Zoals eerder in een ander topic gemeld, wilde in mijn bestaande draaibank ombouwen naar een Camlock systeem voor het wisselen van klauwplaten e.d. Maar dit bleek nog niet zo eenvoudig en mede gezien de tips heb ik besloten op zoek te gaan naar een draaibank met Camlocksysteem die geschikt was naar CNC om te bouwen.
Ik vond meteen op Markplaats 2 geschikte AI's Een handyTurn en een DR1, maar een uitvoering, die ik nog nooit gezien heb. Eigenlijk zoals de HandyTurn, maar dan als een kale DR1.
Voor de HandyTurn werd naar mijn smaak te veel gevraagd en de DR1 sprak mij toch al meer aan. Deze bleek ik voor een prikkie te kunnen kopen en dat heb ik ook gedaan.
Bij het ophalen van de draaibank, bleek er een scale aan documentatie bij te zitten en dat maakt het nog leuker.
Veel informatie over geleverde uitvoeringen van de DR1, maar niet van de uitvoering, die ik gekocht had.
Maar desondanks zeer leerzame lectuur. En heerlijk om te lezen, waarom de AI DR1 zo stabiel en precies is.
Het gaf mij het gevoel een super aankoop gedaan te hebben.
De AI van de aanhanger halen met behulp van de tractor, voor mij een onmisbaar stuk gereedschap, gezien één van mijn andere hobby's n.l. Paarden.
Eenmaal binnen gelijk maar de niet noodzakelijke delen gedemonteerd.
Zie hier het begeerde Camlocksysteem.
Schoonmaken en schuren is een dankbaar begin.
De boel goed ontvet.
En een kwastje epoxyprimer doet toch wonderen.
Zo dat ziet er gelijk een stuk aantrekkelijker uit. En nu is het een mooie basis om vanuit te gaan.
Ik heb vandaag heerlijk gewerkt en ben zeer content met deze aanschaf.
Morgen materialen bestellen en dan de tijd vinden om door te gaan.
Tussendoor toch even de meetklok op de spindel gehad en dat zag er super uit. Een rondloop op de spilneus met een tolerantie van 0,004. Daar kan ik blij van worden. Ook het lagerwerk lijkt prima in orde. Het geheel loopt zeer geruisloos.