chatgpt

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13465
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door Arie Kabaalstra »

MeMoRy schreef: 10 feb 2023 19:07

Gaat dat niet direct verkeerd? 80 inch is iets groter dan gewenst zeg maar...
80mm is ook niet 120mm..

G20... Zoek er maar eens naar hier op het forum..hoeveel virtuele kisten bier me dat al opgeleverd heeft... :lol:

Ik denk... ik ben ook nog niet zo thuis in AI (voor mij staat AI nog altijd voor Artillerie Inrichtingen) dat slimme, maar starre code in een goede editor betrouwbaarder werkt.. de dialoog gestuurde machines zijn weinig dommer dan ChatGPT, in die zin dat je moet aangeven welke bewerking je wilt uitvoeren.. en dan vraagt de machine je naar de afmetingen en wat andere dingetjes, en dan vogelt ie het wel uit voor je... 9 jaar geleden was ik in elk geval slim genoeg om zoiets te bedenken... :mrgreen:
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: chatgpt

Bericht door WillyH »

Als gedreven amateur fotograaf sinds meer dan 50 jaar vind ik het hele AI gebeuren wel heel fascinerend, er staat ons nog wel wat te gebeuren op dit vlak. Op grafisch/fotografiegebied zijn er ongelooflijke dingen aan het gebeuren. Een oud lief van een foto halen wordt een koud kunstje. Mis je hierdoor een arm? Geen probleem, AI zet er een complete arm aan. Onscherpe foto? AI maakt die scherp. Vaak krijg je dan een keuze uit een viertal opties omdat, vooral bij het drastisch verscherpen, dingen bijgemaakt worden die zeer persoonseigen zijn zoals de iris van de ogen en dan is het nuttig om de meest "correcte" ogen -of whatever- te kiezen.
Of wat te denken van deze applicatie: de commentator leest van een blad de tekst af en kan daardoor niet in de camera kijken. AI past dat aan en maakt dat de ogen recht in de camera kijken, in realtime. Misschien wel creapy zelfs: https://youtu.be/eLVQpTWxYys?t=138 maar ook de rest van de video is interessant.
Op Discord kan je zelf de meest waanzinnige grafische prenten laten maken in enkele seconden, je geeft een aantal criteria op, hoe meer hoe beter het beeld aan de wensen zal voldoen. Voor technische tekeningen niet geschikt, wel om inspiratie op te doen. Je krijgt dan vier voorbeelden die je desgewenst kan aanpassen.
Twee voorbeelden hieronder;

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 866
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door zeeschuim »

indrukwekkend!
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Leeuwinga
Berichten: 2981
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door Leeuwinga »

zou die Kabaalstra straks dan overbodig worden ??
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12035
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik ben bang dat die chatgpt een hoop babbels heeft, maar dat ie geen gat in een plakje titanium slaat, ehh boort. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13465
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door Arie Kabaalstra »

Just saying....
https://www.instagram.com/p/B4e-VNUHFuU ... JmNzVkMjY=

Gewoon even knoeien in keyshot :lol:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13465
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door Arie Kabaalstra »

Leeuwinga schreef: 11 feb 2023 13:35 zou die Kabaalstra straks dan overbodig worden ??
Gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken ...
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: chatgpt

Bericht door MeMoRy »

WillyH schreef: 11 feb 2023 12:21 Afbeelding
Whaha, Hilarisch. Doet me denken aan "moderne" architectuur uit de jaren 50 vorige eeuw.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12035
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door hugo stoutjesdijk »

MeMoRy schreef: 12 feb 2023 08:50 Whaha, Hilarisch. Doet me denken aan "moderne" architectuur uit de jaren 50 vorige eeuw.
Waarschijnlijk heeft ie ergens in een patent database een willekeurige machine gevonden. (en die van 50 jaar geleden zullen wel 'vrij' zijn ;-) )
Ik ben dan wel nieuwsgierig wat die machine geacht wordt te doen.

En die horloge plaatjes zijn toch ook gewoon geanonimiseerde ontwerpen ergens vandaan,niks origineels dus.
Dat is toch ook hoe wij alles leren.

Misschien dat ie hooguit wat meer content dan wij tot z'n beschikking heeft.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: chatgpt

Bericht door MeMoRy »

Volgens mij zijn die plaatjes gegenereerd. Had je Dall-E 2 al gezien? Die schudt zo wat realistisch uitziende plaatjes uit z'n mouw.
De tekeningen slaan volgens mij nergens op. Of wat denk jij dat het zijn?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12035
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Volgens mij zou het maar zo een opzet voor een monster name machine kunnen zijn voor bloed onderzoek.
Of toch een portaalfrees of een of andere portaal robot pick and place geval?
Ik weet niet wat de criteria zijn geweest om de plaatjes te genereren.
En het zijn 4 verschillende voorstellen, dus niet dezelfde machine.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: chatgpt

Bericht door WillyH »

Neen hoor, het zijn echt wel gegenereerde plaatjes. Van de vier voorgestelde ontwerpen kies je er eentje uit, en ga je meer of minder details toevoegen, kleuren aanpassen, vorm. Je ziet dan echt vanuit dezelfde basis iets evolueren. Het is in de eerste plaats een artistiek opzet, dus die cnc tekening is iets wat prima kan gebruikt worden als een sfeerbeeld, zeg maar voor een game of whatever. Niet de intentie om meteen aan de slag te gaan en alu profielen te gaan zagen. Voor veel mensen is dit ook een bron van inspiratie.
Alles hangt ook af van de sleutelwoorden die je meegeeft. Probeer het vooral zelf eens of blader eens door de resultaten.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13465
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: chatgpt

Bericht door Arie Kabaalstra »

hugo stoutjesdijk schreef: 12 feb 2023 12:29 Volgens mij zou het maar zo een opzet voor een monster name machine kunnen zijn voor bloed onderzoek.
Of toch een portaalfrees of een of andere portaal robot pick and place geval?
Ik weet niet wat de criteria zijn geweest om de plaatjes te genereren.
En het zijn 4 verschillende voorstellen, dus niet dezelfde machine.
waarschijnlijk een evolutie van de Encabulator.. er zijn er door de jaren heen verschillende gebouwd, maar ik weet nog niet of ze de Morsell-vanes inmiddels ge-epibreerd zijn, of dat ze gebruik maken van hydrocoated coachpins..hetgeen natuurlijk allemaal afhangt van de instellingen van de Hyperbaetor... :lol:
H.C
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2021 15:14

Re: chatgpt

Bericht door H.C »

:D (deze week update cam progr. now ChatGPT integrated)

test1:
I'm sorry, as an AI language model, I'm not able to create gcode programs. However, you can easily generate this gcode using CAM software, such as Fusion 360 or SolidWorks CAM.
Plaats reactie