Automatisch smeersysteem Optimum bf46

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 215
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Automatisch smeersysteem Optimum bf46

Bericht door André-R »

In mijn frees, met zwaluwstaart geleidingen zitten van die “drukknop press fit” smeernippels. De wil ik allemaal gaan vervangen voor een automatisch smeer systeem. Per geleider zitten er 2 van die nipples. De diam van die nipples is 8 mm. Als ik die er dus uithaal heb ik een 8 mm gat
Ik heb her en der eens rond gekeken en kom veel M6x1 en M8x1 haakse fittingen tegen.
Met een gat van 8 mm gaat dat dus niet werken…
Dan zou ik een soort verloop moet een maken van een M.. buitendraad naar M8x1 binnendraad, en dan liefst nog haaks om e.e.a nog een beetje netjes te houden ??
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Automatisch smeersysteem Optimum bf46

Bericht door benkr »

Als het dezelfde nippels zijn als die ik heb liggen is de kern van de nippel dunner.
Dat betekent misschien wel dat je toch voldoende vlees overhoudt voor schroefdraad.
Offer een van de nippels op om te zien hoe de achterkant er uit ziet en je weet het zeker.
Ik heb de nippels jaren geleden bij Ali besteld, wellicht vind je daar ook iets over de maatvoering.
Mocht het echt niet passen kun je ook nog een verloopring maken, M10 buitendraad en b.v. M5 of M6 binnendraad.
MRS
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:10
Contacteer:

Re: Automatisch smeersysteem Optimum bf46

Bericht door MRS »

Plaats reactie