Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja, daar heb ik ook wel aan zitten denken.. alleen Oldenzaal.. weet je hoever dat Fietsen is?..
Qua kennis van CNC zal't wel gaan.. maar mijn machinepark komt nog niet in de buurt van wat zij verwachten..

Wie weet.. qua niet te klein draaiwerk.. zou't mogelijk wel gaan..
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Oscar f1 »

Bewonderenswaardig als je met eenvoudig gereedschap dit voor elkaar krijgt,
zit boordevol met slimme en goed werkende oplossingen.

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als je klein behuisd bent. :lol:
https://youtu.be/92VR3msS8Vs
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door HD13 »

Zelfs de pleister is op schaal..... 8)
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door DaBit »

Oscar f1 schreef: 09 feb 2022 20:09 Bewonderenswaardig als je met eenvoudig gereedschap dit voor elkaar krijgt,
Zelfs z'n messing maakt-ie zelf :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
demian
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 apr 2020 17:20

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door demian »

Ik weet niet of iemand dit volgt, maar dit kan je met een rechtopstaande lineare rails van ca 145m hoog en een paar chopsticks.

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: 10 feb 2022 17:59
Oscar f1 schreef: 09 feb 2022 20:09 Bewonderenswaardig als je met eenvoudig gereedschap dit voor elkaar krijgt,
Zelfs z'n messing maakt-ie zelf :lol:
En planken zagen met de kettingzaag, en nog strak ook.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door motormuis »

Hugo er zijn mensen die heel speciale dingen kunnen
toen ik begon met de leer van siersmeed kwam de vader van mijn leermester kijk mij aan bakte een stuk staal en smeed een hamer
met die hamer kon ik na een week de hele dag aan het vuur staan en smeden zonder moe te worden
kijk eens na de verkoop praatjes van machines en gereedschap
ze laten zien dat het het beste is en het werkt van zelf jammer dan
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

motormuis schreef: 11 feb 2022 00:26
hugo stoutjesdijk schreef: 10 feb 2022 22:06 En planken zagen met de kettingzaag, en nog strak ook.
Hugo er zijn mensen die heel speciale dingen kunnen
toen ik begon met de leer van siersmeed kwam de vader van mijn leermester kijk mij aan bakte een stuk staal en smeed een hamer
met die hamer kon ik na een week de hele dag aan het vuur staan en smeden zonder moe te worden
kijk eens na de verkoop praatjes van machines en gereedschap
ze laten zien dat het het beste is en het werkt van zelf jammer dan
Ja, heb je gelijk in, en waarschijnlijk kunnen jij en ik ook dingen waar andere mensen dan weer van onder de indruk zijn. :lol: Maar dat vinden wij dan weer niet bijzonder.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door motormuis »

Hugo
ik heb in mijn leertijd 71/2 jaar voor drie beroepen heel veel geleerd
het eerst in de mijn da was ik het eerste jaar bankwerker,timmerman,bouwvakker,schilder,en in de fabriek waar het metaal van de steen gescheiden wordt ik ken dus de gang van metaal vanaf het uit de berg komt
in mijn volgende opleiding voor bankwerker en smeed had ik een leermester die tegen altijd gezegd heeft dat kan ik niet bestaat in ons bedrijf niet
als iets niet lukt probeer je het nog eens en als het nog niet gaat kom je dan kijken we samen wat je fout aan het doen ben da heb ik geleerd van een spijker tot een figuur alles te smeden voor mijn zijn er ook geen problemen maar uitdagingen

als ik nu iemand wat aan het wijzen ben en mijn dochter staan erbij eerste commentaar dat gaat van alleen maaaar alleen bij pap :mrgreen:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door DaBit »

Ach, het is meestal meer een kwestie van willen dan kunnen. Met een beetje motivatie kun je bijna alles wel op matig tot redelijk niveau. Ik heb me nooit laten stoppen door 'er nooit voor doorgeleerd'.

Andersom werkt het overigens ook zo, althans bij mij: als ik de motivatie niet heb lukt m'n schoenveters strikken nog niet eens.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door serum »

Interesse en enthousiasme zijn volgens mij de sterkste drijfveren om de motivatie te kunnen vinden iets te willen leren.

Zo zit onze oudste tijdens de cito onder zijn tafeltje met een potlood en gum vliegtuigje te spelen om zich 's avonds aan tafel leeg te huilen dat het zoooooow druk was op school. Opmerkelijk grote interesse in de flora en fauna, kon niet lekker meekomen met lezen op school en kwam met moeite in slaap. Hij mag zich nu in slaap lezen met zijn favoriete kost. Resultaat is nu dat je met een bioloogkabouter op stap bent als je de natuur intrekt en hij scoort nu prima op school bij de leestoetsen. Nu werkt het allemaal nog met een beetje tactiek. Hopelijk in de puberale toekomst ook nog.. :mrgreen:
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door benkr »

Ik wilde vroeger steevast naar de LTS maar volgens de Cito toets was ik geschikt voor de HBS.
Toelatingsexamen gedaan en afgewezen.
Volgende treetje naar beneden was MULO, 3 maanden naar toe gegaan en weggestuurd, onvoldoende resultaten.
Weer een treetje naar beneden, LEAO, twee jaar naar toe gegaan en er afgetrapt.
Toen vanaf kerst of zo tot begin volgende schooljaar 6 weken gewerkt bij een meubelmaker, maar dat mocht niet omdat ik te jong was, toen een soort van vakantiewerk bij de TD op een Tilburgs ziekenhuis gedaan.
Toen was eindelijk de LTS aan de beurt, maar daar mocht ik niet naar toe omdat ik te oud was en daarom niet paste tussen de rest van de kinderen.
Toen naar een andere plaats (Dongen) waar ik een jaar LTS metaalbewerken heb gedaan. Ik heb toen o.a een bankschroef gemaakt die ik niet mee naar huis kreeg omdat die veel te netjes en precies was, die moest in de vitrine, in plaats daarvan kreeg ik een andere mee die niet bruikbaar was omdat echt alles even scheef en lelijk was.
Na een jaar daar kon/moest ik weer naar de LTS electro in Tilburg. Ca. 6 weken voor het eindexamen kwam ik er achter dat ik niet door kon naar de MTS want daar moest je de T-stroom richting voor hebben. Toen met bijles en veel thuiswerk in 6 weken die lesstof over me heen gehad, voor de "gewone" LTS slaagde ik met lof, voor de T-stroom met goede cijfers, behalve wiskunde, dat was net aan voldoende.
Daarna probleemloos de MTS gedaan en toen moest ik mijn dienstplicht gaan vervullen. Ik heb 14 van de 16 maanden in Dongen gezeten, de plek waar ik na eerst 8 maanden bij een installateur gewerkt te hebben 44 jaar heb rondgelopen, van helemaal onderaan naar de hoogste salarisschaal die er in de techniek te halen was, ik heb werkelijk elke stap gemaakt in echt een korte tijd, eerst een heleboel bevorderingen precies als ik er aan toe was (je kon toen niet binnen 2 jaar naar een hogere salarisschaal), toen wat heette "groepschef" en daarna afdelingshoofd.
Toen ik dat beu was en toevallig ook nog heibel kreeg met de hoogste baas uiteindelijk naar de groep "special products", daar heb ik nog 20 jaar allerlei dingen bedacht en gemaakt die niet op de markt te koop waren. Nu heb ik al weer 2,5 jaar "grote vakantie".

Mijn zoon wilde naar de LTS, ik heb hem geen enkele keer proberen tegen te houden, daarna heeft hij MTS gedaan en heeft nu een baan als hoofd TD bij een hele grote speler in de entertainment en Audio/Video wereld, ze werken o.a voor Basic Fit, installeren en onderhouden in heel Europa de fitness centra van Basic Fit, maar ook diverse grote winkelketens en andere commerciële bedrijven.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Markus »

Leuk freesje scheelt 1 toolwissel



Greezt,

Markus
Plaats reactie