software voor pancake stamps

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Snakeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2023 10:45

software voor pancake stamps

Bericht door Snakeman »

Hallo Allen,

Ik ben helemaal nieuw in de CNC wereld en ben me de laatste dagen aan het verdiepen in welke software free/paid ik zou moeten gaan gebruiken om onderstaand te kunnen designen.

Misschien hebben jullie tips, ik wil het CNC werk eerst nog uitbesteden maar zou graag in de toekomst het zelf kunnen maken als hobby.

Afbeelding
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: software voor pancake stamps

Bericht door Andre_designer »

voor een portaal frees zou ik vcarve pro nemen. voor een staal frees zou ik het niet weten.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3095
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: software voor pancake stamps

Bericht door hfjbuis »

Ik gebruik voor de freesmachine, draaibank en de 3D printer FreeCad omdat het best goed en gratis is. FreeCad kost net als Fusion360 heel wat uurtjes om te leren.

Van Fusion360 is ook een gratis versie. Het is een online pakket en mocht de leverancier besluiten dat je er voor moet gaan betalen of minder functies aan te bieden, dan kan het een dure hobby worden.
FreeCad is (nog steeds) in ontwikkeling en er zitten best wat vervelende fouten in die extra tijd kosten om er mee te (leren) werken. Mocht je overwegen om dit voor de boterham te (gaan) doen, dan zou ik kiezen voor Fusion360.

Er zijn nog heel wat andere CAD/CAM pakketten maar voor zover ik weet zijn dat betaalde versies.

Edit: