CAM trainer Emco Tronic 1

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

CAM trainer Emco Tronic 1

Bericht door Testa-Rossa »

Ik moet voor school CNC programma's maken voor een Emco Tronic 1 (T-1) draaibank, ik kom niet helemaal lekker uit met de tijd die we daar hebben, en zou thuis graag een beetje willen oefenen.

Op school gebruiken we het programma CAM Tranier 5.1 maar hier kan ik niks over vinden (is volgens mij behoorlijk oud). Volgens het cursusboekje is het programmeren conform de richtlijnen van DIN 66025.

Kan iemand me helpen aan een simulatieprogramma zodat ik er thuis ook eens rustig mee aan de slag kan gaan?
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: CAM trainer Emco Tronic 1

Bericht door Leeuwinga »

hoezo? De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek :mrgreen:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5419
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: CAM trainer Emco Tronic 1

Bericht door serum »

Typisch oosterse humor..
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: CAM trainer Emco Tronic 1

Bericht door rsemotion »

cool cam trainer 5.1....

zal even diep voor je graven, dit heb ik een xxxxx aantal jaren ook ooit mee gewerkt.
het programma is van wia of zo iets, heb je met posts voor emco en philips sturing
dit is echt al zo oud, dat ze daar op scholen nog mee werken...... schande :oops:

tijd dat ze eens een met HH iTNC 530 pc station en Siemens Sinutrain en fanuc mgi pc gaan werken
dan ben je up to date, nu niet met dat camtrainer, dat wordt volgens mij nog gebruikt
omdat de leraren zelf niets anders kunnen dan met die oude emco's en philips sturingen werken!
en zelf weer de leerbank in moeten :lol:
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: CAM trainer Emco Tronic 1

Bericht door Testa-Rossa »

Leeuwinga schreef:hoezo? De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek :mrgreen:
Grappig, jarenlang geen enkele reactie op mijn (niet al te subtiele) onderschrift, en nu begint men er op diverse fora over ;-)


En ja het is een schande dat het nog gebruikt word. Ik vind het programma opzich nog geen ramp, maar die simulatiemode werkt gewoon totaal niet. Zelfs in de langzaamste stand gaat dat apparaat nog sneller als je met het menselijk oog bij kan houden... Op school roepen ze dat ze niet over kunnen stappen vanwege de ISO certificering. Waarmee ze bedoelen te zeggen dat de licenties van een hedendaags programma duurder zijn :mrgreen:

Maargoed ik ben benieuwd of je nog wat uit het archief weet te vissen! :P
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Gebruikersavatar
pcfil
Berichten: 122
Lid geworden op: 20 jul 2008 23:35
Contacteer:

Re: CAM trainer Emco Tronic 1

Bericht door pcfil »

Ik zou zeggen: kom naar België, wij werken al met iTNC530 en Siemens Shopturn. En de leerkrachten zijn hier mee hoor ;-)
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: CAM trainer Emco Tronic 1

Bericht door rsemotion »

En wat kom ik toevallig vandaag tegen...

Cam Trainer 5.0 met een Emco en Philips 3480 draai post
en een HH 155 post

klikker de klik voor de download
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Plaats reactie