Hbm vario draaibank controller?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
belgiummade
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2014 21:07

Hbm vario draaibank controller?

Bericht door belgiummade »

Hi!
Ik weet niet of het hier gepast geplaatst is , maar hey ik probeer he 😂


Ik heb dus een hbm draaibank , die niet meer werkt.
Dit is denkelijk de besturing die stuk is.
Had een andere potmeter gestoken maar dat deed het em niet.
Ondertussen zie ik wel dat ze ‘stroom krijgt’
Het display brandt , maar de motor gaat nergens heen.
Hij ruikt ook niet verbrand.
Volgens hbm zou het de besturingskaart zijn.

Ik wou eigelijk gewoon eens horen , of er iemand een id heeft wat ik het beste kan doen?
Ik zou eigenlijk een controller willen kopen ( van merk x) en dan zou die toch terug moeten lopen?
Zou dit het interessantste zijn?
Zijn hier mensen die dit al gedaan hebben?
Ik begin na een half jaar pauze mijn machine wel te missen

Groetjes en alvast bedankt!

Jack
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Hbm vario draaibank controller?

Bericht door benkr »

Hallo Jack, je verhaal is een beetje te vaag om heel concreet iets te kunnen zeggen, maar mijn eerste reactie repareren dat ding.
Ik heb geen idee waar je ergens zit in Belgie, maar als je bij mij langskomt met het ding wil ik wel een poging voor je wagen.
Geen idee hoe groot de draaibank is, maar het makkelijkst testen is met de hele machine er bij, lukt dat en zou je dat willen?
Ik moet zeggen dat ik al meerdere van deze printen gerepareerd heb, maar er zijn er ook waar ik eigenlijk niets kan vinden.
Begin eens met wat foto's van de print en de rest te posten hier, dan wordt het wellicht al een stuk duidelijker.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Hbm vario draaibank controller?

Bericht door hfjbuis »

Ik heb een DC300 met een BLDC motor en controller kaart, een BF16 met een DC motor en controller kaart maar ook een BF290 met een DC motor en siemens regelaar.
Als je dat ding onder de arm kunt pakken, dan maar een afspraak met Benkr. Je zou een paar foto's kunnen maken van het binnenwerk, de buitenkant en het type draaibank. Dat geeft wat meer informatie.
Dat er nog licht in het display (toerental) zit geeft aan dat (jammer genoeg) niet de hoofdzekering van de draaibank eruit ligt.
Huub
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Plaats reactie