CNCzone "Brabant" dag

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door DaBit »

Het was weer gezellig Ben!
benkr schreef: 14 okt 2023 21:58 Voor mij is duidelijk geworden dat dit pakket van 20.000 Euro (per werkplek) eigenlijk nog helemaal niets brengt, pas na heel erg veel input ga je vruchten plukken, en die input moet dan komen van een ervaren iemand, niet alleen ervaren op software gebied, maar ook op, in dit geval meubelmakers gebied.
Dat geld voor elektronisch CAD toch ook Ben?
Koop een Mentor Expedition, Zuken, OrCAD, Altium Designer, whatever en je bent veel geld kwijt maar je kunt er nog niet veel mee totdat je je libraries in bruikbare staat hebt. En voor zaken als Exact, SAP, etc. is het ook al niet anders.

Ik had bij de demo eigenlijk wel gehoopt dat hij de machine nog even aan zou slingeren met barcode scannen en al.
hugo stoutjesdijk schreef: 15 okt 2023 08:09 O, Kawa sorry hè van die cesar. :mrgreen:
Ik zal 'm wat beter laten voelen: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/422 ... door-brand
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door serum »

Ben, dank voor de goede organisatie. Ik vond het ook een geslaagde en erg gezellige dag!
John7jb
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2014 17:50

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door John7jb »

Was een top dag Ben. Dankjewel voor de leuke dag.
En idd dubbel werk op de AI draaibank staan de handels op de zelfde manier.
Vond het mooi hoe je de servomotor heb ingebouwd in de AI !!!!

Groeten John
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door benkr »

DaBit schreef: 15 okt 2023 09:05 Het was weer gezellig Ben!

Ik had bij de demo eigenlijk wel gehoopt dat hij de machine nog even aan zou slingeren met barcode scannen en al.
IK ook, maar dat zal wel gelegen hebben aan het feit dat hij geen tijd heeft gehad om met de vaste CNCer iets van de machine te leren, hij werkt er nog maar net 2 maanden en heeft denk ik de prio's ergens anders liggen. Maar ik hoop wel dat het toch een leuke zijsprong was voor jullie.
Enkele mensen hebben denk ik nog wel een uur met de eigenaar staan kletsen over opleidingen, personeel en meer, zal ook wel interessant zijn geweest voor hun. Het gaat er toch om, om voor iedereen iets te vinden om de tijd op een leuke manier door te komen, kennelijk is dat weer gelukt.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door benkr »

Ik ben heel benieuwd hoe het er op 4 november aan toe zal gaan, ik heb sterk het idee dat dat een stille dood tegemoet gaat.
Nu is de locatie denk ik niet helemaal meer van deze tijd, maar aan de andere kant is het wel een plek die alle faciliteiten in zich heeft.

Ik heb b.v. Create al maanden geleden een berichtje gestuurd om de AirFryer in te zetten als middel om de kas te spekken, totaal geen reactie.
Zo krijg ik zo nu en dan wel meer signalen dat Create er eigenlijk wel klaar mee is en er eigenlijk best wel vanaf wil, maar wie zou dit over kunnen en willen nemen, kost je toch een hoop tijd, geld en zorgen schat ik zo in, en voor een deel stank voor dank, mensen kennende.

Ik heb er wel over gedacht maar ik ga er echt niet aan beginnen, je weet wel, software en ik is geen goede combinatie.
Maar wie weet zijn er wel mensen die dit leuk vinden en kunnen oppakken, zie dit maar als een hint in die richting.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door Ballegooijen »

Als ik het bovenstaande zo lees heb ik helaas weer vreselijk veel moeten missen :cry:
Maar ja, soms heb je niet alles in de hand en kun je niet alles naar je eigen hand zetten. Ik hoop in ieder geval op de landelijke CNC dag iedereen weer te ontmoeten.
Fijn dat jullie weer genoten hebben!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door hainjedaf »

hugo stoutjesdijk schreef: 15 okt 2023 08:09 Ben, bedank voor de organisatie van deze dag, misschien niet meer op 'jouw' adres, toch heb ik het idee dat we echt nog lang niet van je af zijn. ;-)
Het was weer erg gezellig, dat worstenbroodje smaakte heerlijk.
Dat dus! :)
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door hainjedaf »

benkr schreef: 15 okt 2023 10:43 Ik ben heel benieuwd hoe het er op 4 november aan toe zal gaan, ik heb sterk het idee dat dat een stille dood tegemoet gaat.
Dat zou kunnen. Maar als ik het zo lees, is er waarschijnlijk wel animo voor meerdere kleinere CNCdagen in den lande.
Dan kan ieder voor zich bepalen hoe ver men wil reizen en in hoe grote drukte men zich wil begeven.

Het valt mij altijd op dat op die kleinere ontmoetingen het makkelijker is om met elkaar in contact te komen.

Wijk en Aalburg is nou ook niet bepaald een OV- en snelweg hub waar je gemakkelijk komt vanuit overal in den lande.
(Vanuit Amsterdam is het ook al gauw 1-1,5 uur dus vanuit donker Drenthe of Friesland)
Aan de andere kant zijn er veel voorzieningen.

Ik denk dat naast kleinere meetings bij mensen in hun bedrijf of thuis, we misschien ook naar de Hackerspaces in den lande moeten gaan kijken.
Misschien kan @hobbybob daarnog een rol in spelen.
Ik proef nl dat er in die omgevingen best wel interesse is voor CNC maar vaak niet de soort kennis en input die dit forum en de leden kunnen geven.
En sommige hackerspaces bieden voldoende mogelijkheden voor meegebrachte machines e.d.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
rolf1976
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 aug 2016 16:00
Locatie: Deest
Contacteer:

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door rolf1976 »

Het was een zeer geslaagde dag.
Bedankt voor de inzet en tot volgende keer.
Gr Rolf
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door benkr »

hainjedaf schreef: 15 okt 2023 11:18
benkr schreef: 15 okt 2023 10:43 Ik ben heel benieuwd hoe het er op 4 november aan toe zal gaan, ik heb sterk het idee dat dat een stille dood tegemoet gaat.
Dat zou kunnen. Maar als ik het zo lees, is er waarschijnlijk wel animo voor meerdere kleinere CNCdagen in den lande.
Dan kan ieder voor zich bepalen hoe ver men wil reizen en in hoe grote drukte men zich wil begeven.

Het valt mij altijd op dat op die kleinere ontmoetingen het makkelijker is om met elkaar in contact te komen.

Wijk en Aalburg is nou ook niet bepaald een OV- en snelweg hub waar je gemakkelijk komt vanuit overal in den lande.
(Vanuit Amsterdam is het ook al gauw 1-1,5 uur dus vanuit donker Drenthe of Friesland)
Aan de andere kant zijn er veel voorzieningen.

Ik denk dat naast kleinere meetings bij mensen in hun bedrijf of thuis, we misschien ook naar de Hackerspaces in den lande moeten gaan kijken.
Misschien kan @hobbybob daarnog een rol in spelen.
Ik proef nl dat er in die omgevingen best wel interesse is voor CNC maar vaak niet de soort kennis en input die dit forum en de leden kunnen geven.
En sommige hackerspaces bieden voldoende mogelijkheden voor meegebrachte machines e.d.
Ja, maar waarom loopt het dan toch bij elke poging op niets uit?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door Ballegooijen »

Ja, maar waarom loopt het dan toch bij elke poging op niets uit?
Misschien hebben ze niet zo'n geweldige trekker zoals jij?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door hainjedaf »

benkr schreef: 15 okt 2023 11:31
hainjedaf schreef: 15 okt 2023 11:18
benkr schreef: 15 okt 2023 10:43 Ik ben heel benieuwd hoe het er op 4 november aan toe zal gaan, ik heb sterk het idee dat dat een stille dood tegemoet gaat.
Dat zou kunnen. Maar als ik het zo lees, is er waarschijnlijk wel animo voor meerdere kleinere CNCdagen in den lande.
Dan kan ieder voor zich bepalen hoe ver men wil reizen en in hoe grote drukte men zich wil begeven.

Ik denk dat naast kleinere meetings bij mensen in hun bedrijf of thuis, we misschien ook naar de Hackerspaces in den lande moeten gaan kijken.
Misschien kan @hobbybob daarnog een rol in spelen.
Ik proef nl dat er in die omgevingen best wel interesse is voor CNC maar vaak niet de soort kennis en input die dit forum en de leden kunnen geven.
En sommige hackerspaces bieden voldoende mogelijkheden voor meegebrachte machines e.d.
Ja, maar waarom loopt het dan toch bij elke poging op niets uit?
Eh.... Kijk even hoeveel mensen waren er gisteren.
Ja, ik ben een ongelofelijke L.L met een verkeerde agenda, anders was ik er ook bij geweest [facepalm]

Ik noem dat niet 'op niets uitlopen'. Beetje zelfrespect mag wel Ben.

Nogmaals, ik denk dat meerdere kleine meetings misschien de lading beter dekken.
Misschien dat daarbij naast Hackerspaces, ook vb de bedrijven in deze branche zich zouden kunnen mengen.
-HardwareCNC
-DamenCNC
-Eding CNC (heeft al zijn eigen dag maar misschien meer binding hier zoeken?)
-HBM (hun machines en gereedschappen komen toch bij velen van ons terecht, al dan niet CNC)

Dus iets in combinatie met zo'n bedrijf organiseren.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door Kjelt »

Ben, weer hartelijk bedankt voor de ontvangst en gezellige middag !

En heel goed dat je bijtijds al rond kijkt , voor het te laat is.
Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis en ziet wekelijks schrijnende gevallen van ouderen die van de ene op de andere dag plots niet meer zelfstandig kunnen wonen, familie te ver weg is , geen plek heeft en dan puur uit gebrek van alternatieven (die wegbezuinigd zijn de laatste tien jaar) weken in een ziekenhuis bed moeten blijven liggen waar ze ook niet echt van opknappen.
benkr schreef: 14 okt 2023 21:58 Gisteren hoorde mijn vrouw dat er in Valkenswaard, waar mijn zoon woont, plannen worden gemaakt om midden in het centrum op 2 plekken nieuwe woonruimte te gaan creëren, beide locaties spreken zowel mij als mijn vrouw wel aan dus wie weet wat de toekomst gaat brengen.
Ha dat is dichtbij.
Mocht het doorgaan, praat eens met Nico. In Eindhoven is een hobbieclub voor 55+ers, iedere dag open en daar staan enkele grote machines die je mag gebruiken als je ze weer schoon achterlaat.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CNCzone "Brabant" dag

Bericht door hugo stoutjesdijk »

hainjedaf schreef: 15 okt 2023 12:16
Ik noem dat niet 'op niets uitlopen'. Beetje zelfrespect mag wel Ben.
ik denk dat Ben doelt op andere pogingen in den lande die na 1-2 keer weer ophouden, of helemaal niet van de grond komen

-HardwareCNC
-DamenCNC
-Eding CNC (heeft al zijn eigen dag maar misschien meer binding hier zoeken?)
-HBM (hun machines en gereedschappen komen toch bij velen van ons terecht, al dan niet CNC)

Dus iets in combinatie met zo'n bedrijf organiseren.
Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat het gezamenlijke karakter, ons kent ons, het allemaal toch net nog iets laagdrempeliger maakt dan dat we te gast zijn bij een bedrijf.
Naast Tilburg zijn er toch een paar leuke locaties, alleen iets noordelijker zou denk ik welkom zijn. En meer dan 3x per jaar is denk ik al snel teveel.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie