Probe instellen in Eding cnc

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Probe instellen in Eding cnc

Bericht door serum »

https://cnczone.nl/viewtopic.php?p=212066#p212066

Waar je echt rekening mee moet houden is dit;

Je gebruikt nu home4 als input voor je probe. Deze functie zit NIET in V5, (niet in de instellingen en niet in de INI bestanden) en waarom zou je home4 gebruiken voor deze input? Iedere edingkaart heeft een probe ingang.

Pak gewoon de probe input ipv de home4 input en je bent ook met oog op de toekomst voor een upgrade naar V5 klaar.

Ik vind het prutserig om de home4 input te pakken voor de probe. (tenzij je in dat geval een toolsetter en een probe kan gebruiken op 2 verschillende kanalen).. Maar alleen dan is het nodig om home4 te gebruiken als je 2 van die apparaten hebt.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13374
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Probe instellen in Eding cnc

Bericht door Arie Kabaalstra »

Echter is mijn engels inderdaad beter.
Du sprichst kein Deutsch?, Du armer Kerl.. :lol:

de beste manier om je Duits op te poetsen is: jezelf blootstellen aan die taal.. Kijk naar Duitse TV programma's (ik ben op jonge leeftijd begonnen met "Die Sendung mit der Maus", op latere leeftijd Derrick en Der Alte, en als ik nu "Das Boot" in de DVD Speler frot, dan weet ik niet hoe snel ik de ondertiteling uit moet zetten, en de taal op DUITS moet instellen.. in het Engels is het niet om aan te horen...)
Lezen Helpt ook..Auto Motor Und Sport.. ik verslond ze in mijn tienerjaren...

Zo is het met je Engels waarschijnlijk ook tot stand gekomen.. Ik merk het nu ook aan andere talen, hoe vaker je je blootstelt aan die taal, hoe meer je gaat begrijpen.. al is het Russisch.. Serieus..

Wat het schrijven van Macro's betreft.. Ik heb een Tutorial geschreven hier, en daar staan heel wat handigheidjes in..
Kijkend Puur naar de taal, is G-code een Imperatieve en Procedurele taal, niet object georienteerd zelfs...
Maar... je kunt het wel als Objectgeorienteerde taal behandelen, door slim om te gaan met hoe je je variabelen gebruikt..
Als je je daar eens in gaat verdiepen, dan gaat er een wereld voor je open..
Plaats reactie