Hoe heet "Kabelgoot voor stopcontacten voor aan de muur"?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe heet "Kabelgoot voor stopcontacten voor aan de muur"?

Bericht door Kjelt »

MeMoRy schreef: 14 mar 2023 11:34 In Nederland hebben we consumentenbescherming en de warenwetten. Wat verkocht wordt moet degelijk zijn, anders kan de verkoper aansprakelijk worden gesteld.
Heb je het over de Pro-max dozen? Ik zou even moeten kijken, maar een aantal pro-max producten hebben gewoon TUV en GS certificaten. Die krijg je niet zomaar.
Wat houdt die keur volgens jou dan precies in ?
Zover als ik weet wordt er gekeken naar isolatiewaardes, IP waardes (indien van toepassing) en tegenwoordig ook naar de mega irritante mechanische kinderbeschermingsklepjes. That's it.

De dozen van de Action hebben ook dit keur maar als je ze opensloopt (want je kunt ze niet fatsoenlijk openmaken , ook veilig ;-) maar vooral goedkoop ) zie je dat het materiaal zo goedkoop mogelijk is. Op sommige van die dozen zit ook een schakelaar met neonlampje. Vooral die component zie ik persoonlijk als zwakste link. Als je met die goedkope schakelaars flinke vermogens schakelt dan vonkt het behoorlijk daarbinnen, hoe lang dat goed gaat ?

Ik zal wel eens wat fotos maken als ik er eens tijd voor heb :)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe heet "Kabelgoot voor stopcontacten voor aan de muur"?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 14 mar 2023 16:03 Wat houdt die keur volgens jou dan precies in ?
Zover als ik weet wordt er gekeken naar isolatiewaardes, IP waardes (indien van toepassing) en tegenwoordig ook naar de mega irritante mechanische kinderbeschermingsklepjes. That's it.
en er wordt heel hard aan het snoer getrokken, en mag einde mantel niet naar buiten komen
De dozen van de Action hebben ook dit keur maar als je ze opensloopt (want je kunt ze niet fatsoenlijk openmaken , ook veilig ;-) maar vooral goedkoop ) zie je dat het materiaal zo goedkoop mogelijk is. Op sommige van die dozen zit ook een schakelaar met neonlampje. Vooral die component zie ik persoonlijk als zwakste link. Als je met die goedkope schakelaars flinke vermogens schakelt dan vonkt het behoorlijk daarbinnen, hoe lang dat goed gaat ?
Ja, die schakelaartjes willen nog wel eens spontaan uit elkaar springen.

Maar waar zit de garantie bij de duurdere merken dat de betreffende materialen wel solide zijn? Zoals we inmiddels wel weten proberen alle fabrikanten goedkoper te produceren. En om nu elk stopcontact open te moeten schroeven.
Ik geloof niet dat je van de duurdere merken ergens kunt vinden wat de veerdruk van de strippen om de pen is of zo iets dergelijks.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe heet "Kabelgoot voor stopcontacten voor aan de muur"?

Bericht door kawarider »

Precies Kjelt, die dozen bedoel ik. In het desbetreffende geval was er niets op aangesloten. De schakelaar is spontaan uitgefikt en doei aanbouwtje. Aldus de eigenaar, als hij liegt doe ik het ook. Die dingen heb ik liever niet in huis ( moeilijk om dat in de gaten te houden, dat wel)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe heet "Kabelgoot voor stopcontacten voor aan de muur"?

Bericht door Kjelt »

Nou even wat dozen geopend en gesloopt, hier een nieuw topic: https://cnczone.nl/viewtopic.php?t=21787
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe heet "Kabelgoot voor stopcontacten voor aan de muur"?

Bericht door Sven »

Vanmorgen de boel omgebouwd. Ben uiteindelijk toch de conventionele route gegaan, dat bleek met wat ik nog had liggen toch de handigste route.

Dank voor het meedenken mannen, heeft me erg geholpen!

Ik heb misschien alleen de verkeerde verdeeldoos gekocht. Wel profi maar niet vast te schroeven zonder met zelf gemaakte beugels aan de slag te gaan.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe heet "Kabelgoot voor stopcontacten voor aan de muur"?

Bericht door Kjelt »

FOTOS! :mrgreen:
Plaats reactie