benkr schreef: ↑22 mar 2024 22:39
ze geven aan dat alleen de verzender een onderzoek mag vragen nadat de goederen retour zijn gegaan.
Eigenlijk is dat raar...Ik zie het even vanuit het oogpunt van een Leverancier..
Als ik een Product klaar heb, en ik stop het in een Enveloppe, of een doos, dan frankeer ik het, en breng het naar het Postagentschap.. daarmee is voor mij de kous af.. Ik heb mijn Product klaar, en de verzending in orde gemaakt van mijn kant.. dan is het dus aan de Bezorgdienst om er voor zorg te dragen dat het pakket binnen redelijke termijn aankomt op het opgegeven adres., de klant wacht dan op het pakket.. IK kan er dan geen invloed meer op uitoefenen, en ik wil me er verder ook niet mee gaan vermoeien.. van mijn kant uit heb ik aan alle voorwaarden voldaan.. 't is aan de bezorger om het tot een goed eind te brengen.. en als de ontvanger zijn pakket met allerlei Køtsmoezen niet krijgt, moet hij kunnen achterhalen waar het fout gegaan is.. Met uitzondering van één specifiek geval, als ik het adres niet juist heb ingevoerd, maar doorgaans krijg ik dat van de ontvanger. dus als die zijn eigen adres niet weet.. ja.. wat kan ik dan nog doen?.. Wat ik tegenwoordig al bijna standaard doe, is het gegeven adres even door GoogleMaps trekken.. dan zie je snel genoeg of het een beetje klopt..
afgelopen week was het hier weer eens raak.. ik kreeg een pakket terug.. Deutsche Post gaf aan dat het adres niet klopte.. raar.. want als ik dat invulde in GoogleMaps, dan kwam ik precies aan bij wat het adres beschreef.
Nou ging het in dit geval om een instantie die post doorstuurt, omdat in mijn Webshop nog geen Verzending naar de US staat.. Klant uit de VS had gedacht.. nou.. dan doe ik het wel via dat bedrijf nabij Berlijn.. en die sturen het dan door..ware het niet dat mijn pakketje daar de brievengleuf niet eens gehaald heeft.. en rechtsomkeert maakte naar mijn brievengleuf..
Kontakt opgenomen met de klant, en gewoon zelf even een Pakketzegel aangemaakt bij KotsNL, en de zooi gewoon rechtstreeks naar de VS gestuurd.. kleine moeite voor één pakketje..
Wat eigenlijk wel raar is.. als ik wat bestel, met uitzondering van UPS en DHL gaat het steevast mis.. DPD en KotsNL maken er strijk en zet een zooitje van.. wat ik al niet meegemaakt heb?..Catalogi van een Gereedschappen groothandel die "over de schutting gekieperd werden, en dus 3 dagen in de regen buiten gelegen hebben.. ik kom niet dagelijks in mijn achtertuin..
probleem is en blijft.. je bent en blijft overgeleverd aan de grillen van dit soort bedrijven.. daarom maak ik bij Spoedleveringen liever gebruik van een Koerier, of.. als de grootte van de order het toelaat, ga ik het zelf brengen..m'n auto is niet de zuinigste, maar om nou te zeggen dat ie zuipt?.. Gas erop..een blije klant is een terugkerende klant..