Eding CNC720 firmware fail

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Stenena
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2024 20:32

Re: Eding CNC720 firmware fail

Bericht door Stenena »

Niet echt een verklaring gekregen van eding, gezien het is goed gekomen heb ik er niet achter blijven vragen. Ze gaven aan dat het mss de firewall of iets dergelijks kon zijn.
Ben zeker dat alle rest goed was, kon de controller pingen en eens de firmware erop stond kon ik ook met de eerste laptop de controller bedienen...
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Eding CNC720 firmware fail

Bericht door keesfrees »

A !
Zit ik een heel verhaal te typen en dan bedenk ik -even kijken, jawel- de updates gaan nu ook via ethernet, mijn eerder aangehaalde onderwerp ging over USB, die eerdere kaartjes hadden een mini USB speciaal voor de updates.
Wel merkwaardig dat het probleem met deze wijziging nog ~hetzelfde is.

Stenena schreef: 14 mar 2024 10:53 Niet echt een verklaring gekregen van eding, gezien het is goed gekomen heb ik er niet achter blijven vragen.
Die hebben ze ook niet ws, en door met het volgende probleem cq uitdaging.
Stenena schreef: 14 mar 2024 10:53 Ze gaven aan dat het mss de firewall of iets dergelijks kon zijn.
Op de USB poort ?
Stenena schreef: 14 mar 2024 10:53 Ben zeker dat alle rest goed was, kon de controller pingen
Via de USB poort ? hoe doe je dat ?
Stenena schreef: 14 mar 2024 10:53 en eens de firmware erop stond kon ik ook met de eerste laptop de controller bedienen...
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Eding CNC720 firmware fail

Bericht door WillyH »

keesfrees schreef: 14 mar 2024 14:11 A !
Zit ik een heel verhaal te typen en dan bedenk ik -even kijken, jawel- de updates gaan nu ook via ethernet, mijn eerder aangehaalde onderwerp ging over USB, die eerdere kaartjes hadden een mini USB speciaal voor de updates.
Wel merkwaardig dat het probleem met deze wijziging nog ~hetzelfde is.
Ja, sorry, mijn eurocent viel ook niet bij jouw opmerking over USB protocol :oops:
Blijft raar waarom voor de update de CNC720 niet herkend wordt maar voor het frezen er geen probleem is.
Plaats reactie