vraagje
Moderator: Moderators
vraagje
nu moet ik voor me voorvork een schuine bus maken i.v.m het 4 graden onderuit zetten van de poten
maar hoe programeer ik dat schuine gedeelte in cambam
of moet ik dan eerst een 3 d tekening maken ?
thnx voor jullie tijd
maar hoe programeer ik dat schuine gedeelte in cambam
of moet ik dan eerst een 3 d tekening maken ?
thnx voor jullie tijd
same same but diffrent
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13540
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: vraagje
dat moet je helemaal niet met CamBam doen.. de Ring frezen kan wel, 't schuin frezen?.. zet em gewoon schuin..en frees em vlak..
't beste is om een soort "Spantang" te maken, die van binnenuit klemt, die monteer je op een vlakke plaat
maak van die vlakke plaat gewoon een "Sinustafel" dan kun je 'm onder elke gewenste hoek opstellen.
't beste is om een soort "Spantang" te maken, die van binnenuit klemt, die monteer je op een vlakke plaat
maak van die vlakke plaat gewoon een "Sinustafel" dan kun je 'm onder elke gewenste hoek opstellen.
Re: vraagje
uhmm beetje terleurstellend antwoord :)
ik zie mensen de mooiste rondingen maken
en dan zou dit relatief makkelijke schijnte niet mogelijk zijn
tuurlijk zijn er meerdere wegen naar rome ik zou hem ook kunnen draaien en dan onder 4 graden afzagen maar daar gaat het niet om ik wil gelijk een beetje programeer ervaring opdoen en het doel is om het met 1 opspanning te doen zonder extra hulp stukken te moeten maken
any way
ik pruts wel ff verder
ik zie mensen de mooiste rondingen maken
en dan zou dit relatief makkelijke schijnte niet mogelijk zijn
tuurlijk zijn er meerdere wegen naar rome ik zou hem ook kunnen draaien en dan onder 4 graden afzagen maar daar gaat het niet om ik wil gelijk een beetje programeer ervaring opdoen en het doel is om het met 1 opspanning te doen zonder extra hulp stukken te moeten maken
any way
ik pruts wel ff verder
same same but diffrent
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13540
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: vraagje
't is niet dat het niet kan, je kunt een 3D model maken, en dat in CamBam frezen, maar als het voor een Motorfiets is, dan zou ik persoonlijk kiezen voor "Vormzuivere" bewerkingen..
Ik neem aan dat het zo vlak mogelijk moet zijn, derhalve zeg ik "Gebruik een sinustafel" dan weet je zeker dat de Hoek zuiver is, en dat het vlak ook echt vlak is..
Vormtoleranties komen bij mij op plaats 1, 't is voor je besturing, dus je veiligheid..
Ik neem aan dat het zo vlak mogelijk moet zijn, derhalve zeg ik "Gebruik een sinustafel" dan weet je zeker dat de Hoek zuiver is, en dat het vlak ook echt vlak is..
Vormtoleranties komen bij mij op plaats 1, 't is voor je besturing, dus je veiligheid..
Re: vraagje
tuurlijk gaat veiligheid boven alles
zal even een foto plaatsen zodat het wat duidelijker wordt dat het "maar"een vul ring betreft
deze ring zal er op gelast gaan worden en dient er voor om de moer een vlak druk vlak te geven
zal even een foto plaatsen zodat het wat duidelijker wordt dat het "maar"een vul ring betreft
deze ring zal er op gelast gaan worden en dient er voor om de moer een vlak druk vlak te geven
same same but diffrent
Re: vraagje
nu we het toch over de voorvork hebben :)
hier nog wat foto's
niet zelf gemaakt trouwens (wel getekend) maar gefreesd door een pro op een profesionele bank
hier nog wat foto's
niet zelf gemaakt trouwens (wel getekend) maar gefreesd door een pro op een profesionele bank
same same but diffrent
Re: vraagje
Ik kan je niet helpen met het 3d toolpath, maar concreet komt het er op neer dat je dit in 3d zou moeten doen met een bolkopfrees; het is dan afhankelijk van het geduld dat je hebt hoe nauwkeurig het wordt; De nauwkeurigheid is afhankelijk van de resolutie waarin je de frees over je materiaal laat lopen. voordeel van conventioneel bewerken onder een hoek is dat je hem in 1 pass vlak hebt.
Ah!
werkstukjes!
gebruik je wel een finish-pass bij het nabewerken? oppervlakte lijkt vrij ruw?
Ah!
werkstukjes!
gebruik je wel een finish-pass bij het nabewerken? oppervlakte lijkt vrij ruw?
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13540
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: vraagje
Niet om de "Moraalridder" uit te willen hangen, maar zou je niet beter zorgen dat je kroonplaten de ringen al in het ontwerp geintegreerd hebben?..marcoooo schreef:tuurlijk gaat veiligheid boven alles
deze ring zal er op gelast gaan worden en dient er voor om de moer een vlak druk vlak te geven
eigenlijk ( maar dat komt meer door mijn motor-achtergrond ) vind ik dat het onderuit zetten van de voorpoten van een custom helemaal niets met veiligheid te maken heeft.. je "verziekt" het toch al niet flitsende stuurgedrag van een custom nog verder..maargoed.. ik snap al helemaal niets van Customs.. "Ruggenbrekers" zijn het in mijn beleving
Re: vraagje
@serum:
dit is nog maar een groffe opzet alles zal nadat het pas is gemaakt worden geschuurd en gepoedercoat (mat zwart)
dit is nog maar een groffe opzet alles zal nadat het pas is gemaakt worden geschuurd en gepoedercoat (mat zwart)
Laatst gewijzigd door Mcgyver op 03 apr 2010 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd.. gebruik de reageer knop
Reden: onnodige quote verwijderd.. gebruik de reageer knop
same same but diffrent
Re: vraagje
@ arie
tja die ring in het ontwerp intregeren was idd ideaal geweest maarjah ik noem het maar eeen ontwerp foutje
en wat customs betreft wie zegt dat ze lekker moeten rijden
tja die ring in het ontwerp intregeren was idd ideaal geweest maarjah ik noem het maar eeen ontwerp foutje
en wat customs betreft wie zegt dat ze lekker moeten rijden
Laatst gewijzigd door Mcgyver op 03 apr 2010 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd.. gebruik de reageer knop
Reden: onnodige quote verwijderd.. gebruik de reageer knop
same same but diffrent
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13540
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: vraagje
een motor MOET in mijn beleving lekker rijden, alleen "Lekker" is een rekbaar begrip, voor een sportmachine betekent dat een scherp stuurgedrag en bruikbaar vermogen, voor een Custom zou het moeten zijn: Plenty koppel blij lage toerentallen, zodat je lekker "lui"kunt rijden, en een goede zitpositie zodat je op je gemakkie naar zuid duitsland zou kunnen toeren...
Qua ontwerp probeer ik altijd zoveel mogelijk functionaliteit in één onderdeel te integreren..
Wat je met de ring ook nog zou kunnen onderzoeken.. is ie niet vast te bouten met 6-8 kleine boutjes?.. da's in mijn optiek mooier dan lassen, of je moet de las zo nabewerken dat 't lijkt alsof de onderdelen uit één stuk bestaan..
Qua ontwerp probeer ik altijd zoveel mogelijk functionaliteit in één onderdeel te integreren..
Wat je met de ring ook nog zou kunnen onderzoeken.. is ie niet vast te bouten met 6-8 kleine boutjes?.. da's in mijn optiek mooier dan lassen, of je moet de las zo nabewerken dat 't lijkt alsof de onderdelen uit één stuk bestaan..
Re: vraagje
opgelost
heb arie's zijn raad opgevolgt
eerst de ring gefreesd en daar na gewoon schuin opgespannen
thnx voor de tips
het eindresultaat van de voor vork zal ik posten als die gepoedercoated is
heb arie's zijn raad opgevolgt
eerst de ring gefreesd en daar na gewoon schuin opgespannen
thnx voor de tips
het eindresultaat van de voor vork zal ik posten als die gepoedercoated is
same same but diffrent