Fuzzy Skin, maar dan niet overal
Moderator: Moderators
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Fuzzy Skin, maar dan niet overal
Luitjes.. gisteren even een test onderdeeltje, een simpel blokje met afgeronde hoeken geprint met een Fuzzy skin..
Dat ziet er gaaf uit, en.. als het een voorwerp is dat je in je handen houdt, dan heb je er ook meer grip.
Nou heb ik een poosje geleden een behuizing voor de motorwinder van mijn Spiegelreflex Camera geprint, en die werkt goed, maar.. ik zou het fijn vinden als ik met een Fuzzy skin een mooier uiterlijk en meer grip kan krijgen.. Echter..
Hoe kan ik bepaalde delen dat oppervlak geven, en andere delen gewoon glad houden?..
Moet ik dan mijn model opdelen?.. 't lastige is dat als je de buitencontour kiest, dat ie ook de zwaluwstaart van het batterijvak Fuzzy maakt, en dat moet nou net glad blijven..
Dat ziet er gaaf uit, en.. als het een voorwerp is dat je in je handen houdt, dan heb je er ook meer grip.
Nou heb ik een poosje geleden een behuizing voor de motorwinder van mijn Spiegelreflex Camera geprint, en die werkt goed, maar.. ik zou het fijn vinden als ik met een Fuzzy skin een mooier uiterlijk en meer grip kan krijgen.. Echter..
Hoe kan ik bepaalde delen dat oppervlak geven, en andere delen gewoon glad houden?..
Moet ik dan mijn model opdelen?.. 't lastige is dat als je de buitencontour kiest, dat ie ook de zwaluwstaart van het batterijvak Fuzzy maakt, en dat moet nou net glad blijven..
dat valt er ook niet tegenan
Re: Fuzzy Skin, maar dan niet overal
Je kan dit voor een hoogte doen (als dit is wat je bedoelt)
Bij opjects rechtermuis op je opject en dan height range modifier.
Je kan dan invullen van 10 tot 20 mm fuzzy skin.
Bij opjects rechtermuis op je opject en dan height range modifier.
Je kan dan invullen van 10 tot 20 mm fuzzy skin.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
AH!.. Yes.. maar dat lost nog altijd het probleem niet op dat ik één zijkant (de kant van de zwaluwstaart) niet Fuzzy wil hebben.. is daar nog iets op te verzinnen?
Je kan ook een Add part doen (vierkantje rondje ect)
En dan die als fuzzie laten printen.
Het is een beetje uitvinden maar in dat bambu studio zit meer dan alleen printen.
En dan die als fuzzie laten printen.
Het is een beetje uitvinden maar in dat bambu studio zit meer dan alleen printen.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Ok.... dat moet ik dan ook even uit gaan zoeken.. kan ik zo'n vierkantje ook "projecteren op een gebogen oppervlak?..
Dat denk ik niet. Maar je kunt altijd je CAD-model opsplitsen in 2 delen, die samen in de slicer laden als 1 object, en bij 1 wel fuzzy skin en de ander niet te doen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
zoiets verwachte ik al, "Makkelijk zat" gewoon een paar Configuraties maken in Alibre, en dan in het Fuzzy deel de rest wegknippen, en in het gladde deel het Fuzzy stuk eruit knabbelen.. Dat moet gaan lukken!
Hoeft niet perse. Je kunt in Prusaslicer met modifiers lokaal de printparameters veranderen (geld ook voor infill, aantal perimeters, bladiebla), in dat bamboespul zal het ook wel zo werken. In de slicer zitten simpele geometrische vormen zoals cylinders en blokken die je als modifier kunt gebruiken. Als je daarmee weg komt, des te handiger. Maar je kunt ook een eigen vorm aanbieden. In principe hoef je dus niks uit je werkstuk te knabbelen in CAD.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- Portje
- Donateur
Gebruik de modifier om een vage huid toe te voegen aan delen van het model
Dat staat toch in de wiki beschreven..
Scrol naar het beertje..
https://wiki.bambulab.com/en/software/b ... fuzzy-skin
[url]https://wiki.bambulab.com/software/bamb ... mbu-studio
Dat staat toch in de wiki beschreven..
Scrol naar het beertje..
https://wiki.bambulab.com/en/software/b ... fuzzy-skin
[url]https://wiki.bambulab.com/software/bamb ... mbu-studio
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
'k ben er even wat dieper in gedoken.. en inderdaad.. het toevoegen van een "Modifier" in de vorm van een Kubus of een Bol doet wonderen.. gewoon je model als één stuk laden, en de Modifiers invoegen, in het midden van een te "Fuzzify-en" deel slepen, en met verschalen de juiste maat geven.. rekening houdend met randjes en gaten.. Fuzzify Contour.. dan blijft de binnenkant glad..
Meer dan dat is het blijkbaar niet, was het niet.. zal het vooralsnog ook niet worden.. momenteel staat er een proefstukkie op de Bambulabs.. straks even kijken hoe dat eruit komt..
Thanks voor alle duwtjes in de goede richting..
Meer dan dat is het blijkbaar niet, was het niet.. zal het vooralsnog ook niet worden.. momenteel staat er een proefstukkie op de Bambulabs.. straks even kijken hoe dat eruit komt..
Thanks voor alle duwtjes in de goede richting..
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Ik ben er inmiddels een beetje achter.. die Modifiers, als je Kubussen neemt, die kun je ook roteren.. als je dan een dunwandig deel hebt.. dan zul je een paar Kubussen moeten invoegen, en die steeds een stukje verder moeten roteren..
Wat ik momenteel aan het doen ben: aan het begin van een grote afronding van een dunwandig deel, een kubus invoegen, en dan roteren, en zover verschuiven dat ie een zo groot mogelijk deel aan de buitenkant Fuzified, dan kopieer je'm roteert em.. laten we zeggen 15° verder, verschuiven, zodat ie wederom een zo groot mogelijk deel aan de buitenkant pakt, maar de binnenkant onaangemoeid laat.. 't is even werk.. maar ach.. vervolgens staat het deel 5 uur op de printer.. dus waar hebben we het over?...
Mogelijk later vandaag de foto's..
Wat ik momenteel aan het doen ben: aan het begin van een grote afronding van een dunwandig deel, een kubus invoegen, en dan roteren, en zover verschuiven dat ie een zo groot mogelijk deel aan de buitenkant Fuzified, dan kopieer je'm roteert em.. laten we zeggen 15° verder, verschuiven, zodat ie wederom een zo groot mogelijk deel aan de buitenkant pakt, maar de binnenkant onaangemoeid laat.. 't is even werk.. maar ach.. vervolgens staat het deel 5 uur op de printer.. dus waar hebben we het over?...
Mogelijk later vandaag de foto's..
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Zoals beloofd.. een plaatje van de nieuwe Motorwinder behuizing (Bierviltje voor de schaal)..
't was zoals gezegd wel even puzzelen, maar ik heb het met die Modifiers voor elkaar gekregen..
Tenopzichte van de eerder geprinte versie heb ik de boven en onderkant van de behuizing nog een Chamfer gegeven, op dezelfde manier als de Camera die heeft, zodat, als je niet beter weet, je het idee krijgt dat dit de originele behuizing is.. 'k ben er blij mee..