frezen...., en dan meten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
thomasnuman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2011 16:15

frezen...., en dan meten

Bericht door thomasnuman »

Hallo,

Ik ben en buitengroef aan het frezen op een speciaalmachine in een stuk PVC staf; de staf draait en de frees blijft staan.
Nu heb ik 2 brandende vragen:
1) welk freestype kies ik voor een zo lang mogelijke standtijd
2) ik wil de diameter met een 3 puntsmeting meten (vraag me niet waarom, eis van de klant). Wie kan mij aan een adres helpen waar ik een 3puntsmeter voor een buitendiameter kan kopen? de groef zit aan de kopse kant van het stafmateriaal, dus ik kan vanaf de kopse kant (hartlijn 3 puntsmeter op hartlijn buis) meten.

Groeten Thomas
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: frezen...., en dan meten

Bericht door mark3 »

Beste Thomas

Hoe moet ik (wij) mij eeen machine voorstellen als het werkstuk draait en de frees staat stil.

Voor wat betreft de frees: scherpe 1-schijder en perslucht erop voor de spanen weg te blazen. De standtijd zal niet zo´n probleem zijn aangezien de pvc tamelijk zacht is, alleen zorgen dat het niet gaat smelten.

Van een 3-puntsmeter voor een buitendiameters heb ik nog niet van gehoord.

Succes


Mark
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: frezen...., en dan meten

Bericht door Swake »

mark3 schreef:Hoe moet ik (wij) mij eeen machine voorstellen als het werkstuk draait en de frees staat stil.
Misschien mogen we van Thomas een fotootje hebben? Currieus ben ik nu in ieder geval wel geworden!

Driepuntsbuitenmeter: Misschien heeft de klant zich vergist en wilt hij alleen de diameter op drie punten gemeten hebben (ik bedoel op 0 graden op 120 graden en op 240 graden).
When it fits stop using the hammer.
robby
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:31

Re: frezen...., en dan meten

Bericht door robby »

we mogen natuurlijk geen reclame maken hier op se site
maar google eens op prisma schroefmaat mischien kom je dan verder.
suc6
Gebruikersavatar
hessel_swart
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 mei 2010 23:39
Locatie: Wormerveer
Contacteer:

Re: frezen...., en dan meten

Bericht door hessel_swart »

misschien is het ook makkelijk als je verteld/uitlegt hoe groot het werkstuk is.

Ik denk als dit professioneel is dat het niet een werk stukje is van enkele mm's ?

Ik zou een een zo groot mogelijke frees op wegzetten en het liefst een 3 snijder, en idd lucht er op.

En frees slijtage zal wel mee vallen met PVC, zolang hij niet dicht slibt en warm loopt.
Plaats reactie