Support Edingcnc geen reactie

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BGimmel

Support Edingcnc geen reactie

Bericht door BGimmel »

Een tijdje geleden heb ik via "support@edingcnc.com" meerdere keren een mail gestuurd met een vraag over de laatste versie van de EdingCnc software. Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen.
Het gaat over een antwoord dat eerder is geplaatst door Jodocus op het volgende topic: viewtopic.php?t=23426
Jodocus schreef: 11 nov 2024 12:13
Ja, de API zit er niet bij....dat is BEWUST gedaan.

De reden, er is totaal geen beeld van wie het gebruikt en waarom. En bovendien, de vorm waarin de API wordt aangeboden vinden
wij onvoldoende. Weinig documentatie, weinig voorbeelden. Dus willen we graag verbeteren, dat lukt niet op de korte termijn dat weten we zelf.

Maar we willen ook eerst weten of het zinvol is, als niemand het gebruikt gaan we er ook nooit tijd instoppen. Dus de eerst stap is gewoon we
halen de API er even uit...met als gevolg dat mensen zich melden, en wij een beter beeld krijgen of het zinvol is om dit te verbeteren. Wij weten inmiddels dus van bedrijven dat ze dit gebruiken, heel handig zodat we met hen kunnen communiceren als er een API wijziging komt.
Mocht je hem echt nodig hebben, vraag het gewoon...that's all.

In de toekomst zal er ook op dit gebied ook wel regels komen, voor hobby en thuis gebruik ? Geen probleem. Ben je een producent die onze
API gebruikt om producten te maken ? Dan is het fijn dat we daarvoor even afspraken maken.
Weet iemand of "support@edingcnc.com" het juiste mail adres is voor deze vraag, en zo niet welk mail adres er dan gebruikt kan worden?
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Re: Support Edingcnc geen reactie

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als je dan gewoon naar de viewtopic.php?t=24004 gaat, kun je er 1:1 over babbelen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
BGimmel

Bericht door BGimmel »

hugo stoutjesdijk schreef: 24 okt 2025 11:17 Als je dan gewoon naar de viewtopic.php?t=24004 gaat, kun je er 1:1 over babbelen.
Het gaat er meer om dat er geen reactie komt bij vragen via het support email adres. Eerder heb ik ook al eens via cncforum een prive bericht gestuurd naar Jodocus. Ook hierop geen reactie (Dus 1:1 babbelen werkt ook niet), terwijl hij zelf aangeeft dat als je het vraagt het geen probleem is zolang het voor hobbymatig gebruik is.
Dus het uitblijven van een reactie heeft dus niet zozeer te maken met die API sdk bestanden, maar meer met het gebruiken van het juiste mail adres lijkt mij.
kevertje
Donateur
Has thanked: 1 time

Bericht door kevertje »

Kom 8 november naar Best...
Kjelt
Donateur
Been thanked: 1 time

Bericht door Kjelt »

EdingCNC heeft het momenteel gewoon erg druk, afgelopen weekend demo's in Duitsland en Oostenrijk van de nieuwste ontwikkelingen op hardware en software gebied.
Deze nieuwste ontwikkelingen kun je zelf gaan bekijken op de Open CNCzone dag 2025 , 8 november a.s. in Best.
BGimmel

Bericht door BGimmel »

Kjelt schreef: 24 okt 2025 13:58 EdingCNC heeft het momenteel gewoon erg druk, afgelopen weekend demo's in Duitsland en Oostenrijk van de nieuwste ontwikkelingen op hardware en software gebied.
Deze nieuwste ontwikkelingen kun je zelf gaan bekijken op de Open CNCzone dag 2025 , 8 november a.s. in Best.
Aangezien ik vrij ver weg woon is het voor mij niet mogelijk om de opendag bij te wonen, ook vanwege dat ik het vrij druk heb. Wel kijk ik zo nu en dan op de website van Edingcnc en andere media van Edingcnc over de ontwikkelingen. Een tijd geleden las ik dat edingcnc samenwerkt met met superdesign, zij gebruiken volgens mij de CncApi voor meubel producenten om automatisch bestellingen van orders door te sturen naar de productie machines met de edingcnc controllers. Dit was dan al een tijdje gelden, maar ik ben benieuwd hoe deze ontwikkelingen ervoor staan en andere ontwikkelingen.

Misschien dat iemand voor mij een verzoek kan doen bij de Cnczone opendag voor die cncapi bestanden, en mij deze toesturen via wetransfer? Het gaat om de volgende bestanden voor versie V5.3 van de CncApi:

cnc_basic_types.h
cnc_kin_types.h
cnc_types.h
cncapi.def
cncapi.dll
cncapi.h
cncapi.lib
cncapi64.dll
cncapi64.lib
cnclang.h
tos.h
utl.h

De totale grootte is in een zip map iets van 600kb, dus dit is binnen het limiet van de gratis versie van wetransfer. Het zal mooi zijn als dit mogelijk is dan kan ik Home assistant met mqtt ook betrouwbaar samen laten werken met de laatste versie van edingcnc :P , inplaats van alleen de laatste versie van V4.
En als er nog mensen zijn die vragen of hulp nodig hebben omdat ze zelf ook met de api aan de slag willen of zijn, laat het mij maar weten.
P1-Engineering
Donateur

Bericht door P1-Engineering »

Hier een verzoek indienen, heb altijd snel een reactie.
Verdere conversatie gaat dan gewoon via de mail:

https://support.edingcnc.com/support/home
Plaats reactie