Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door assink »

Nee, z'n werkplaats wordt betaald door sponsors, en niet door echt werk.
Hij is nu fulltime youtuber, en in die werkplaats wordt niet echt geld verdiend in mijn ogen. Ben er al jaren op uit gekeken eigenlijk, zoals menig amerikaan om heel eerlijk te zijn. Vroeg of laat gaan ze bijna allemaal overstag voor de "sponsortour", en het is allemaal zo "gemaakt" of langdradig.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hfjbuis »

Even serieus, gebruik je gereedschap met zorg:
Hier een test met bankschroeven. De video staat links in de hoek en zal t.z.t. wel door een andere worden vervangen:
https://fireballtool.com/
There are only 2 limits, the sky and your imagination
MeMoRy
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door MeMoRy »

assink schreef: 28 jan 2023 23:42 Nee, z'n werkplaats wordt betaald door sponsors, en niet door echt werk.
Hij is nu fulltime youtuber, en in die werkplaats wordt niet echt geld verdiend in mijn ogen. Ben er al jaren op uit gekeken eigenlijk, zoals menig amerikaan om heel eerlijk te zijn. Vroeg of laat gaan ze bijna allemaal overstag voor de "sponsortour", en het is allemaal zo "gemaakt" of langdradig.
Ah, dan weet je meer dan ik. Ik moet zeggen dat ik hem ook een een paar jaar niet meer actief volg. Er komt echter nog wel eens een van z'n video's in mijn suggestielijst die ik dan kijk.
Jammer, want hij had wel interessante dingen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Laten we het even over die klem hebben.
In principe natuurlijk wel een uitdaging om gietstukken e.d. in te spannen, maar heb je wel eens gietijzer gefreesd?
Als ie met een nieuwe al een kwartier nodig heeft om de boel te assembleren wil ik hem nog wel eens bezig zien na een weekje gietijzer frezen. En de werking van dat ding natuurlijk. Zulk gereedschap ligt in de praktijk al snel ergens op een plank om er vervolgens nooit meer vanaf te komen.
Waarom moet ik na $7700 uitgegeven te hebben de bekken nog even op gelijke hoogte frezen?
En na 3x schoonmaken ligt dat halve bolletje wat je zelf met een beetje vet in elkaar moet zetten er echt niet meer tussen.
Vraag me sowieso af hoe al die losse bekjes keurig op hoogte blijven. (misschien val het met de inch meetklokken wel mee, maar die waardes moet je wel even met 25 vermenigvuldigen, volgens mij hebben ze dat zelf niet door :lol: )
Het moge duidelijk zijn dat ik nog maar zelden positief verrast ben door een Amerikaans ontwerp.
En nu niet over je I-phone beginnen, dat heeft Steve Jobs geleend van een beroemde Duitser.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

MeMoRy schreef: 29 jan 2023 08:09
assink schreef: 28 jan 2023 23:42 Nee, z'n werkplaats wordt betaald door sponsors, en niet door echt werk.
Hij is nu fulltime youtuber, en in die werkplaats wordt niet echt geld verdiend in mijn ogen. Ben er al jaren op uit gekeken eigenlijk, zoals menig amerikaan om heel eerlijk te zijn. Vroeg of laat gaan ze bijna allemaal overstag voor de "sponsortour", en het is allemaal zo "gemaakt" of langdradig.
Ah, dan weet je meer dan ik. Ik moet zeggen dat ik hem ook een een paar jaar niet meer actief volg. Er komt echter nog wel eens een van z'n video's in mijn suggestielijst die ik dan kijk.
Jammer, want hij had wel interessante dingen.
Misschien is ie best goed in wat ie echt deed, maar als ie nu krampachtig gaat proberen allerlei spul wat ie zelf toch niet zal gebruiken maar wat door de sponsors naar binnen geschoven wordt te demonstreren moet je het dan maar met een korreltje zout nemen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Sven »

assink schreef: 28 jan 2023 23:42 Nee, z'n werkplaats wordt betaald door sponsors, en niet door echt werk.
Aha, dat verklaart waarom zijn eerste cnc meteen een monster is...
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
MeMoRy
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door MeMoRy »

hugo stoutjesdijk schreef: 29 jan 2023 08:13 Waarom moet ik na $7700 uitgegeven te hebben de bekken nog even op gelijke hoogte frezen?
Wait wut? 7700??? En dat is exclusief de machineklem??
Nee, dat is wel een beetje belachelijk

Je kan er wel goed gaatjes mee boren

:lol:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

assink schreef: 28 jan 2023 23:42 Nee, z'n werkplaats wordt betaald door sponsors, en niet door echt werk.
Hij is nu fulltime youtuber.
Dan zat ik er met "amazing Mike" dus niet ver naast..
Je kunt dan beter kijken naar Blondihacks, Quinn Dunki maakt nog wel eens dingen die er wel-toedoen, en ze is ook open over wat wel of niet gesponsord is.
hugo stoutjesdijk schreef: 29 jan 2023 08:20
Misschien is ie best goed in wat ie echt deed, maar als ie nu krampachtig gaat proberen allerlei spul wat ie zelf toch niet zal gebruiken maar wat door de sponsors naar binnen geschoven wordt te demonstreren moet je het dan maar met een korreltje zout nemen.
Waarom zou ie dan een "class" volgen bij John Saunders??..John is iemand die het vak wel verstaat, en die kennis ook deelt.
Maar als je daar " in de leer gaat"..Wait.. Whut??
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

MeMoRy schreef: 29 jan 2023 10:57
hugo stoutjesdijk schreef: 29 jan 2023 08:13 Waarom moet ik na $7700 uitgegeven te hebben de bekken nog even op gelijke hoogte frezen?
Wait wut? 7700??? En dat is exclusief de machineklem??
Nee, dat is wel een beetje belachelijk
Dat is wat ik zo tegenkwam. (als bundel zo te zien)
https://www.norgrenworkholding.com/en/p ... dx6-bundle

Maar als we een speciaal topic: Amerikaanse overdreven hebbedingetjes gaan maken kan die er wel bij. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Arie Kabaalstra schreef: 29 jan 2023 11:27 Waarom zou ie dan een "class" volgen bij John Saunders??..John is iemand die het vak wel verstaat, en die kennis ook deelt.
Maar als je daar " in de leer gaat"..Wait.. Whut??
Ja, duuh, die yutubers maken ook reklame voor elkaar. En John Saunders doet dus ook aan sponsoring. (door die Abom een cursus te sponsoren, waar dan weer een filmpje van komt)
Het feit dat die kennis van zaken heeft sluit niet uit dat die z'n verdienste uit het youtube kanaal haalt.

Misschien is dat maken van demo filmpjes ook wel wat voor jouw een leuke bron van inkomsten. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hainjedaf »

hugo stoutjesdijk schreef: 29 jan 2023 11:42
Arie Kabaalstra schreef: 29 jan 2023 11:27 Waarom zou ie dan een "class" volgen bij John Saunders??..John is iemand die het vak wel verstaat, en die kennis ook deelt.
Maar als je daar " in de leer gaat"..Wait.. Whut??
Ja, duuh, die yutubers maken ook reklame voor elkaar. En John Saunders doet dus ook aan sponsoring. (door die Abom een cursus te sponsoren, waar dan weer een filmpje van komt)
Het feit dat die kennis van zaken heeft sluit niet uit dat die z'n verdienste uit het youtube kanaal haalt.

Misschien is dat maken van demo filmpjes ook wel wat voor jouw een leuke bron van inkomsten. ;-)
Nou ja, Zijn primaire ervaring is om met de hand op de draaibank (sorry Hugo, verkeerd gereedschap) en freesmachine dingen te maken.
Toen hij aan deze werkplaats begon heeft ie ook aangegeven geen enkele kennis van CNC te hebben.
Dan snap ik dat je bij SMW een class gaat volgen voordat je je machines sloopt.
Hij heeft daar immers geen zelfgebouwd OSPF of BF25je staan. Fouten zijn dus minder 'Oh coïtus' en meer 'even Apeldoorn bellen'

Maar goed... Het blijft en YouTuber en een Amerikaan... Dus een korreltje zout mag wel een kilootje meer wegen, net als die mensen zelf.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Misschien is dat maken van demo filmpjes ook wel wat voor jouw een leuke bron van inkomsten. ;-)
Ja, op zich wel, maar dan moet je voldoende Content kunnen maken, en dat minimaal wekelijks, zoals John Saunders doet met zijn "Wednesday Widget" . en dan heb je daar al snel een dagtaak aan.. daar komen dan de kosten van de Camera's nog bij, en de tijd die je kwijt bent met editing...
Gebruikersavatar
pgroot
Donateur
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 dec 2022 22:51
Locatie: heemskerk

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door pgroot »

MeMoRy schreef: 29 jan 2023 10:57
hugo stoutjesdijk schreef: 29 jan 2023 08:13 Waarom moet ik na $7700 uitgegeven te hebben de bekken nog even op gelijke hoogte frezen?
Wait wut? 7700??? En dat is exclusief de machineklem??
Nee, dat is wel een beetje belachelijk

Je kan er wel goed gaatjes mee boren
:lol:
Toevallig schoot dit filmpje ook bij mij ergens op social media voorbij.

staat de komma wel op de goede plaats :P, voor zo'n vreemdvormig stuk in kleine oplage zou ik gewoon een setje alu bekken op de klem zetten. al ben ik wel verwend met een degelijke duitse klem met snelwisselbekken die ik gewoon door een setje alu bekken kan vervangen kost me een paar eurie aan aluminium maar maakt het leven zo veel makkelijker. Heb inmiddels een hele la vol met diverse maten rond, hoekig, ovaal etc
MeMoRy
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door MeMoRy »

pgroot schreef: 29 jan 2023 22:54 , voor zo'n vreemdvormig stuk in kleine oplage zou ik gewoon een setje alu bekken op de klem zetten.
Of niet eens. Zou hem denk ik met wat spacers en klemmen gewoon op de bank kunnen schroeven. Het is maar een gaatje.

Ik heb een schroefdraad van zo'n remklauw wel eens langs de kant van de weg gefixt met een accuboor en helicoil set (was dat of weg laten slepen a 100-150 euro :roll: ). Boor en tap volgt het gat toch wel. Het was wel een rotmaat. M7 of M9 ofzo. Ik heb die set nog, maar nergens anders kunnen gebruiken.
Plaats reactie