Fusion 360 joints

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Fusion 360 joints

Bericht door remon_v »

Beste CNCZoners,

Een tijdje geleden ben ik in Fusion begonnen met het tekenen van een nieuwe Z-as voor mijn CNC.
Nu wil ik opnieuw beginnen, maar dan met 'joints' zodat ik het ook kan animeren/testen.
Nu loop ik echter vast...

Hier de 1ste versie zonder joints:
Afbeelding

En hier de versie met joints:
Afbeelding

De lineaire geleidingen die bewegen over de pijp, dat is met gelukt en die 2 aluminium platen zitten nu vast aan de linker lineaire geleiding.
Nu wil ik het geheel koppelen (joint) met de andere lineaire geleiding... dat lukt me niet.

Iemand een tip?

edit: het is me al gelukt...
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Fusion 360 joints

Bericht door benkr »

Ik wil je vooral aanraden om over te stappen op vierkante rail geleidingen, dat geeft toch een veel stabielere machine denk ik, en qua kosten scheelt het bijna niets.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Fusion 360 joints

Bericht door remon_v »

benkr schreef: 20 okt 2023 13:38 Ik wil je vooral aanraden om over te stappen op vierkante rail geleidingen, dat geeft toch een veel stabielere machine denk ik, en qua kosten scheelt het bijna niets.
Ik geef je helemaal gelijk Ben... echter die 2 pijpen zijn bestaand:
https://docs.v1e.com/img/old/2018/10/renb1-1.jpg

Voor de Z-as zelf heb ik wel 2 vierkante geleidingen.

Als ik dit helemaal af heb, ga ik aan een grotere en betere machine beginnen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Fusion 360 joints

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 20 okt 2023 13:38 Ik wil je vooral aanraden om over te stappen op vierkante rail geleidingen, dat geeft toch een veel stabielere machine denk ik, en qua kosten scheelt het bijna niets.
Ben iedereen heeft recht op z'n eigen leertraject, en dit wordt er echt wel een. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie