CNCzone Brabantdag in februari 2024

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
sbos
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 nov 2010 16:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door sbos »

Hopelijk is een mooie en een leuke dag geworden.
Was helaas niet in de gelegenheid, meneer griep is langs geweest en lag dus in de lappenmand.
Hopelik kan ik er volgende keer er weer bij zijn.

Sjaak
Gebruikersavatar
PE1BEY
Berichten: 123
Lid geworden op: 27 aug 2013 14:50
Locatie: Best

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door PE1BEY »

Het was weer lekker chaotisch gezellig... Joep heeft zich de benen onder kont vandaan gelopen om iedereen te woord te staan en zijn nieuwe machine ( waar iedereen jaloers op is; geef het maar toe..) te demonstreren. Verschillende mensen, waaronder ik, kunnen weer verder dank zij de "demonstraties" van die mooie machine...
Joep, nogmaals hartelijke dank...

Kees
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...
bartbrouwer
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 sep 2023 21:41
Locatie: Best

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door bartbrouwer »

Was gezellig!

Mannen, bedankt voor het organiseren! Ik kijk uit naar de volgende🙌🏻
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door benkr »

Joep, ondanks dat het een beetje chaotisch was, heb ik wel genoten van de Brabantse gezelligheid en gastvrijheid.

Ik denk dat ook de bijdrage van Tolp2 en Arie Kabaalstra wel werden gewaardeerd, en vooral Joep zijn nieuwe speeltje was natuurlijk helemaal toppie, Ik zag dat er zelfs op klantenspecificatie dingen werden gesneden en zelf ook nog werden gezet.
Zo heeft Peter Bijlholt een hele reis moeten maken, maar ging wel weg met een handvol kleine friemeldingen die in veel minder dan een half uurtje waren gemaakt, maar waar hij met de hand heel veel uurtjes aan bezig zou zijn geweest.

Ik had een speciale missie, Joep zijn portaalfrees moest gaan bewegen, dat was de opdracht, er zou alleen een stekker aan gezet moeten worden.
Nadat we de machine hadden leeggehaald en wat zoekwerk in de geest van welke steker moet waar ging het ding op een bepaald moment aan het bewegen, dat was best wel even spannend maar ging uiteindelijk helemaal goed.
Nu is de beurt aan Joep, het usermanual lezen, het ding met de juiste informatie voeden en gaan met die banaan.

Al met al was het weer een leuke dag, ik denk dat eenieder wel heeft gedaan en heeft gezien wat hij wilde, alleen heb ik geen lederhose of zoiets gezien, maar we hebben wel met ons allen gezellig gekletst, dat zeker. Op naar de volgende meeting.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door hobbycnc23 »

Joep, hartelijk dank voor je gastvrijheid! Het was weer kei leuk de boys weer te zien en te spreken. Ik heb een filmpje gemaakt van Joep ‘s nieuwe speeltje, nou ja speeltje, laat dat tje er maar af, in werking! Kan ik mooi laten zien, als dat mag, wat je met 2Kw kunt.
Op naar de volgende cnc brabantdag!
Geert
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door hobbycnc23 »

En Ben hartelijk dank voor de organisatie!
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door Ballegooijen »

Joep, nogmaals bedankt voor je gastvrijheid, en Ben voor de organisatie. Het was fijn om er weer een keer bij te zijn. Normaal prikten jullie altijd een datum dat ik niet kon dus heb ik deze keer een datum opgegeven dat ik niet zou kunnen maar eigenlijk gewoon wel kon :roll: En wat denk je: die datum werd natuurlijk gekozen ;-) ;-) :lol: :lol: :shock: :shock:
Zo kon ik er toch bij zijn!

Op naar de volgende!!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
nico
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 apr 2011 12:55
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door nico »

Joep, bedankt voor je gastvrijheid, en Ben voor de organisatie.
M.V.G. nico
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door Arie Kabaalstra »

benkr schreef: 10 feb 2024 19:21 Joep, ondanks dat het een beetje chaotisch was, heb ik wel genoten van de Brabantse gezelligheid en gastvrijheid.

Ik denk dat ook de bijdrage van Tolp2 en Arie Kabaalstra wel werden gewaardeerd, en vooral Joep zijn nieuwe speeltje was natuurlijk helemaal toppie, Ik zag dat er zelfs op klantenspecificatie dingen werden gesneden en zelf ook nog werden gezet.
Zo heeft Peter Bijlholt een hele reis moeten maken, maar ging wel weg met een handvol kleine friemeldingen die in veel minder dan een half uurtje waren gemaakt, maar waar hij met de hand heel veel uurtjes aan bezig zou zijn geweest.

Ik had een speciale missie, Joep zijn portaalfrees moest gaan bewegen, dat was de opdracht, er zou alleen een stekker aan gezet moeten worden.
Nadat we de machine hadden leeggehaald en wat zoekwerk in de geest van welke steker moet waar ging het ding op een bepaald moment aan het bewegen, dat was best wel even spannend maar ging uiteindelijk helemaal goed.
Nu is de beurt aan Joep, het usermanual lezen, het ding met de juiste informatie voeden en gaan met die banaan.

Al met al was het weer een leuke dag, ik denk dat eenieder wel heeft gedaan en heeft gezien wat hij wilde, alleen heb ik geen lederhose of zoiets gezien, maar we hebben wel met ons allen gezellig gekletst, dat zeker. Op naar de volgende meeting.

't was voor mij in elk geval leuk om de Console even te tonen, en nog steeds heb ik het idee dat veel mensen nog steeds niet snappen hoe dat nou allemaal werkt.. maar dat het werkt.. daar waren ze 't dan weer wel over eens..

Wat voor mij ook leuk was, dat Hugo met veel oudere software, en een Stokoud Mini Computertje, een Heuse Sharp PC 1500, met Printer.. ter plaatse, aan de hand van een Papieren tekening met een Minimum aan Maten gewoon even een contourtje kon programmeren.. en wat bleek. hij blijkt de zelfde grappen uit te halen als wat ik in EdingCNC met E++ doe..
't was geen APT, maar veel mooier dan dat.. en zoals Hugo mij vertelde, is die software later uiteindelijk TCAM geworden.. en TCAM daar heb ik nog mee gewerkt.. Daarmee kon je heel snel en makkelijk Contouren schrijven voor de Draadvonkmachine..

Ik heb dus weer een Berg ideeën opgedaan..!🧐

Ben!.. 'k heb 't meetklokje even open gemaakt.. even geschudt en schoongeblazen.. hij doet't weer!.. op de Boodschappenlijst dus ook een stuk Staal 20 x 20 zetten, om er even een mooi beugeltje voor te maken, zodat ie op mijn Meetstatief kan.. De Draadontspanner moest inderdaad in dat schroefgaatje links onder.. 'k kan nu het meetstiftje heffen om er een onderdeel onder te zetten, dan loslaten en de Tolerantie bepalen..#Jottum!..
'k ben momenteel wat spullen aan het hamsteren.. Lineaire geleidingen.. ik heb ook een Lineaire Encoder te leen gekregen, die moeten we vandeweek maar eens aan de Arduino knopen.. en dan eens zien wat er binnenkomt.. eerst mijn buro maar eens opruimen..
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door DaBit »

Joep bedankt voor de gastvrijheid, en de rest voor de gezelligheid!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Broodjegazon666
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2023 11:45

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door Broodjegazon666 »

Ik wil graag iedereen bedanken voor de toffe middag. Goeie tijdsbesteding! Joep erg bedankt voor je enthousiasme en de ruimte.Ben super bedankt voor de organisatie!
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door benkr »

benkr schreef: 01 feb 2024 19:34
Tolp2 schreef: 01 feb 2024 15:58 Is er ook een andere manier om te doneren (IDeal of een analoge pot)... mag ook via PB waar het naar toe mag.
Je kan het ook cash aan mij betalen, dan doneer ik het wel, heb ik vaker gedaan, nooit probleem mee gehad, ik heb een PayPal account.
Of ik stuur je mijn rekeningnummer.
Peter, ik heb zojuist 20 Euro gedoneerd. Helaas voor jou sta ik nu weer te boek als donateur en niet jij, maar het gebaar komt wel bij jou vandaan, dat wil ik bij deze duidelijk maken.
John7jb
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2014 17:50

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door John7jb »

Joep bedankt voor de gastvrijheid en Ben voor het organiseren !!!
Ik heb een leuke leerzame dag gehad.
Geweldig vond ik wat Hugo bij zich had PRACHTIG .
Tot de volgende keer...

Groeten John
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: CNCzone Brabantdag in februari 2024

Bericht door andrefc101 »

En vooral Joep bedankt voor de uitdaging, ben blij dat ik de verstandigste was….. je had er thuis echt niet meer ingekomen denk ik :lol:
Plaats reactie