Mooiste werkstukje?..

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Arie Kabaalstra »

Afbeelding

hopfaldera.. Arie is vrolijk.. net even een gietmalletje gefreesd om tie-raps te gieten voor mijn modelbouw-hobby.. 't tie-rapje is 0.4 mm breed, de sluiting 1.2.. ik moest tenslotte om het "gaatje" van 0.3 x 0.4 heenfrezen, aanbrengen op het model doe je door een naald door het oogje van de tie-rap te steken, en het staartje ermee door te rijgen.. daarna kun je em als gewone tie-rap aantrekken, ik giet ze van Rubber..
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Jfwiet »

Jezus wat heb jij grote 1 eurocent muntjes :P

Waar heb jij zulke kleine tiewraps voor nodig dan? :) Ben benieuwd waar die omheen moeten dan.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Arie Kabaalstra »

ja he?.. kostte me een fortuin aan koper om een cent van een meter te maken.. :)

ik maak bouwmodellen van motorfietsen.. maar ik ga ver.. heel ver in het detailleren.. als ik de goede foto's, of nog beter.. schema's heb, dan leg ik ook de bedrading erin.. en die moet natuurlijk vastgelegd worden.. en dat doe je met ... Tie-raps.. inderdaad.. op schaal is ie 4.8 mm ( 1:12 ).. mooi maatje toch?..
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door audiomanics »

volgende keer een eurocentje schaal 1:12 ??? :P 8)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Swets »

nog een keer de Dino, maar nu vrij groot van MDF 8mm dik... de dino is totaal denk ik meer als een meter lang....
voor een buurjongetje die gek is op dino's

Afbeelding Afbeelding

verder bezig met (nog een beetje in test fase) waterkoeling op een aantal computers te bouwen.

hier een koelblok voor een P4 478 socket....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vraag me niet waarom hij er zo uit zie... ik heb zomaar iets gemaakt... :P
Laatst gewijzigd door Swets op 03 apr 2011 00:14, 3 keer totaal gewijzigd.
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Arie Kabaalstra »

ziet er puik uit toch?...

mooie verdeling van de flow, zo houd je het hoodf koel..

binnenkort wil ik ook een dergelijk patroon gaan maken.. maar dan voor een vacuumtablet voor op de Beagle..
(tevens even een vraag aan diegenen die al een vacuumtafel hebben, moet er nog iets van een pakking in het oppervlak aangebracht worden, of trekt de stofzuiger de boel wel vast?..
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door create »

ziet er zeker strak uit Swets (nu ik nog :roll: )

@Arie, goeie vraag volgens mij zijn er meer die dat willen weten (ik bijv.) Misschien kan je daar een nieuwe topic voor openen anders raakt deze "vervuilt"

Create
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Arie Kabaalstra »

doe ik zeker als ik em ga bouwen... :)

eigenlijk ben ik stiekem gewoon een beetje jaloers.. de Beagle is momenteel "vleugellam".. de nieuwe besturing moet er nog aangeknoopt gaan worden.. dat zal de laatste stuiptrekking van de oude betekenen... :)
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Testa-Rossa »

Lasersnijden;
Afbeelding

Lasergraveren;
Afbeelding

Conventioneel draaiwerk thuis;
Afbeelding

CNC thuis;
under construction :lol:
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Gebruikersavatar
dirk w
Berichten: 261
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:33
Locatie: Haasdonk (belgië)
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door dirk w »

Arie Kabaalstra schreef:ziet er puik uit toch?...

mooie verdeling van de flow, zo houd je het hoodf koel..

binnenkort wil ik ook een dergelijk patroon gaan maken.. maar dan voor een vacuumtablet voor op de Beagle..
(tevens even een vraag aan diegenen die al een vacuumtafel hebben, moet er nog iets van een pakking in het oppervlak aangebracht worden, of trekt de stofzuiger de boel wel vast?..
Bij mijn vacuumtafel zat er een 0.5 mm dikke rubberflap bijgeleverd met hetzelfde gatenpatroon als de tafel.
het werkstuk zit dan echt wel muurvast. Zonder die rubber heb ik nog niet gewerkt.
Een stofzuiger zou ik ook niet gebruiken, deze zal een vroegtijdig einde tegemoet gaan door gebrek aan koeling.
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Rene »

dirk w schreef: Een stofzuiger zou ik ook niet gebruiken, deze zal een vroegtijdig einde tegemoet gaan door gebrek aan koeling.
Ik zit ook met plannen om een vacuumtafel te maken. Ik wil echter ook een stofafzuiging hebben en ik zit eraan te denken om deze twee te gaan combineren. :idea: Door middel van een Y-verbinding in de slang o.i.d. Zo blijft de motor van de stofzuiger toch nog enigszins gekoeld. Eventueel gecombineerd met een soort regel-schuif ertussen, zodat de krachtverdeling tussen tafel en afzuiging te regelen valt. Maar goed... misschien hoort dit in een ander topic thuis.
Kefding

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Kefding »

Niet dat ik dagelijks mooie dingen maak, het zijn vaak simpele werkstukken. Dit is omdat ik het vak nog aan het leren ben. Ben net anderhalf jaar goed en wel zonder opleiding aan het frezen, en dit heb ik laatst zelfstandig gemaakt:

Afbeelding

Gemaakt met een Bridgeport TorqCut 3. Materiaal is HMPE500, boterzacht kunststof.
Heidenhain besturing.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Mooiste werkstukje?..

Bericht door Arie Kabaalstra »

Afbeelding

look who's back... :lol:

maar deze is, in tegenstelling tot de bal in het begin van dit topic geen 40, maar slechts 15 mm in doorsnede, vanmiddag gefreesd op de Beagle, met USBCNC dus ook geprogrammeerd in de uitgebreide G-code uit "Bert's Knutselkeuken" "VIsual G" of G++ zeg maar..

Afbeelding

zo klein is ie dus.. gefreesd met en 1.5 mm bolkopje..
Plaats reactie