VMC voor onder 30K

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

VMC voor onder 30K

Bericht door hrscharft »

Kreeg vandaag deze in de mail.

De Syl X5
Vmc met toolchanger compleet voor onder de 30K usd
Syl X7 vanaf 34k usd

Ja het is een reclamefilmpje van Titan en sommige mensen hier hebben niet zon hoge pet op van deze man maar goed.

Er zijn hier mensen die dergelijke bedragen zowat aan hun zelfbouw machine uitgegeven hebben.

https://youtu.be/4N9pK_v0hN0
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door Kjelt »

hrscharft schreef: 12 jan 2024 18:34 Er zijn hier mensen die dergelijke bedragen zowat aan hun zelfbouw machine uitgegeven hebben.
Tja als je 1m2 en nog geen 4kW vermogen ter beschikking hebt ga je dat met deze machines ook niet redden.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door hugo stoutjesdijk »

https://nl.syil.com/x5
Er zit wel een LNC besturing op, die moet dan zeker ook door een EdingCnc vervangen worden? :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door Jacala »

Zo geweldig vind ik de deal niet. Ik ken ze nu een aantal jaar en vooral hun marketing is enorm goed.

Als ik deze video bekijk: https://youtu.be/xdhN_oXJbB8?si=p4vMNDGGZMTt_gBD

Wat zie ik (in die minuut) dan? Een mooie kast om een relatief simpel frees machientje.

Er is in China veel mooier spul te krijgen voor minder geld.

Maar, dan moet je wel veel tijd besteden aan de juiste leverancier vinden en desnoods er heen om te kijken.

Over een maand komt een nieuwe lasersnijder aan uit china, werkbereik 1600x3100mm met een 300 watt laser om te snijden en 70 watt voor markeren.

Prijs? Heel veel minder dan de bedrijven zoals syl die veel aan marketing doen.

Ga ik deze keer op mijn plaat? Geen idee, vraag het over een maand nog eens. Tot nu toe gaat het prima!
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door andrefc101 »

hugo stoutjesdijk schreef: 12 jan 2024 20:48 https://nl.syil.com/x5
Er zit wel een LNC besturing op, die moet dan zeker ook door een EdingCnc vervangen worden? :lol:
Met een HH klavier uiteraard.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kijk dan eerder voor een tweedehands Brother Speedio, of een Fanuc Robodrill.. en.. nee André, daar zou ik dan geen Heidenhain klavier aan hoeven.. Ik heb tenslotte al een Brother staan, en dat is hoewel niet vloeistofdicht wel het fijnste toetsenbord, en zolang het geen Folietoetsenbord is.. kan ik er wel mee leven..
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door hugo stoutjesdijk »

andrefc101 schreef: 12 jan 2024 21:15 Met een HH klavier uiteraard.
We wachten met smart op Arie z'n comfort klavier.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
XL500SZ
Berichten: 155
Lid geworden op: 25 sep 2017 09:54
Locatie: Grunn'

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door XL500SZ »

de x7 lijkt me toch een behoorlijke machine, zeker voor het geld.
heb op het werk een brother speedio, maar dan gaat het echt over hele andere bedragen.
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 441
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door P1-Engineering »

Het lijkt voordelig maar voor 30k heb je em echt niet thuis in de garage staan. ;-)
Met een fatsoenlijke besturing (Siemens), beetje aangekleed met een taster, import, transport zit je eerder aan de 60k.
Ik zou zelf dan eerder voor iets van een Haas minimill gaan denk ik.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door Arie Kabaalstra »

XL500SZ schreef: 13 jan 2024 13:25 de x7 lijkt me toch een behoorlijke machine, zeker voor het geld.
heb op het werk een brother speedio, maar dan gaat het echt over hele andere bedragen.
Ik had het ook over 2de hands machines..
'k heb zat voorbeelden gezien van wel grotere machines die voor een habbekrats gekocht zijn..
Mooiste voorbeeld wel een gevalletje bij een bekende van me.. kreeg een aanvraag voor een partij kunststof onderdelen.. "kun je dat maken?".. eventueel wel.. dat gaat je zoveel kosten.. "Accoord!".. ok.. nu nog even een CNC machine kopen.. hij vond een Mikron die groot genoeg was, kocht em, zette em neer, programma erin.. producten eruit.. en aan het eind van de rit was de machine terugbetaald..

Zelfde verhaal eigenlijk met mijn EMCOturn 120.. ik kocht em voor 1600,- en ik heb er inmiddels 13.000 mee omgezet.. die is ook wel afgeschreven, ergo.. alles wat ik er nu nog op maak is na aftrek van de "Running costs" van de machine, pure winst.

Daardoor zie je vaak bij bedrijven van die "oude beestjes" ooit gekocht voor de spreekwoordelijke handvol kralen, en na 1 of zeker niet meer dan 10 orders is het ding terugverdient.. laat maar staan.. "vreet geen brood!"..

die X7 lijkt mij ook wel een goede machine.. daar ligt het niet aan.. maar ik zou liever een kleine oudere Bridgeport of een Robodrill/Speedio hebben.. beter serviceapparaat..
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: VMC voor onder 30K

Bericht door Quepee »

Wij hebben afgelopen jaar een Okuma L15 gekocht voor het mega bedrag van 1600 euro.

Hij was wel stuk de x-drive waren een paar elco's gesprongen. maar ik had die drive op voorraad van een andere Okuma.

Hij heeft zijn 1600 euro al wel terug verdient het schatje is uit 1986 maar op dubbel werk is het echt nog gewoon een beest !
Plaats reactie