Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Bericht door spinningwheels »

Dat probleem dus.
Alles heeft tegenwoordig een mepscherm, Telefoon , Tablet, zelf de ovens en koffie zet ding zit zo,n mepding op.
En regelmatig, net regelmatig genoeg om er vlekken van in de nek te krijgen reageren die schermpjes niet.
Geef ik dan de tel of tablet aan een ander dan werkt het gewoon wel???
Schiet mij maar lek maar ik snap het niet, komt het door droge vingers? vette vingers? statische vingers ?
Vooral het koffie zet ding, als s,ochtends niet reageert, dan wordt je toch echt wel iets wat vals.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Bericht door DaBit »

Een bult (droge) eelt op de vingers helpt in ieder geval niet mee.

Er zijn van die pennetjes te kopen voor op touchscreens. Misschien net zoals Kruidvatbrilletjes maar een nestje van die dingen kopen en verspreiden door het huis?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Bericht door Kjelt »

spinningwheels schreef: 30 sep 2023 01:35 Vooral het koffie zet ding, als s,ochtends niet reageert, dan wordt je toch echt wel iets wat vals.
Zo'n ding heeft ook helemaal niet zon bediening nodig.
Moderne autos ook allemaal touchscreens zodat je ipv dat je weet waar het juiste knopje zit en je de aandacht bij de weg kunt houden je moet gaan kijken waar je moet drukken.
Doorgeschoten slechte innovatie van de nieuwe scherm generatie designers :cry:
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: 30 sep 2023 07:40 Een bult (droge) eelt op de vingers helpt in ieder geval niet mee.
Moet je toch naar de pedicure. :lol:
Kjelt schreef: 30 sep 2023 09:30 Zo'n ding heeft ook helemaal niet zon bediening nodig.
Doorgeschoten slechte innovatie van de nieuwe scherm generatie designers :cry:
Nee, gewoon veel goedkoper en makkelijker dan mechanische knopjes.

Ik meen me te herinneren dat bij VW? een ontwerp volledig is teruggedraaid nadat een manager er in de praktijk mee geconfronteerd werd.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5419
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Bericht door serum »

Echt een draak in nieuwe auto's. Proefrit in een exemplaar waarbij je rondom in de schermpjes zat leidde er al snel toe dat om iets te wijzigen je de auto aan de kant moet zetten om te zoeken in een lijst van 1001 opties waar je op 99,99 procent niet zit te wachten. (Het gebrek aan) de intuitiviteit van het systeem was mij wel duidelijk.. Kan een app met je delen die ik met een vriend had waarbij hij eenzelfde auto van de zaak in de maag gesplitst heeft gekregen (Volkswagen inderdaad) met soortgelijke schermen. Ik zit snel in de frustratiehoek als het om dergelijke valse zuinigheid gaat en dat er een stagiaire van de IPO zonder enige rij-ervaring wordt gevraagd om een 'lekkere kekke gebruikersinterface' te ontwerpen. 'het hoeft absoluut niet handig te werken hoor, is maar voor een auto'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Bericht door Arie Kabaalstra »

100% eens!..
een Mepscherm KAN.. een mooie toevoeging zijn, Ik was lange tijd een Fel tegenstander van Mepschermen aan CNC machines, echter.. sinds ik zo'n ding ooit voor een handvol kralen kon kopen, en er mee kon testen aan mijn CNC Machine (de EMCO 5) met een 10" Mepschermpje, was ik al snel om.. ondanks dat ik echt goed moest kijken op dat "Dwergscherm" waar ik mijn Vinger neerplantte..

Desondanks en Desaliettemin dus, heb ik de sprong gewaagd, en nu een 15" Mepscherm aan mijn EMCO hangen, Binnenkort komt er ook een Identiek exemplaar aan de Beagle.
Maar verder?.. er zit een Mepschermpje op mijn Printer.. WTF?.. Dat kun je ook op de PC oplossen, met een stukkie software.. en dan heb je veel meer ruimte om alles neer te zetten, of.. doe het zoals de Boordcomputer van mijn BMW.. Draai-drukknop.. Draaien naar wat je wilt zien, en dan indrukken.. kan de knop blindelings vinden, en ik hoef dan alleen zijdelings te kijken naar het scherm, of het balkje op het goede item staat.. en als je daar meer in thuisraakt.. weet je ook wel hoeveel clicks je het knoppie moet verdraaien om in een bepaald menu te komen..

Koffiezetters?.. 'k heb 2 koffiezetters in huis.. de ene heeft 1 knopje aan/uit, de andere 2 knopjes.. aan/uit, en warmhoudplaatje heet/heter..
Op mijn Telefoon of Tablets.. moet ik zeggen.. werken die schermpjes Feilloos, als het een keer wat langer duurt. is dat vaak door de wat verouderde Software van het ding.. er is een moment dat je niet meer kunt Upgraden.. en ook het beperkte geheugen speelt dan een rol.. Boeie.. de Oudste Tablet gebruik ik eigenlijk alleen nog om Filmpjes te kijken..

ik denk dat de hoeveelheid eelt op mijn Streeltakken niet voldoende is om de streeltegel te laten twijfelen of ik nou wel of niet wat aangeraakt had.. er zijn ook grote verschillen tussen de werking van diverse schermen.. die Streelstifjes die je bij de Kruidvat kan kopen, die doen het overal op..Ik heb ook schermen meegemaakt die je ook met een Plastieken pennetje kan bedienen (Psion 5 onder andere. ), één van mijn tablets reageert ook op een metalen aanraakgeval.. al is dat niet 't beste voor je scherm natuurlijk.
het 17 "Mepscherm dat ik voor de EMCO120 heb gereserveerd, reageert ook met een Plastiek gevalletje, dus ook met handschoenen aan..

Mepschermen op plaatsen waar ze niet thuishoren.. daar heb ik echt een Gloeiende pestpokkegriepvreetstenenexceemhekel aan.
in een Auto?.. Flikker op!.. voor de Navi met je Telefoon kom je er niet onder uit.. maar die bedien je niet tijdens het rijden.. Wil je Bellen in de auto?.. Koop dan een Radio met "Blauwe Vreetstenen" en laat em het hele telefoonboek van je Telefoon downloaden, met "Draai-Druk" knop vind je snel genoeg wie je zoekt.. als ze al geen Stembesturing hebben.. en Zijn dat dure radio's?.. Nee.. vind ik niet.. zo rond de 130,- meen ik.. moet nog eens kijken voor mijn Auto..

Ik heb me derhalve ook voorgenomen om alleen nog maar oude auto's te kopen.. Geen Mepschermen in mijn "Pedaalemmer", zou ik ooit zo'n geval via om het even welke Werkgever tot mijn beschikking krijgen.. dan laat ik em voor de deur.. of liever nog in een achterafstraatje wegrotten.. Never dat ik in zoiets ga rijden..
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Bericht door spinningwheels »

Maar de oorzaak is dus eelt op de vingers?
In theorie kan ik praktisch alles
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Mepscherm probleem, meppen werkt (soms) niet

Bericht door Kjelt »

spinningwheels schreef: 30 sep 2023 23:07 Maar de oorzaak is dus eelt op de vingers?
Tenzij je lichaamstemperatuur de kamertemperatuur is en je een zombie bent, heb je mogelijk last van een zombie vinger:
Oorzaak, of te droge huid: oplossing smeren met vochtinbrengende handcreme,
of te dikke laag eelt: oplossing manicure weg laten snijden / frezen of een andere vinger gebruiken.

Wat ook nog kan zijn is dat je te weinig contact met aarde maakt, dikke plastick zolen, handschoenen etc. Je kunt nog proberen een geaarde draad in je hand te pakken en met de vinger van dezelfde hand nogeens te proberen.

Afbeelding
Plaats reactie