overstap eding 720 naar 760

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

overstap eding 720 naar 760

Bericht door Rients »

Ik ga overstappen van de 720 naar de 760. Ik heb daar lang over getwijfeld, maar ik doe het nu maar voordat ik mijn hele besturing in een kastje ga bouwen.

Heeft er nog iemand tips/trucs/dingen waar ik op moet letten?

Groet,

Rients
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: overstap eding 720 naar 760

Bericht door Arie Kabaalstra »

tja... een 4 letterig advies... "RTFM", maar daar zal je het wel mee eens zijn.. Voor de rest, 'k heb heel wat EdingCNC Kaarten aangesloten in mijn leven, en dat viel in de Categorie "Niezospannend"

Ik zie op de Site dat ze kant en klare "Breakout Boards" hebben, met schroefklemmen.. da's wel handig.. Veel mensen vinden Flatcable maar "gemier"...
op't rijtje af werken.. Da's ook de Methode die ik doorgaans hanteer.. eerst de Stappenmotoren eraan.. en zien dat die de goede kant op draaien, en met de juiste snelheid.. de rest komt dan pas.. Eindschakelaars/Homeschakelaars, en dan de spilmotor en overige sensoren..
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: overstap eding 720 naar 760

Bericht door Ballegooijen »

Ik ben pas ook overgestapt naar de 760.

Wat ik tegen kwam staat in dit topic: viewtopic.php?t=22095
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

Re: overstap eding 720 naar 760

Bericht door Rients »

Arie Kabaalstra schreef: 23 aug 2023 21:24 tja... een 4 letterig advies... "RTFM", maar daar zal je het wel mee eens zijn.. Voor de rest, 'k heb heel wat EdingCNC Kaarten aangesloten in mijn leven, en dat viel in de Categorie "Niezospannend"

Ik zie op de Site dat ze kant en klare "Breakout Boards" hebben, met schroefklemmen.. da's wel handig.. Veel mensen vinden Flatcable maar "gemier"...
op't rijtje af werken.. Da's ook de Methode die ik doorgaans hanteer.. eerst de Stappenmotoren eraan.. en zien dat die de goede kant op draaien, en met de juiste snelheid.. de rest komt dan pas.. Eindschakelaars/Homeschakelaars, en dan de spilmotor en overige sensoren..
Idd Arie, dat van die manuals leer je wel als je met CNC aan de slag gaat :-). Ik heb idd de breakout boards er bij gedaan. Stapsgewijs opbouwen goede tip, dan hou je in ieder gevoel met waar het fout gaat als het fout gaat .
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

Re: overstap eding 720 naar 760

Bericht door Rients »

Ballegooijen schreef: 23 aug 2023 21:24 Ik ben pas ook overgestapt naar de 760.

Wat ik tegen kwam staat in dit topic: viewtopic.php?t=22095
Ik heb dit topic uitgebreid bestudeerd. Ik heb wel het gevoel dat de 720 dichter bij de 760 dan de cpu5. Bedabkt voor je tip in ieder geval.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: overstap eding 720 naar 760

Bericht door Kjelt »

Is dezelfde generatie maar dan 6 ipv 4 assen, was ooit met name bedoeld voor 3d printers geloof ik maar dat is nou buiten scope (geen core business van Eding).
Denk niet dat je veel problemen zult krijgen.
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

Re: overstap eding 720 naar 760

Bericht door Rients »

Kjelt schreef: 23 aug 2023 22:51 Is dezelfde generatie maar dan 6 ipv 4 assen, was ooit met name bedoeld voor 3d printers geloof ik maar dat is nou buiten scope (geen core business van Eding).
Denk niet dat je veel problemen zult krijgen.
Daar hoopte ik al op. Nu nog ATC inrichten, op de 720, dan kan straks het spul mooi over
Plaats reactie