solid works vs solid egde

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

solid works vs solid egde

Bericht door Swets »

zijn dit totaal verschillende pakketen?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: solid works vs solid egde

Bericht door assink »

De enigste overeenkomst is dat het CAD paketten zijn, solidworks is van dassault systems. Solid edge is van PLM systems(siemens).
Heb met beide paketten gewerkt, er zijn natuurlijk wel meer overeenkomsten. Vind solid edge over het algemeen iets beperkter dan solidworks. Maar d'r is prima mee te werken.
Solidworks heeft een groot marktaandeel net als inventor en pro engineer(CREO), solid edge ligt iets minder goed in de markt zeg maar.. :lol:
Cor Stoom
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2008 05:34
Locatie: voorheen Noord-Scharwoude nu Batu/Malang INDONESIA

Re: solid works vs solid egde

Bericht door Cor Stoom »

Arjan, mocht je dit pakket willen hebben, via een link op dit forum kom je op de site van SW en daar kan je het gratis :oops: downloaden.(ff met de zoekfunctie opzoeken) Het werkt meteen en je kan zo aan de slag, geen moeilijke install procedures.
suc6,
Cor 8)
cocobolo
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 jul 2008 17:01
Locatie: Apeldoorn

Re: solid works vs solid egde

Bericht door cocobolo »

Cor Stoom schreef:Arjan, mocht je dit pakket willen hebben, via een link op dit forum kom je op de site van SW en daar kan je het gratis :oops: downloaden.(ff met de zoekfunctie opzoeken) Het werkt meteen en je kan zo aan de slag, geen moeilijke install procedures.
suc6,
Cor 8)
Dat lijkt me dan toch een versie die maar beperkt bruikbaar is? Ik heb toevallig nog geen week geleden ook zoiets aangeklikt op de SW site en krijg daarna een mail dat het een 60-day-trial-user licentie is. Dus na 60 dagen stopt het lijkt me?
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 147
Lid geworden op: 14 mar 2009 15:07
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: solid works vs solid egde

Bericht door Mr.Q »

SolidWorks kan genoeg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Greetz, Q
XxWhiteWolfxX
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2013 09:07
Locatie: Neuhof

Re: solid works vs solid egde

Bericht door XxWhiteWolfxX »

cocobolo schreef:
Cor Stoom schreef:Arjan, mocht je dit pakket willen hebben, via een link op dit forum kom je op de site van SW en daar kan je het gratis :oops: downloaden.(ff met de zoekfunctie opzoeken) Het werkt meteen en je kan zo aan de slag, geen moeilijke install procedures.
suc6,
Cor 8)
Dat lijkt me dan toch een versie die maar beperkt bruikbaar is? Ik heb toevallig nog geen week geleden ook zoiets aangeklikt op de SW site en krijg daarna een mail dat het een 60-day-trial-user licentie is. Dus na 60 dagen stopt het lijkt me?
Ja dat is ook zo.
Ik heb dat verleden jaar ook moeten voor een schoolproject en de leerkracht die daar een soort van fan van was heeft ons gezegd dat we in dat geval dat beter zouden aankopen.
Niet enkel voor de volledige versie maar ook omdat het anders maar 60 dagen duurt.

Greetz Morgane
Niks is zoals het lijkt, alles is gewoon zoals het is.
Plaats reactie