Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

andrefc101
Donateur
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door andrefc101 »

hfjbuis schreef: 18 aug 2024 22:50 Voor zover ik heb kunnen vinden, kosten de machine klemmen waarvan de bekken aan de buitenkant geborgd zijn minimaal €500,-
Ik geloof niet dat de plaatsing van die boutjes ook maar iets te maken heeft met de prijs cq kwaliteit van de klem. Ik zie klemmen van ruim boven de 1000 euro waarbij de boutjes aan binnenkant zitten. Verder, wanneer ik een werkstuk in de klem inspan, zorg ik altijd eerst dat deze volledig schoon is.
JanF

Bericht door JanF »

Ik heb er twee besteld en net binnen gekregen. Dus snelle levering!!
Ziet er super uit alleen de stalen opspanklemmen en de aanslag zijn al een beetje roestig. Maar zodra ik weer eens iets ga bruineren gaan die ook even mee.
Die twee boutjes om de klemconstructie vast te zetten vind ik in eerste instantie niet super als je de bek wijdte veel moet verstellen maar de tijd zal het leren tijdens gebruik.
Ik ben in mijn nopjes met twee identieke klemmen voor deze prijs!
Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden »

yep hier ook binnen en ziet er perfect uit.
Palmerlivesteam

Bericht door Palmerlivesteam »

andrefc101 schreef: 18 aug 2024 20:02 Zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten niet altijd werkt.
Als hobbyist ondervind ik het probleem dat er vaak alleen keuze is tussen goedkoop of veel te duur. Als er nou een redelijk tot goed alternatief was dus middenklasse. En dat geldt niet alleen voor een machineklem.

Bijvoorbeeld: Een matige Chinese klem kost b.v. 100 en een professionele 500. De laatste is dan te duur, dus dan wordt het die van 100€.
EdingCNC 720 met Wabeco CC-F1200 HS
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V12
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Palmerlivesteam schreef: 23 aug 2024 19:02 Als hobbyist ondervind ik het probleem dat er vaak alleen keuze is tussen goedkoop of veel te duur. Als er nou een redelijk tot goed alternatief was dus middenklasse. En dat geldt niet alleen voor een machineklem.

Bijvoorbeeld: Een matige Chinese klem kost b.v. 100 en een professionele 500. De laatste is dan te duur, dus dan wordt het die van 100€.
Ik begrijp dat je als hobbyist geen dure klem kan of wilt kopen, in mijn beleving is een goede klem echte boven de 1000 euro!
Maar goed, ik zou dan toch opteren voor een goede gebruikte klem, met wat moeite is deze echt te vinden. Lijkt mij beter dan slechte troep waar a) werkstuk niet zuiver in zit en b) werkstuk niet behoorlijk vast zit, wat erg vervelend kan zijn.
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

En dan te bedenken dat nota bene Stefan Gotteswinter onlangs een chinese boor snelklem die hij had omgebouwd voor een project zo goed vond dat hij er nog een besteld heeft puur als snelboorklem, kosten 80 euro.

Machineklem, voor 300-400 kun je 2e hands nog hele goede op de kop tikken.
Geduld hebben ogen open houden, wat connecties activeren.
Te duur? Tja alles kost geld en voor een dubbeltje zit je nooit op de eerste rang eerder in de sloot.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

iets fysiek bekijken voor je het aanschaft kan veel verschil maken..

iemand noemde laatst een SOBA klemmetje.. en niet in positieve zin.. en ik dacht.. "Wacht even.. SOBA da's in mijn beleving geen kattepis.. Ik heb zelf ook een SOBA klemmetje, Knettttterrrr hard ('k heb er ooit gleuven in gefreesd voor kikkers.. gelukkig kon dat nog op de De Bridgeport op het werk, had wel een VHM freesje nodig.. en het duurde even.. 't klemmetje tikte de 60 HRc aan, Roesten doet ie niet.. hij heeft laatst een paar dagen koppie onder gestaan op de Draadvonkmachine.. krijgt ie niks van..

HBM (Want daar heb ik em gekocht ) is later overgegaan op een andere leverancier.. 't zag er nog wel uit als SOBA, maar dat was het beslist niet.., 'k wilde een 2de exemplaar aanschaffen (ik woonde er toen nog 10 minuutjes fietsen vandaan), maar ik heb 'm laten liggen..
dat valt er ook niet tegenan
Palmerlivesteam

Bericht door Palmerlivesteam »

Arie Kabaalstra schreef: 23 aug 2024 22:56 HBM (Want daar heb ik em gekocht ) is later overgegaan op een andere leverancier.. 't zag er nog wel uit als SOBA, maar dat was het beslist niet.., 'k wilde een 2de exemplaar aanschaffen (ik woonde er toen nog 10 minuutjes fietsen vandaan), maar ik heb 'm laten liggen..
Inderdaad, een vriend van mij kocht bij HBM ook een klem die er uit zag als Soba en ook als 2e klem. Helaas het was een andere.

De mijne was echter wel een Soba, ook al staat er helemaal niets op de klem vermeld, maar kwam wel in een doosje van Soba

Ik wilde proberen de draad van de borgschroef na te snijden, 3/8W maar de klem is inderdaad bikkelhard. Boutje duidelijk uit het midden, alsook het gat van de spindel ligt niet in 1 lijn. Helaas.

Afbeelding
EdingCNC 720 met Wabeco CC-F1200 HS
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V12
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

die van mij heeft ook een wat scharrig deel waar de spindel in draait.. daardoor wil ie nog wel eens uit de geleiding schieten.. eigenlijk ben ik teveel een luie donder om gewoon een keer een nieuwe te maken. één die wel gewoon goed past.. want het verstellen van de bek naar een andere positie is een ramp momenteel.. dat wil zeggen, met een beetje mazzel kan ik em soepeltjes naar een ander holletje wippen, maar als ik pech heb, dan draait ie en kan ik de klem van de tafel af gaan peuteren.. (Daarom zet ik er tegenwoordig ook vaak aanslagblokjes tegenaan.. dan kan ik em ook zo terugplaatsen...
dat valt er ook niet tegenan
Bartos

Bericht door Bartos »

Kjelt schreef: 23 aug 2024 22:23 En dan te bedenken dat nota bene Stefan Gotteswinter onlangs een chinese boor snelklem die hij had omgebouwd voor een project zo goed vond dat hij er nog een besteld heeft puur als snelboorklem, kosten 80 euro.
Hmm. Welk filmpje is dat ik zoek ook nog wel een leuke boor klem.

En mooi dat een paar mensen blij zijn met het dealtje op de klem die ik tegen kwam.
Laatst gewijzigd door Bartos op 26 aug 2024 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

Bartos schreef: 25 aug 2024 20:10
Kjelt schreef: 23 aug 2024 22:23 En dan te bedenken dat nota bene Stefan Gotteswinter onlangs een chinese boor snelklem die hij had omgebouwd voor een project zo goed vond dat hij er nog een besteld heeft puur als snelboorklem, kosten 80 euro.
Hmm. Welk filmpje is dat ik zoek ook nog wel een leuke boor klem.

En mooi dat een paar mensen blij zijn met het dealt je op de klem die ik tegen kwam.
Deze, hij "verbouwd" hem voor zijn lintzaag. Ergens zegt ie er nog een te kopen voor de kolomboor.
https://www.youtube.com/watch?v=to-_lI-S2m4
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Even voor de duidelijkheid, een leuke boorklem is geen (moet vet en in hoofdletters) dus GEEN machineklem.
Meer ga ik er niet over zeggen.
Dat snelspannertje van Stefan is wel een handig ding bij de boormachine.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Maar kan een machineklem dan wel een boorklem zijn ???
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Quepee schreef: 25 aug 2024 22:19 Maar kan een machineklem dan wel een boorklem zijn ???
Jij mag dat. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie