Ik heb een kleine robotarm gebouwd met servomotoren uit de modelbouw.
Eerst heb ik me suf gesurft om daar software voor te vinden maar wel uiteindelijk gevonden.
Na wat gespeeld te hebben met deze software bedacht ik mij dat je dit ook met stappen motoren kunt bereiken en dan via Mach3 dus aan de slag gegaan om daar een programma voor te maken.
De robotarm gaat 5 stappen motoren bevatten en en eventueel een pneumatische grijper of een met een zware servo uit de modelbouw een van zon slordige 40 Kg servokracht.
Het scherm wat ik nu heb voldoet en daar kan ik de robot mee besturen door middel van de pijltoetsen op het scherm.
Ook kan het programma worden opgeslagen en daarna worden gerund vanuit het hoofdscherm na het te hebben opgeslagen.
Ook de klauw of grijper of eventueel een zuignap wordt dan aangestuurd door een relais wat normaal een koelpomp aanstuurt.
Voor als eerste maar eens het uitgangs scherm laten zien en de reacties afwachten alvorens verder te gaan met de robotarm zelf.
Ik heb hem uitgetest met een losse USB Mach3 3 kaartje met 5 assen en losse drivers inclusief een relaisbordje van 4 relais.
Het hoofdscherm zoals het er nu uitziet.