Bijna dood ervaring

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bijna dood ervaring

Bericht door zeeschuim »

Ik ben twee weken terug in de buurt van Venlo geweest naar een klant, vanwege de afstand en de twee dagen die ik nodig had ga ik met een door mij zelf verbouwde camperbus. Ik blijf daar dus slapen en werd om 6 wakker bij -2. Dieselkacheltje aan en ik doe nog een tukje en word s'middags om 5 uur enigsinds wakker op de IC in Venlo met allerlei slangen en draadjes. De klant had 112 gebeld nadat hij erachter kwam dat ik bewusteloos op de grond van de bus lag, de ambulancebroeders hebben een ruit ingeslagen en mij afgevoerd naar de IC. Koolmonoxide was de oorzaak. Je gaat op een hele mooie manier dood, 70 maagden en licht aan het einde van de tunnel kan dus naar het rijk der fabels, ik heb ze niet gezien. Mijn buurvrouw vertelde mij dat ze me aan zagen komen en dat ze keihard de deur voor m'n snufferd hebben dichtgegooid.
Nu dat ik dat heb meegemaakt vraag ik mij af of er hier mensen zijn die eventueel mijn klanten kunnen bijstaan als ik er niet meer ben.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door Ballegooijen »

Zooo, dan wordt je wel even met de neus op de feiten gedrukt!! Je dus heeeeel veeeeeel geluk gehad!!! CO is idd een dodelijk gas wat je niet ruikt of voelt. En het wordt enorm snel door het lichaam opgenomen. Waarschijnlijk komt er nu een CO melder in de camper?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door zeeschuim »

Ja, die zit er nu in.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
JoepS
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 mei 2011 09:02
Locatie: Eindhoven/Zuid-Limburg

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door JoepS »

Heftig! Ik stel voor dat je een elektrisch kacheltje gebruikt i.p.v. eentje die werkt op een brandstof. Dan heb je überhaupt geen CO-melder nodig.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door serum »

Allemachtig kerel. Wat een verhaal.

Uit ervaring weet ik dat het je leven best wel kan veranderen zo'n ervaring.

Voor de geïnteresseerden in de bijstand van je klanten. Jij doet alles met mach3 toch?

Je hebt voor de zekerheid wel ff gevraagd of de ambulancebroeders maagd waren? Wie weet is het een scheve grap van het universum en is het toch allemaal anders bedoeld dan jij altijd lekker hebt gevonden :mrgreen: :mrgreen:

Enig idee wat er mis is gegaan met die dieselkachel?
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door Sven »

Oog van de naald Cees... Tjonge.

Heb je als techneut al naar de oorzaak gespeurd?

Volgens achmed, the dead terrorist, zijn het sowieso geen 72 maagden, het is 1 72 jaar oude maagd. Of in jouw geval 70 jaar.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door zeeschuim »

Ja alles met mach.
De ambulance broeders heb ik niet wezenlijk meegemaakt dus die scheve grap is me bespaard gebleven. Ze spuiten je gelijk plat met fentanyl (80 keer de sterkte van morfine) zodat je bewustzijn niet echt zuiver op de graat blijft en van wat je ervaart ook niet echt kunt vertrouwen.
De kachel is een nieuwe chinees (3 maanden oud) voor weinig en volgens de gebruiksaanwijzing geinstalleerd. In mijn jachtservice verleden had ik ooit een eberspacher kacheltje die ik bij gebrek aan kennis naar de dealer had verstuurd ter reparatie. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik het ding volledig gedemonteerd terug. Op mijn telefoontje vragend naar het waarom kreeg ik als antwoord dat het kacheltje niet meer mocht worden gebruikt vanwege haarscheuren in het spuitgiet aluminium verbrandings ruimte waardoor er dus kolendamp in de warme lucht kon komen.
Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is van mijn bijna dood ervaring. Ik had twee dakluikjes op 2 cm open staan, de uitlaat van de kachel zit onder de auto vrij ver naar achteren. De achterdeuren zitten gemonteerd aan dikke holle stijlen, deze stijlen zijn aan de onderkant geheel open om te ventileren en om condenswater te lozen. Mijn eerste idee was dus dat uitlaat gassen door deze stijlen in de auto zijn gekomen. Luiken staan open, warme lucht stijgt op en gaat naar buiten en word aangevuld door de stijlen.
Ik heb nu een koolmonoxide melder gemonteerd de luiken dicht en evengoed loopt waarde op het schermpje van de melder op.
Dus ik moet verder onderzoeken. (word vervolgd)
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door zeeschuim »

Sven schreef: 24 mar 2023 20:56 Oog van de naald Cees... Tjonge.

Heb je als techneut al naar de oorzaak gespeurd?

Volgens achmed, the dead terrorist, zijn het sowieso geen 72 maagden, het is 1 72 jaar oude maagd. Of in jouw geval 70 jaar.
:lol: :lol:
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door spinningwheels »

Heb je die klant ook 10% korting gegeven omdat hij 112 gebeld had ,of doe jij niet aan korting?
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door zeeschuim »

Een zoen achter z'n oren.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door Arie Kabaalstra »

Cees, wat een verhaal.. Zoals bekend ben ik een poosje geleden zelf ook door het oog van de naald gegaan.. en een kennis reageerde met :"gelukkig ben je er nog.. en bij je volle verstand.."
Tegen hem zei ik hetzelfde wat ik tegen jou zeg.. "Volle verstand" je verstand is nog lang niet vol.. daarom leren we door... :mrgreen:

je hebt nu een alarm, maar voorkomen is beter dan alarmeren... hopelijk vind je de plek waar de CO is binnengekomen.. en Hopelijk hoeft dat alarm nooit af te gaan...
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door Sven »

zeeschuim schreef: 24 mar 2023 21:05 Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is van mijn bijna dood ervaring. Ik had twee dakluikjes op 2 cm open staan, de uitlaat van de kachel zit onder de auto vrij ver naar achteren. De achterdeuren zitten gemonteerd aan dikke holle stijlen, deze stijlen zijn aan de onderkant geheel open om te ventileren en om condenswater te lozen. Mijn eerste idee was dus dat uitlaat gassen door deze stijlen in de auto zijn gekomen. Luiken staan open, warme lucht stijgt op en gaat naar buiten en word aangevuld door de stijlen.
Als dat 'm is dan is het een instinker van jewelste...

Met je co alarm is dat te testen, terwijl jij buiten bent ; )
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door kawarider »

Wow, dat is inderdaad door het oog van de naald. Nog restschade? CO is toch wel heel vervelend en niet zomaar uit je bloed.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Bijna dood ervaring

Bericht door andrefc101 »

Pffff Cees, wat een mazzel dat je fijne klant hebt!!
Dit is precies de reden dat er in mijn busjes altijd een Ebenspracher of Webesto kachel zit, en altijd door een dealer geïnstalleerd. Ik zie keer collega’s rond rijden net zijn goedkoop Chinees ding, en heb ze altijd hiervoor gewaarschuwd! Mijn missie gaat dus op volle kracht verder hierdoor. Dank dat je je verhaal hier gedeeld hebt. Beterschap!
Plaats reactie