Maar het word steeds minder leuk als er complexe dingen bij komen en die steeds meer tijd kosten om iets heel simpels te frezen.
Neem bijvoorbeeld het vlakken van een werkstuk. Of een vierkante of ronde contour.
Kamers die rond of vierkant zijn. Of slobgaten waar je toch soms net even iets meer voor moet doen om je code op orde te krijgen omdat je G2 of G3 gebruikt voor een radius.
Omdat ik dit te vaak aan de machine in notepad stond te doen heb ik mezelf er toe gezet dat ik hier iets voor ben gaan maken want er is niks zo makkelijks als een maar klikken en cijfers intoetsen en peddelen maar!
Mijn interface wil ik beschikbaar stellen aan jullie zodat het leven een stuk makkelijker word
Hij is te downloaden op: www.Niels.net/shopfloorprogrammer
De interface kan vlakken, contour vierkant en rond, kamer vierkant en rond en slobgaten horizontaal of vertikaal.
Let op dat de tool bèta is en dus fouten kan bevatten. Pas dus op!
Houdt ook rekening met dat de interface geen compensatie toepast op de tooldiameter.
En de tool heeft ook geen lead in ofwel gaat recht toe recht aan zonder nette lead in het materiaal in.
In de zip file zit een pdf met uitleg hoe je de interface installeert.
Maak een copy van je eigen macro file want deze bevat alle code voor het frezen.
Screenshot van de interface:
Op en aanmerkingen: graag! want het kan altijd beter!