https://eur.vevor.com/tube-pipe-notcher ... BIQAvD_BwE
In combinatie met een goede set gatenboren is het easy peasie, geen gedoe met malletjes en rekenwerk

Moderator: Moderators
Kijk zo schud je ze wakker en beginnen ze oplossingen te verzinnen.
'k was al wakker.. en mijn eerste bijdrage in dit topic was de "Quick and Dirty" benadering.. uiteindelijk bleek de "nette oplossing" zelfs makkelijker te doen.. 'k heb inmiddels ook de Uitslag al even grofstoffelijk gemaakt.. (terwijl ik alles behalve een plaatwerker ben), gewoon in QCad.. en als het MIJ daarin lukt.. dan kun je gerust stellen dat 't makkelijk is, want, nogmaals.. 'k ben geen plaatwerker..hugo stoutjesdijk schreef: ↑11 sep 2024 13:49 Kijk zo schud je ze wakker en beginnen ze oplossingen te verzinnen.
Iets op de computer tekenen is iets anders dan het daadwerkelijk maken. Je blijft met een 3D-zaagsnede zitten en dus wil je een contour op je buis die je kunt volgen bij het zagen. Maar dat zou je ook in je digitale tekening kunnen uitzetten en dan overnemen.Arie Kabaalstra schreef: ↑11 sep 2024 13:58
'k zag ook al een oplossing voorbij komen die volgens de schrijver "Simpel" was, maar 2 keer zoveel stappen omvatte.. een Tube Notcher gaat in dit geval ook niet werken, omdat ie voor het aansluiten van Rechte buizen is
Nu vind ik wel dat, op een cnc-forum, het werk ook door een cnc machine gedaan moet kunnen worden. Of de lintzaag moet cnc zijn dan heb ik niet gezegd
Ja eigenlijk Moet zoiets op de CNC gestuurde 3D lasersnijder gebeuren.andrefc101 schreef: ↑11 sep 2024 17:54
Nu vind ik wel dat, op een cnc-forum, het werk ook door een cnc machine gedaan moet kunnen worden. Of de lintzaag moet cnc zijn dan heb ik niet gezegd![]()