Verder met de BF25L

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Kvlasblom
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jul 2020 19:08
Locatie: Heesch

Re: Verder met de BF25L

Bericht door Kvlasblom »

Dat ziet er wel fraai uit! Had je daar ook iets van een deurtje in?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5407
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Verder met de BF25L

Bericht door serum »

Ja, had er een 10mm dikke kunststof plaat in als deur. Zonder frame er omheen, van die zwarte kunststof scharnieren gebruikt voor het 4040 profiel.

Als je aluminium gaat frezen wordt het heel snel een enorme bende is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2457
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verder met de BF25L

Bericht door hainjedaf »

Voor aluminium profiel kan ik je deze aanbevelen:

RatRig.com

Komt uit Portugal, maar je kan daar helemaal op maat bestellen.
Moet je alleen nog plaatmateriaal hebben om de boel dicht te maken.

Nee heb geen aandelen daar, maar was aangenaam verrast door prijs, verzendkosten en levertijden.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Verder met de BF25L

Bericht door Goudgele »

Vind ik nog aardig duur. Aluxprofiel is mijn go-to adres :-)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5407
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Verder met de BF25L

Bericht door serum »

Goudgele schreef: 13 jun 2022 11:32 Vind ik nog aardig duur. Aluxprofiel is mijn go-to adres :-)
Vluchtige blik; stappenmotor.nl is de 1/2 goedkoper voor 4040. Maar de vraag is of je akkoord gaat met zijn methode van zagen.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Verder met de BF25L

Bericht door Goudgele »

Ook wel een leuke inderdaad. Als je veel korte stukken moet hebben is Alux mss weer goedkoper, aangezien je daar geen zaagkosten hebt. Beetje afhankelijk wat je besteld.

Alux is de laatste tijd wel stuk duurder geworden zie ik ja. Heb al een tijd geen profielen meer nodig gehad dus was me niet opgevallen.
nocky2
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jun 2020 19:06
Locatie: Ammerzoden

Re: Verder met de BF25L

Bericht door nocky2 »

hainjedaf schreef: 13 jun 2022 11:19 Voor aluminium profiel kan ik je deze aanbevelen:

RatRig.com

Komt uit Portugal, maar je kan daar helemaal op maat bestellen.
Moet je alleen nog plaatmateriaal hebben om de boel dicht te maken.

Nee heb geen aandelen daar, maar was aangenaam verrast door prijs, verzendkosten en levertijden.
hier komt mijn 3d printer vandaan. profiel is hier best aan de prijs, tenzij je zwart profiel zoekt wat bijna nergens te vinden is.
DMG CMX70U
CMZ TA2500
BF20L-edingcnc
Kvlasblom
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jul 2020 19:08
Locatie: Heesch

Re: Verder met de BF25L

Bericht door Kvlasblom »

serum schreef: 13 jun 2022 12:25
Goudgele schreef: 13 jun 2022 11:32 Vind ik nog aardig duur. Aluxprofiel is mijn go-to adres :-)
Vluchtige blik; stappenmotor.nl is de 1/2 goedkoper voor 4040. Maar de vraag is of je akkoord gaat met zijn methode van zagen.
Wat is er met het zaagwerk?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5407
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Verder met de BF25L

Bericht door serum »

Je moet niet op de halve mm kijken. Voor dit werk prima. Misschien hebben ze ondertussen wel een fatsoenlijke zaag voor het afkorten.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13506
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Verder met de BF25L

Bericht door Arie Kabaalstra »

serum schreef: 13 jun 2022 22:46 Je moet niet op de halve mm kijken. Voor dit werk prima. Misschien hebben ze ondertussen wel een fatsoenlijke zaag voor het afkorten.
Afkortzaag van de bouwmarkt kost de wereld niet.. ik heb een poosje geleden zo'n ding gekocht.. we hadden bij DamenCNC ook zo'n ding.. en daar hebben we nooit klachten gehad van klanten voor wat het zaagwerk betreft..
'k heb de mijne ook al dikwijls gebruikt voor het zagen van Alu profielen..

Ik bestel mijn Alu altijd bij Boikon, snelle levertijd, nauwkeurig en strak zaagwerk, en ze hebben daar ook raamprofielen om je Plexiglas rammelvrij in te zetten.
enige nadeel is dat ze wat duurder zijn.. maar goed.. ze zitten redelijk in de buurt, dus kan ik het spul zo ophalen als ik even in de kliko (grote grijze bak.. Volvo V40) stap.. met anderhalf uur heb ik het spul dan in de werkplaats..
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2457
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verder met de BF25L

Bericht door hainjedaf »

nocky2 schreef: 13 jun 2022 21:32
hainjedaf schreef: 13 jun 2022 11:19 Voor aluminium profiel kan ik je deze aanbevelen:

RatRig.com

Komt uit Portugal, maar je kan daar helemaal op maat bestellen.
Moet je alleen nog plaatmateriaal hebben om de boel dicht te maken.

Nee heb geen aandelen daar, maar was aangenaam verrast door prijs, verzendkosten en levertijden.
hier komt mijn 3d printer vandaan. profiel is hier best aan de prijs, tenzij je zwart profiel zoekt wat bijna nergens te vinden is.

Fijne is gewoon dat ze kant en klare pakketten leveren maar ook eventueel alles op maat gemaakt.
Inclusief tapgaten in de kopse kanten van het profiel.
En alle andere rommel (scharnieren, hoekverbindingen, T-moeren, schroeven, pootjes, handgrepen, afdekplaatjes) kan je meteen meebestellen
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13506
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Verder met de BF25L

Bericht door Arie Kabaalstra »

hainjedaf schreef: 15 jun 2022 12:21 Fijne is gewoon dat ze kant en klare pakketten leveren maar ook eventueel alles op maat gemaakt.
Inclusief tapgaten in de kopse kanten van het profiel.
En alle andere rommel (scharnieren, hoekverbindingen, T-moeren, schroeven, pootjes, handgrepen, afdekplaatjes) kan je meteen meebestellen
Dat kan bij Motedis ook.. alleen de levertijden en de gebrekkige (geen eigenlijk) mogelijkheid tot Communicatie, en de soms mindere kwaliteit.

Omdat ik vaker bestel, ben ik overgestapt naar Boikon.. daar kun je ook alles op specificatie laten maken, maar ik geef er de voorkeur aan om de bewerkingen zelf te doen, dat scheelt me in de kosten, en 't geeft me meer flexibiliteit.

Voordeel van Boikon vind ik ook de overzichtelijke webshop.. die van Motedis is blaartrekkend rommelig.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2457
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verder met de BF25L

Bericht door hainjedaf »

Arie Kabaalstra schreef: 15 jun 2022 13:16
hainjedaf schreef: 15 jun 2022 12:21 Fijne is gewoon dat ze kant en klare pakketten leveren maar ook eventueel alles op maat gemaakt.
Inclusief tapgaten in de kopse kanten van het profiel.
En alle andere rommel (scharnieren, hoekverbindingen, T-moeren, schroeven, pootjes, handgrepen, afdekplaatjes) kan je meteen meebestellen
Dat kan bij Motedis ook.. alleen de levertijden en de gebrekkige (geen eigenlijk) mogelijkheid tot Communicatie, en de soms mindere kwaliteit.

Omdat ik vaker bestel, ben ik overgestapt naar Boikon.. daar kun je ook alles op specificatie laten maken, maar ik geef er de voorkeur aan om de bewerkingen zelf te doen, dat scheelt me in de kosten, en 't geeft me meer flexibiliteit.

Voordeel van Boikon vind ik ook de overzichtelijke webshop.. die van Motedis is blaartrekkend rommelig.
Om diezelfde redenen kwam ik bij RatRig uit.
Alle profiel is op hele mm te bestellen.

En soms kan je mazzel hebben dat onderdelen in de uitverkoop liggen omdat krasje o.i.d.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13506
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Verder met de BF25L

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb die Site van RatRig even bekeken.. mooie spullen hebben ze wel.
misschien dat ik daar eens ga grasduinen.. ik wil al tijden eens een CMM bouwen.. 😋
Nou zet Alu natuurlijk wel flink uit, maar ach. dan schrijf ik wel een Kalibratiemacrootje.. Blok met een bekende maat meten.. klaarrrr ... hoop ik..
en anders Kit ik alles af, en maak em watergekoeld..
Plaats reactie