Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Bericht door Quepee »

Ik vind echt dat jullie een beetje te veel off topic onzin praten nu.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Quepee schreef: 24 mar 2024 17:37 Ik vind echt dat jullie een beetje te veel off topic onzin praten nu.
:mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Bericht door kawarider »

Nee joh, die man maakt geen fautjes

@Dabit, waar de ene een gold digger is, is de ander een oplichter :lol: . Waar haal je ze vandaan? Op zich al een prestatie. Ook al sta je voor mij op dezelfde hoogte als Elon, ik hoef je niet te vragen naar je mening over deze persoon.

@Hugo, zwart wit zou ik niet zeggen. Ik sta een beetje net als bij Corona aan de zijlijn te kijken wat er gebeurd. Waren er geen Tesla's op de markt verschenen en hadden we het met een Nissan Leaf moeten doen dan stond iedereen nog gewoon wat dooie dino in zijn vehikel te kiepen. Die kerel staat gewoon op eenzame hoogte, nog steeds. Noem eens echt een techneut die van hetzelfde kaliber is. Vraag was, welke techneut is commercieel succesvol? Met niet al teveel fautjes :cry:
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Zo zie je maar weer, die oplichter was wel degelijk geniaal toch? Hoe krijg je het anders voor elkaar om CEO van een bedrijf van 9 miljard te zijn.
En of Musk nu echt een techneut is, durf ik nog wel te betwijfelen. (oei :oops: )
Hij is hoogbegaafd, natuurkunde, economie, heeft een visie en ziet kans om een voldoende goed team om zich heen te verzamelen om zijn ideeën uit te voeren. Of geloof jij dat er ook maar 1 onderdeel in een Tesla te vinden is waarvan Musk kan zeggen: 'heb ik gemaakt'

Ik denk dat die natuurkunde in combinatie met economie een bijzonder goede combi is voor high tech bedrijven. (maar ja , eigenlijk kan ik daar natuurlijk helemaal niets over zeggen, want echt niet mijn vak)

O-ja, het ging dus over 'ons soort' gewoon liefhebbers van techniek, en die daar hun brood mee verdienen. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Bericht door andrefc101 »

hugo stoutjesdijk schreef: 24 mar 2024 18:19 O-ja, het ging dus over 'ons soort' gewoon liefhebbers van techniek, en die daar hun brood mee verdienen. ;-)
…. die geen vauten maken…. :lol:
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Bericht door Quepee »

Zal ik nou eens ook een mooi verhaal typen.

Ik heb ooit een opdracht gehad voor soort van pc stekkerbehuizing in alu heel dunwandig.

Maar het moest uit redelijk zacht alu dus mijn idee was we doen het gewoon uit 7075 dan gaat het gewoon makkelijker.

Dus heb ik dat daaruit gemaakt en geleverd.

Nu bleek dus dat die stekkerbehuizing in UHV gebruikt ging worden en dus dat het zink wat erin zit gewoon eruit word gezogen.

Daar waren ze niet heel vrolijk van , credit nota en door ! maar nooit meer een opdracht gehad.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Bericht door DaBit »

kawarider schreef: 24 mar 2024 17:58 @Dabit, waar de ene een gold digger is, is de ander een oplichter :lol: .
..
..
Ook al sta je voor mij op dezelfde hoogte als Elon, ik hoef je niet te vragen naar je mening over deze persoon.
Die van Rijbroek is niet eens het beste voorbeeld maar die twee schoten me zo te binnen.

Beiden waren ze de messias, de een op cybersecuritygebied, de ander op medisch gebied. Totdat iemand wiens zuurstoftoevoer naar de hersenen niet afgekneld werd door een stropdas eens wat kritische vragen ging stellen over de berg kwats die eruit kwam. Toen donderden ze kneiterhard van hun voetstuk af.

Daar zie ik wel wat gelijkenissen met onze grote vriend Elon. Die is ook heel goed in veel kwats uitbraken waar maar relatief weinig van terecht komt, en veel van die kwats is met 5 cijfertjes op de achterkant van een bierviltje te ontkrachten. Dat je grijs gebied wat opleukt in jouw voordeel kan nog, maar gitzwart gebied opleuken is over het algemeen geen eigenschap van een techneut maar een eigenschap van iemand wiens bloedtoevoer naar de hersenen afgesneden is door de stropdas.

Maar als je nu als echte CEO/CTO lekker in de luwte een bedrijf wil leiden naar grote hoogtes zonder dat je je bij het publiek hoeft te verantwoorden over elke scheet die je laat heb je een bliksemafleider nodig. Een publiekslieveling die de aandacht naar zich toe trekt, die in staat is om bergen muntjes los te weken, om te motiveren, die fier blijft staan in een storm van kritiek, en die de stroom kritiek de goede kant op weet te buigen doet de truuk. Een goede evangelist dus.

En Musk is best wel een hele goeie en ontzettend hardwerkende evangelist, en dat-ie op eenzame hoogte staat is wel zo. Ik denk echter dat zijn invloed op en bijdrage aan de techniek best beperkt is.

Wij 'echte techneuten' kunnen het beste maar onze oepsjes oplossen met een keer hard slikken, schouders ophalen, en een paar uur extra draaien. Da's het beste voor de geestelijke gezondheid.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
TestCase
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jun 2020 22:50

Re: Fautje in het werk geslopen wie draagt de gevolgen?

Bericht door TestCase »

hugo stoutjesdijk schreef: 24 mar 2024 11:21 Maar misschien zijn we dan wel gelukkiger met ons werk.
Nou, dat weet ik wel zeker.

Daar bovenop, als de boel op zijn gat ligt (zoals we dat hier zeggen), hebben jullie nog altijd wat te koop. Dat kan van de meeste van die "ik ben soms aanwezig"-'beroepen' en praatbarakken niet gezegd worden.



kawarider schreef: 24 mar 2024 11:22 Techneuten worden niet rijk. Is Elon Musk techneut? Lijkt me eigenlijk van wel.
Wat noem je rijk? Miljarden aan 'geld' dat er uit ijle lucht gekomen is? Je koopt er wel wat mee, maar of dat je rijk maakt, is een ander volgens mij.

Wat ik van Musk moet denken, weet ik nog steeds niet, en ik heb over de jaren heen meerdere pogingen ondernomen. Wel nooit in zijn ideeën en bedrijven belegd of geïnvesteerd, daar waren de cijfers altijd te treurig voor. Tenminste, wat je ervoor moe(s)t neertellen staat niet in verhouding met wat je, misschien, krijgt.
Kan het nog verder off topic? Maar we zitten wel in de praathoek, dan wil de filosofische techneut in ons allemaal wel eens boven komen drijven.
Plaats reactie