Je ander hobbies....

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door michel pet »

het is niet normaal meer wat i er soms mee uit haald tot op het rand je gaan.

laat die foto van je kop eens zien die uit elkaar spaten .
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door AnkoD »

michel pet schreef:laat die foto van je kop eens zien die uit elkaar spaten .
Afbeelding
Afbeelding
BriBis
Berichten: 193
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:17
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door BriBis »

AnkoD schreef:
michel pet schreef:laat die foto van je kop eens zien die uit elkaar spaten .
Ik denk al.. Die word heel bloederig, maar nee :mrgreen:

Persoonlijk ben ik meer van de natuurgetrouwe vliegbeelden.. (vlieg zelf vliegtuigen).
Ik vindt het nogal "ongecontroleerd" overkomen en dus chaotisch, maar het blijft erg knap!
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door michel pet »

probeer het eens op een sim dan kom je er al snel achter dat het puur controle is en 100% focus op je model zeker als het laag bij de grond gebeurt.
volgend jaar is er weer een 3d masters en als ik het goed heb weer in nl hoop dat ze weer live streems hebben zo als dit jaar anko zal er wel weer bij zijn ver moet ik.

ik hoorde 2 jaar geleden toen i net begon dat i over 2 jaar dit jaar dus mee wilde doen en hij stond er dus petje af en dat zeg ik.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
BriBis
Berichten: 193
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:17
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door BriBis »

Ik weet wel dat het heel veel kunde is en absoluut niet ongecontroleerd, alleen het komt zo "ongecontroleerd" over..
Ik vlieg zelf al jaren en zie ook vaak dat beginnende mensen zich behoorlijk vergissen in de kunst. Ik zal zeker de vliegcapaciteit van Anko niet willen afkraken aangezien ik weet hoe moeilijk het is, alleen het is niet mijn ding!

Nogmaals, dit is MIJN mening: IK vindt het niet mooi, IK vindt dat het net lijkt of alles steeds overgecorrigeerd wordt..

En natuurlijk voor de kunde neem ik (Michel) petje af! :mrgreen:
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door mosoft »

Nou dat laatste beaam ik, ik ben zelf al modelvlieger voor een kleine 40 jaar maar ik bewonder de techniek van de helicopters en ook de vliegkunst van AncoD.
Zelf houd ik meer van schaalvliegen en inderdaad deze capriolen zou een echte helicopter zelfs niet kunnen maken daar die zijn bladen niet negatief kan stellen wat een modelheli wel kan waardoor hij op zijn kop kan vlliegen.
Maar dat doet niets af van de kunst om hiermee te vliegen en dat apparaat ook die figuren te laten beschrijven die je wilt.
Knap reactievermogen en doorzettingsvermogen.
Trouwens ik zie hier veel hobby's van verschillende mensen die best wel interessant zijn.

Jan
Gebruikersavatar
Damic
Berichten: 468
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:13
Locatie: Mechelen (BE)
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door Damic »

Nu naar schaal 1:2 met die heli, wil ik je wel eens zien doen (al is het op afstand) :mrgreen:

Hier voornamelijk auto's (onderhoud enzo) voor liefde voor wankels, wat elektronica, pc's, niks speciaal eigenlijk.
RikV
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 nov 2011 09:47
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Je ander hobbies....

Bericht door RikV »

Over hobbys gesproken. Bij een bedrijf waar ik vroeger werkte zat ook een Nederlandse vertegenwoordiger. Jan Bakker heette hij.
Telkens het onderwerp hobby ter sprake kwam tijdens lunches met klanten vertelde hij:
"Ik heb maar één hobby. Dat is mijn vrouw. Maar... mocht ik behoefte krijgen aan een extra hobby, dan zou ik een tweede vrouw nemen."
Het is het recht van ieder individu om zijn eigen fouten te maken (al zijn ze nog zo stom).
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door ruudpg »

Hmmm verdacht veel overeenkomsten in hobbies bij de verschillende leden.

Zelf ook zeker 15 jaar aan modelvliegen gedaan, met vliegtuigen, aerobatics (F3A) spreekt mij daarbij het meeste aan.... en.....

Motorrijden, in de loop der jaren 16 motoren gehad en uiteraard op gereden, waarvan 5 x een Honda CBR1000F omdat het toch iedere keer weer bleef trekken, maar omdat 275 kunnen rijden, maar regelmatig ruim boven de 200 toch niet echt verstandig is op de openbare weg, rij ik op dit moment Honda Goldwing GL1500 6-cylinder met dus slechts 100pk en electronisch begrensd op 185km/uur.

Ook in het verleden nog een aantal auto's en motoren gerestaureerd, maar daarvoor niet echt de tijd meer.

Oh ja, en dan speel ik ook nog saxofoon, Sopraan, Alt en Tenor, maar voornamelijk Alt en Sopraan.

En zelf vanaf tekening mijn zeewaardige wedstrijd kajuitzeilboot gebouwd, 10,2m lang, 3,25m breed, 2m diepgang, ruim 4 jaar en circa 5000 uur aan gewerkt, en dus nu regelmatig zeilen en niet te vergeten het onderhoud er aan.

En dan natuurlijk metaalbewerking met mijn draaibankje, freeskolom en mijn portaalfrees in aanbouw.

En niet te vergeten mijn belangrijkste hobby.... mijn vriendin!

Even denken..... ben ik niets vergeten..... :?:
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door andrefc101 »

Kwam dit topic weer eens tegen en dacht, moet er ook maar eens aan geloven. Buiten mijn werk (transport begeleiding, ook een hobbie ;-)), heb ik een 35 jaar oude Land Rover FC101GS in bezit. Hier zijn er zo'n 2200 van gebouwd, dus niet erg veel. Hij is in zes jaar tijd volledig van de grond af opnieuw opgebouwd (zie: http://www.aeware.nl), zit dus wel wat werk in. Veel fun tijdens de vakantie en terreinrijweekenden.

Thuis op de oprit
6976

Stalen velgen laten maken op maat in Engeland, one of a kind dus!
6975

Naafkap van aluminium gedraaid en met cnc voorzien van mijn eigen logootje
6977
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door Swake »

Leuk die Mach5 in't kwadraat velgen. En hoe hebben ze die V8 ontvangen bij de keuring? Kan dat zo maar in NL op een old-timer?
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Damic
Berichten: 468
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:13
Locatie: Mechelen (BE)
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door Damic »

Dat is in NL beter dan hier (BE):
> papiertje gaan halen dat je motor is veranderd
> doorgeven aan de nodige instanties
> voila aangepast

Daar is je wegen taks trouwens op gewicht en niet kW, omdat hoe zwaarder je wagen, belast je het wegennet ook zwaarder en moet je dus meer betalen wat logisch is.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door andrefc101 »

Nou, dat keuren was nog wel een toestand, je moet zorgen dat het motorvermogen niet te veel stijgt, anders moet je ook naar Lelystad om te remmen en zo, dat loopt aardig in de papieren. Heb nu een GMC V8 Diesel erin liggen met Range Rover ZF automaat, motorvermogen met 30 procent vermeerdert, dus binnen de norm. Hij is nu gekeurd als cabrio, dus: geen wegenbelasting, geen roetmeting, geen gordelplicht en 6 zitplaatsen, leuk dus!
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door Swake »

En ik dacht dat het alleen in Belgenland was dat er gekke regeltjes waren voor de auto's. Geen wegenbelasting omdat het een cabrio is.... :lol: Die is echt wel goed.
When it fits stop using the hammer.
Plaats reactie