inloggen wat lastig

Bij vragen en moeilijkheden over het forum kunnen jullie die hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 318
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

inloggen wat lastig

Bericht door Rocnc »

Meestal log ik in op dit forum met mijn telefoon. In periodes gaat dat als verwacht. Mijn inloggegevens zijn onthouden en alles gaat goed. Soms vergeet het forum wie ik ben en moet ik mijn gegevens weer even invullen. Dat laatste is de situatie alweer een tijdje. Een klein ongemak, maar inmiddels al de gewone routine voor mij.
Maar de situatie lijkt een beetje verslechterd. Ik heb de indruk dat ik sinds een tijdje wel 3x opnieuw moet inloggen, voordat het forum mij herkent. Is dit ook bij anderen de ervaring? Zo ja, kan iemand er in een verloren uurtje eens naar kijken? Ik zou het echt een gemis vinden als ik straks permanent vergeten raak. Geen idee hoe het werkt met forumsoftware, maar er lijkt toch ergens een hikje te zijn ontstaan. Even aangenomen dat ik niet de enige ben.
Laatst gewijzigd door Rocnc op 25 jun 2023 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: inloggen wat lastig

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Zou het niet eerder aan de steeds hogere beveiligingen liggen in de telefoon software?
Volgens mij is het forum niets vergeten wanneer je gewoon in kunt loggen.
Maar ik weet ook niet hoe dat allemaal precies werkt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 318
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: inloggen wat lastig

Bericht door Rocnc »

ja, het zou kunnen dat het aan de telefoon ligt. Maar andere sties en fora werken wel als verwacht. Zoals ik schreef, het is niet meer dan wat ongemak, maar nu ik soms meerdere pogingen moet doen dacht ik er maar eens een opmerking over te maken. Als niemand dat doet, dan valt het misschien niet op bij iemand die er even naar kan kijken. Even aangenomen dat ik niet de enige ben.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: inloggen wat lastig

Bericht door MeMoRy »

Op Android met Firefox heb ik nergens last van...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: inloggen wat lastig

Bericht door Kjelt »

Ik herken het wel dat ik soms opnieuw moet inloggen maar mijn apparaten onthouden het wachtwoord dus relatief weinig moeite.
Wel merk ik dat als ik op een van de apparaten opnieuw moet inloggen dat ik bij mijn andere apparaten ook opeens opnieuw moet inloggen.
Gokje dat het ligt dat je telefoon van MAC address wisselt of VPN heeft.
In het laatste geval "ziet" de forum software dat je je in een niet nederlands land bevind en vraagt het voor de zekerheid om opnieuw in te loggen.
Sommige software gaat dan nog veel verde vanwege content rechten, bv de streamingsdiensten maar ook NPO start diensten weigeren dan beeld te geven.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: inloggen wat lastig

Bericht door Mcgyver »

Het forum heeft in elk geval geen enkele wijziging wat betreft de beveiliging, ik denk inderdaad dat het je telefoon is ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: inloggen wat lastig

Bericht door keesfrees »

Het valt mij op dat ik de laatste tijd automatisch uitgelogd raak.
Debian-linux met firefox.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: inloggen wat lastig

Bericht door serum »

Ik heb op mijn telefoon periodes van een paar weken dat ik bij iedere sessie aan moet melden, ondanks dat ik 'onthouden' selecteer. En dan werkt het weer tijden goed en vervolgens keert het probleem weer terug. Heb dit al jaren. Android, laatste versie, icm chrome, ook altijd up-to-date.
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: inloggen wat lastig

Bericht door Tonybryden »

Hier hetzelfde probleem.
Soms weken achter elkaar inloggen ,en dan gaat het weer een tijdje goed.
Dit ook op de mobile telefoon alleen.
Pc weet ik niet omdat ik meer de tlf gebruik.
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 318
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: inloggen wat lastig

Bericht door Rocnc »

Kijk, ik ben dus niet de enige :-)
Ik heb geen VPN, heb sinds een paar weken een nieuwe telefoon die het probleempje ook heeft.
En ja, mijn telefoon onthoudt mijn inloggegevens wèl, vandaar dat ik het maar een klein ongemak vind. Ik maakte me alleen wat zorgen omdat het forum mij nu soms eerst een keer of twee weigert. Maar als er met het forum niets mis is, dan moet ik er maar gewoon mee leven. Computers blijven een wonderlijk fenomeen.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: inloggen wat lastig

Bericht door hfjbuis »

Ik heb op de telefoon (android) en de PC (W10 met FireFox) regelmatig zo'n zelfde probleem en de vorige week moest ik op elke website opnieuw inloggen. E.e.a. zal te maken hebben met het bewaren van de inlog gegevens met cookies.
Op de W10 met Edge browser moet ik sinds kort zelfs elke keer opnieuw inloggen. Dat is gekomen met een van de laatste updates van W10. Ik hoef geen gegevens in te typen, maar toch een paar keer klikken met de muis. Totaal onnodig en uitermate irritant. Gelukkig is de edge zoekbalk die na het afsluiten van de browser tevoorschijn kwam weer verdwenen. Het is een k....t systeem maar er is nog steeds niets beters. Daarom kan Microsoft zich dit ook veroorloven.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: inloggen wat lastig

Bericht door keesfrees »

En pas op als je een bericht gaat typen en je wordt tijdens het typen uitgelogd, poef, het hele bericht naar het digitale hiernamaals.
Bij mij zit <ctrl>-A , <ctrl>-C al in mijn systeem.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: inloggen wat lastig

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Merkwaardig genoeg had ik er gisteren ook last van, (op de tablet) maanden niets gemerkt.
Kan het er meer te maken hebben of je thuis via wifi inlogt, of onderweg via een mobiel netwerk?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: inloggen wat lastig

Bericht door Sven »

Bij mijn shop moet ik steeds de browser cache legen als ik op een andere locatie (andere wifi) weer wil inloggen.
Cookies weggooien en dan opnieuw inloggen zou ook uit kunnen maken.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Plaats reactie