Aliexpress strak onbetaalbaar?
Moderator: Moderators
- spinningwheels
- Contacteer:
Aliexpress strak onbetaalbaar?
Las het net, een extra heffing op paketjes van Chinese websites.
Europa gaat medio 2026 een heffing invoeren van €3 per item.
Nederland gooit er nog een schepje bovenop. Hier wordt het €5 en de bedoeling is dat het bal in januari ingaat.
En dan niet per zending, maar per item €5 afhandel kosten.
Europa gaat medio 2026 een heffing invoeren van €3 per item.
Nederland gooit er nog een schepje bovenop. Hier wordt het €5 en de bedoeling is dat het bal in januari ingaat.
En dan niet per zending, maar per item €5 afhandel kosten.
In theorie kan ik praktisch alles
Re: Aliexpress strak onbetaalbaar?
2 euro per produktregel voor pakketten tot 150 euro was het toch? Of loop ik alweer achter de feiten aan met die zwabberaars daar in Den Haag?
Tsja. Als genoeg mensen iets doen wat de overheid geld kost dan verzinnen ze vanzelf een tegenmaatregel. Stoken met hout, rijden op zonnestroom, koken op LPG, spullen bij de bron kopen ipv bij de Action, noem het maar op. 'Administratiekosten' in welke vorm dan ook is dan een invulling van die tegenmaatregel waar je niet teveel fantasie voor nodig hebt.
Magoed, we doen er toch niks aan en het is nog te overzien. Met 4 verschillende produkten in de envelop betaal je dan 8 euro, die was je hier lokaal ook kwijt geweest aan verzendkosten.
Tsja. Als genoeg mensen iets doen wat de overheid geld kost dan verzinnen ze vanzelf een tegenmaatregel. Stoken met hout, rijden op zonnestroom, koken op LPG, spullen bij de bron kopen ipv bij de Action, noem het maar op. 'Administratiekosten' in welke vorm dan ook is dan een invulling van die tegenmaatregel waar je niet teveel fantasie voor nodig hebt.
Magoed, we doen er toch niks aan en het is nog te overzien. Met 4 verschillende produkten in de envelop betaal je dan 8 euro, die was je hier lokaal ook kwijt geweest aan verzendkosten.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- spinningwheels
- Contacteer:
Neen 5 euro per item gaat het worden.
In theorie kan ik praktisch alles
Ik vind het een goede zaak dat goedkope troep niet langer klakkeloos het land ingeschept kan worden.
Als het goedkoop is dan kan je zonder nadenken beslissen het te proberen, en als het niet werkt weggooien.
Als de hele onderkant twee keer zo duur wordt dan denk je er meer over na of het echt de beste optie is. En als het de beste optie is dan is het vast nog steeds de makkelijkste en goedkoopste.
Als het goedkoop is dan kan je zonder nadenken beslissen het te proberen, en als het niet werkt weggooien.
Als de hele onderkant twee keer zo duur wordt dan denk je er meer over na of het echt de beste optie is. En als het de beste optie is dan is het vast nog steeds de makkelijkste en goedkoopste.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Bij parket was ook al antidump heffing ingetreden dit jaar en aantallen of import was hetzelfde gebleven. Dus maakt het verschil nee. Alleen wel een manier om omzet te laten groeien. En komen vast alternatieven voorbij om het te omzeilen. Als je iets wil betaald men toch
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
Misschien moeten we hier eens wat normalere prijzen gaan krijgen.
Steekbeitel met 5 platen voor nog geen 30€ steekt als een malle ook in rvs dus troep is het niet !

Steekbeitel met 5 platen voor nog geen 30€ steekt als een malle ook in rvs dus troep is het niet !

Bron?
't is mij allemaal onduidelijk hoe het nu precies zit. Tweakers en NU hebben het over 3 euro in een recent artikel (maar heeft het dan wel over Europese regelgeving): https://tweakers.net/nieuws/242570/pakk ... ffing.html, https://www.nu.nl/economie/6379230/chin ... ffing.html
Nederland zou dan nog 2 euro extra in willen voeren, maar dat is nog nergens door de molen volgens mij.
Da's ongeveer hetzelfde sentiment als 'de asielzoekers pikken onze huizen in'. Natuurlijk, er komt een hoop troep binnen, maar als je daar de nadruk op legt dan ga je voorbij aan het feit dat veel mensen Ali & co gebruiken voor zaken die ze in de EU of enkel voor fors meer geld kunnen kopen, of die ze gewoon niet kunnen krijgen. Koop maar ergens 100 M2 boutjes bijvoorbeeld, veel succes. En vergeet je even dat de Action&co volliggen met dezelfde zooi. De gemiddelde lampjeswinkel bij huizen zo tegen kerst is een prima etalage van het assortiment van de Action in ieder geval.Sven schreef: 13 dec 2025 09:04 Ik vind het een goede zaak dat goedkope troep niet langer klakkeloos het land ingeschept kan worden.
Verder zou het leuk zijn als ze dan de inkomsten van die heffingen gebruiken om het speelveld nog eerlijker te maken met wat lastenverlichting voor het MKB hier in NL ofzo. Maar dat doen ze niet, dat gaat de grote hoop op.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Idd dan worden de Action, Tinytronics en dat soort bulk china importeurs gestimuleerd en het individu benadeeld. Overigens wil ik nog wel zien waar die rekening op uit komt.
2 euro per regel/artikel, jaja laatst alleen voor handlingkosten ( paketje openmaken en zien wat er in zit) al 8 euro aan postnl mogen aftikken. Dus zal mij niets verbazen als er nog allerlei extra posten bijkomen.
2 euro per regel/artikel, jaja laatst alleen voor handlingkosten ( paketje openmaken en zien wat er in zit) al 8 euro aan postnl mogen aftikken. Dus zal mij niets verbazen als er nog allerlei extra posten bijkomen.
Ach, die Chinezen gaan alles van uit super grote warenhuizen in Europa leveren.
Probleem weer opgelost
Probleem weer opgelost
AliEuroexpressLeeuwinga schreef: 13 dec 2025 12:04 Ach, die Chinezen gaan alles van uit super grote warenhuizen in Europa leveren.
Probleem weer opgelost
Veel grote zaken idd geen probleem ik zelf koop regelmatig van de kleine electro dingetjes die vaak door studenten en kleine bedrijfjes verkocht worden als bijverdienste.
Enigste positieve is dat als de chinese bedrijven hun spullen via opslagmagazijnen in Europa verkopen ze wel aan de EU regels dienen te voldoen. Die onveilige brandgevaarlijke elekrische dingen die ik soms zie behoren dan hopelijk tot de verleden tijd (wishfull thinking).
- Markus
- Donateur
- Contacteer:
Niet helemaal on topic:
Ik irriteer me de laatste tijd aan sommige Aliexpress verkopers, je koopt iets van een Europese warehouse (Duitsland in dit geval) en dan plots zeggen ze "we have no stock please cancel order". Ondertussen staat gewoon dat ze nog stock hebben op het artikel pagina. In het laatste geval bleek dezelfde verkoper vanuit Duitsland op ebay te verkopen waar de prijs snel 30% omhoog ging. Mijn vermoeden, hij had wel degelijk stock maar had door dat ie 50 euro meer kon vangen.
Ik weiger altijd om te cancelen, want ik weet dat ze dan worden gestraft door Aliexpress. Bovendien is in Europese wetgeving het gewoon fraude om vals te adverteren en om niet te leveren zonder dat er van overmacht sprake is. Zonder gevolgen zullen mensen anderen gewoon blijven voorliegen en proberen je te belazeren.
Ik kreeg tot nu toe, altijd mijn geld terug of zoals in dit geval, het product, al kwam het een paar dagen later, en dat mocht, ik heb de verkoper 5 extra dagen gegeven.
Op Banggood nog nooit problemen gehad, zover ik me kan herinneren, al is het wel heel gek dat als je inlogt de prijs altijd een beetje omhoog gaat, new user ??
Greezt,
Markus
Ik irriteer me de laatste tijd aan sommige Aliexpress verkopers, je koopt iets van een Europese warehouse (Duitsland in dit geval) en dan plots zeggen ze "we have no stock please cancel order". Ondertussen staat gewoon dat ze nog stock hebben op het artikel pagina. In het laatste geval bleek dezelfde verkoper vanuit Duitsland op ebay te verkopen waar de prijs snel 30% omhoog ging. Mijn vermoeden, hij had wel degelijk stock maar had door dat ie 50 euro meer kon vangen.
Ik weiger altijd om te cancelen, want ik weet dat ze dan worden gestraft door Aliexpress. Bovendien is in Europese wetgeving het gewoon fraude om vals te adverteren en om niet te leveren zonder dat er van overmacht sprake is. Zonder gevolgen zullen mensen anderen gewoon blijven voorliegen en proberen je te belazeren.
Ik kreeg tot nu toe, altijd mijn geld terug of zoals in dit geval, het product, al kwam het een paar dagen later, en dat mocht, ik heb de verkoper 5 extra dagen gegeven.
Op Banggood nog nooit problemen gehad, zover ik me kan herinneren, al is het wel heel gek dat als je inlogt de prijs altijd een beetje omhoog gaat, new user ??
Greezt,
Markus
Dat is al jaaaaren zo. Als je een nieuwe klant bent krijg je bij je eerste bestelling flink korting, vaak 30-40%. De tweede bestelling is het gewone aangeboden prijs als je inlogged.Markus schreef: 13 dec 2025 12:46 al is het wel heel gek dat als je inlogt de prijs altijd een beetje omhoog gaat, new user ??
Vervelende is alleen dat de advertenties bv bij Google zoekopdracht de prijs voor de eerste klant laat zien.
Wat ik zelf helemaal super irritant vind is dat ze bv in 1 advertentie 3 of meer items verkopen, even overdreven voorbeeld 1) een batterij radio 2) de juiste batterijen.
En dan laten ze op de gevonden artikelen pagina,de prijs zien voor de batterijen met het plaatje van de radio.
Als je dan de radio selecteert krijg je de radio prijs pas te zien.
Ik zoek op radio niet op batterijen, dit kost heel veel tijd die ongein om toch de juiste spullen gevonden te krijgen tegen de goede prijs.