Berichten moderatie

Bij vragen en moeilijkheden over het forum kunnen jullie die hier kwijt.

Moderator: Moderators

hainjedaf
Donateur
Been thanked: 1 time

Berichten moderatie

Bericht door hainjedaf »

Ik heb het gevoel dat de moderatie aan het doorschieten is.

Ja, Arie stuurde langen berichten... DIe kan je doorscrollen als ze je niet interesseren.
En het feit dat de man een behorlijke tik van de molen heeft gehad door zijn motor ongeluk mag best als excuus dienen om dingen te tolereren IMHO.
Ik ben (zoals waarschijnlijk velen hier) ook op het spectrum en dus niet voor iedereen even aangenaam.
(maar zo'n opmerking dat ik beter buiten kan gaan staan, wordt niet aangepakt)

@Arie is inmiddels zo goed als vertrokken. Helaas.

Maar het quoten van volle berichten wordt nauwelijks aangepakt.

Ik spreek net weer een forumlid dat bezig is zijn account op te zeggen vanwege moderatie problemen....

Zijn we niet het paard achter de wagen aan het spannen?!?
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Tonybryden
Contacteer:

Re: Berichten moderatie

Bericht door Tonybryden »

Ik ben even niet actief bezig op het forum maar lees nu dat er wat spanningen/problemen zijn ?.
Wat is er met Arie aan de hand dan?.
Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen »

Ja, ik heb Kabaalstra ook al een tijdje gemist. Dacht dat hij wellicht met vakantie was?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
https://www.Baldas.nl
spinningwheels
Contacteer:

Bericht door spinningwheels »

Tonybryden schreef: 15 nov 2025 16:08
Wat is er met Arie aan de hand dan?.
Wat ik van hem begrepen heb is dat hij een BAN gekregen heeft.
In theorie kan ik praktisch alles
Mcgyver
Has thanked: 1 time

Bericht door Mcgyver »

Ik heb het gevoel dat de moderatie aan het doorschieten is.
Nou dat valt zeker wel mee, het zijn vaak excesen die daadwerkelijk behandeld worden.
Ja, Arie stuurde langen berichten... DIe kan je doorscrollen als ze je niet interesseren.
Wat ik lees uit je post is dat je duidelijk 1 kant van het verhaal hebt gehoord, en dat daar een mening is ontstaan, ik zou daar graag even via telefoon een gesprek over hebben. Ik ga niet openbaar dingen tegen iemand zitten te verkondigen
(maar zo'n opmerking dat ik beter buiten kan gaan staan, wordt niet aangepakt)
Het is de toon waarop de opmerkingen gemaakt worden. Als ik het goed heb gaat heb je het over de opmerking van Sven.
Ik lees verder in het topic dat de sfeer tussen jullie gemoedelijk is. dus geen reden in te grijpen. Iedereen maakt wel eens en lolletje of maakt een zure opmerking naar elkaar voor de gein. Het gaat om de toon die word gezet.
Ik spreek net weer een forumlid dat bezig is zijn account op te zeggen vanwege moderatie problemen....
ben ik wel erg nieuwsgierig waar dit dan weer over gaat. want zoveel wordt er niet gemodereerd ;-)

Maar het quoten van volle berichten wordt nauwelijks aangepakt.
Dat wordt er zeker wel, allleen het is een kwestie van dwijlen met de kraan open. Ik kan het blijven aanpassen, mededelingen over plaatsen wat ik al gedaan heb, maar iedereen blijft het doen.. Vertel me wat ik kan doen om dit aan te passen
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
spinningwheels
Contacteer:

Bericht door spinningwheels »

Mcgyver schreef: 15 nov 2025 18:26

Dat wordt er zeker wel, allleen het is een kwestie van dwijlen met de kraan open. Ik kan het blijven aanpassen, mededelingen over plaatsen wat ik al gedaan heb, maar iedereen blijft het doen.. Vertel me wat ik kan doen om dit aan te passen
Is het niet mogelijk om een maximum aantal tekens voor een quote in te stellen?
In theorie kan ik praktisch alles
Mcgyver

Bericht door Mcgyver »

Voor een post wel, voor een quote niet.
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
serum
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

Nou. Bedankt voor het 'compliment'.

Vind het ook extreem jammer dat het zo ver moest komen, je moet je goed realiseren dat het modereren als liefdewerk oud papier gebeurt. Je moet je afvragen hoeveel van je vrije tijd iemand je waard is. Iedereen wordt hier respectvol behandeld, iedereen roept wel eens wat, en daar is ook de ruimte voor. Maar na verloop van tijd is er de spreekwoordelijke druppel. (ga er maar niet vanuit dat het over 1 nacht ijs gedaan gebeurt is). Een scala aan waarschuwingen hebben de revu gepasseerd, en dan is daar de spreekwoordelijke druppel. (en na de druppel is er nog een hele emmer bijgekomen die een onomkeerbaar resultaat als gevolg hebben).

Je kent ons langer dan vandaag Marout, had verwacht dat je wel even hoor/wederhoor zou plegen.
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

Zoals René als schrijft, modereren is liefde en oud papier werk. Je kan als moderator niet bezig blijven met het telkens weer aanspreken van dezelfde personen op dezelfde gedragingen.

Als de bijdragen van een lid structureel afdoen aan de sfeer dan moet je er uiteindelijk tegen optreden, dat is inherent aan de taak die een moderator op zich neemt/heeft genomen.

Dat doet helaas sommige deelnemers te kort. Niet iedereen schrijft even makkelijk, en schrijven wat je bedoelt lukt niet iedereen.
Maar dat betekend niet dat je iedereen maar moet laten schrijven wat ze wel kunnen.

Als een forum vol komt te staan met onleesbare of onaantrekkelijke troep dan doet dat afbreuk aan de kwaliteit van een forum en het doet de deelnemers tekort die er hun best voor doen.

De moderators moeten een visie hebben over wat er wel en niet kan. Ook dat is niet vanzelfsprekend, en krijgt meestal langzaam vorm. En het kan nooit voor iedereen passend zijn. Dat is jammer maar helaas.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden »

Ja ik begrijp zeker dat een moderator het niet makkelijk heeft op een forum.
Het is vaak een aaneenschakeling van ongepast gedrag voor je een ban krijgt .
Geloof me ik weet waar ik over praat omdat ik ook ooit een ban heb gekregen.
Ben toen alles eens terug gaan denken wat ik dan verkeerd gedaan zou hebben en inderdaad waren dat meerdere topics waarin ik niet zo handig was met reacties en antwoorden.
Ik heb er van geleerd en dacht dit moet anders .
We moeten samen hier iets van maken , ook samen opletten wat wel en niet gezegd kan worden.
Moet ons toch lukken met elkaar .
Wat betreft Arie ., die ban had ik allang zien aankomen .
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Ah, de blaadjes dwarrelen van de bomen, de tijd van de korte lontjes is weer aangekomen. Je zou d'r een gedicht van kunnen maken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: 16 nov 2025 09:57 Ah, de blaadjes dwarrelen van de bomen, de tijd van de korte lontjes is weer aangekomen. Je zou d'r een gedicht van kunnen maken.
Nou laat eens wat horen. Ik ben wel benieuwd naar een Dabit poëzie. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Papaatje

Bericht door Papaatje »

Ok, mistte Arie al.......

De reacties op zijn schrijven werden ook steeds heftiger, jammer. :roll:

Ik nam het meestal met een korreltje zout. :lol:
rien1959
Contacteer:

Bericht door rien1959 »

Ondanks dat ik nauwelijks meer op het forum kom, had Arie (echte naam Jan) contact met me gezocht en hebben we wat heen en weer gemaild. Hij wilde nog naar de CNC dag komen bij Eding en vroeg of ik ook zou komen. Nou had ik op dat moment geen auto beschikbaar, dus dat is niets geworden. Via de mail heb ik geen contact meer kunnen krijgen. Alles blijft stil.
Plaats reactie