halve cirkel in aluminium ring freeze

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 432
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door P1-Engineering »

Goed om te horen dat je een oplossing hebt gevonden.
Het merendeel van de gebruikers hier zijn zeer behulpzaam, maar er zitten ook een paar rotte appels tussen.
Je kent ze wel, de oude zure mannetjes die denken alles te weten maar waarvan de kennis al 30 jaar niet meer relevant is.
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door benkr »

Goh, wat ben jij hard tegen oude mannetjes.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2440
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door hainjedaf »

benkr schreef: 05 feb 2023 22:59 Goh, wat ben jij hard tegen oude mannetjes.
Er zijn ook lieve oude mannetjes...... Dus slaat niet op jou, Ben.

(Mijn hubbie is 74)
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door MeMoRy »

tvdmad schreef: 03 feb 2023 10:15 Ik moet in bestaande aluminium ringen (diameter buitenste ring 64mm) een halve cirkel 4mm breed en 2mm a 3mm diep (zie foto)
Nog even terug hierop: als ik de foto's kijk, lijkt het materiaal maar 1 mm dik. Hoe kan je dan 2 a 3 mm diep frezen? Dat is toch gewoon door het materiaal heen?

Een werktekening met maten zou heel veel helpen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door Arie Kabaalstra »

MeMoRy schreef: 06 feb 2023 10:21
Nog even terug hierop: als ik de foto's kijk, lijkt het materiaal maar 1 mm dik. Hoe kan je dan 2 a 3 mm diep frezen? Dat is toch gewoon door het materiaal heen?

Een werktekening met maten zou heel veel helpen.
Ik denk dat de TS heel goed duidelijk kan maken wat er moet gebeuren op het moment dat degene die het gaat maken het ding in zijn takken heeft..

Of de TS in staat is om werktekeningen op te stellen is ook nog de vraag.. moeilijk is het niet.. maar je moet maar net weten hoe.. als je van huis uit geen "werkbouwtuig" bent, dan weet je het dus niet :mrgreen:

Als de radii van binnen en buitenkant bekend zijn, de hoek en de diepte ook.. dan weet eenieder met een freesmachine wat em te doen staat.. en zo'n ring even op tekening zetten?.. probeer zo'n kreng maar eens netjes op te meten.. doe je ook niet zomaar even.. zeker niet als je de bajonet ook nog moet opmeten... al zal dat voor deze operatie niet heel erg belangrijk zijn, zolang de sleuf tenopzichte van de bajonetvatting maar op de goede plek zit..
FreesKever
Berichten: 632
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door FreesKever »

Verkoopt die oude man ook paaskuikentjes?
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door Rob52 »

Jammer dat de TS z'n vraag op 2 plekken tegelijk plaatst, dus ook op een ander forum, en als hij geholpen is op de andere plek niks meer laat weten. Beetje jammer.
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door benkr »

Ik zie hier ne boven een link naar een 3D forum, heb ik dus maar even gekeken.
Wat een waardeloze kleuren, ik kan er eigenlijk gewoon helemaal niets van lezen, dat blauw op een zwarte achtergrond werkt voor mij echt niet.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door Rob52 »

Je kunt zelf de instelling terugzetten naar Prosilver, dan is het weer gewoon zoals je gewend was.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3071
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door hfjbuis »

Ik heb ook gekeken en nee, veel te weinig contrast en dat op mijn goed beeldscherm. Dat is het gevolg als bij het ontwerp uiterlijk boven functionaliteit gaat.
Zelf zou ik de standaard pagina met een witte achtergrond en zwarte letters maken en alle andere opties selecteerbaar maken.

Op de zaak was het vroeger heel eenvoudig. De standaard instelling moest gebruikt worden en ook de bureaublad achtergrond mocht niet gewijzigd worden. Het verplichte kleurenschema was gebaseerd op extern onderzoek naar de optimale kleuren voor een zo "ontspannen mogelijk beeldscherm lezen". Dat is het minst belastend voor de gebruikers en daarmee ook het meest productieve.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1762
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door Kars-cnc »

Rob52 schreef: 13 feb 2023 22:38 Jammer dat de TS z'n vraag op 2 plekken tegelijk plaatst, dus ook op een ander forum, en als hij geholpen is op de andere plek niks meer laat weten. Beetje jammer.
TS heeft toch aangegeven in de laatste post op de vorige pagina dat hij een afspraak heeft kunnen maken! Voor je negatieve dingen over iemand schrijft moet je wel goed lezen...

Ik heb het even voor hem gefreesd, ik snap niet waarom sommigen zo'n probleem maken van een dergelijk simpel klusje 8)

Lens adapter aanpassing.jpg

Zijn vraag op het 3D forum is een andere. Ik heb al aangeboden dat ook even voor hem te printen, een dingetje van nog geen 10 minuten schat ik zo, maar hij vindt het leuk om het eerst zelf via een Fablab o.i.d. te proberen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: halve cirkel in aluminium ring freeze

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb het even voor hem gefreesd, ik snap niet waarom sommigen zo'n probleem maken van een dergelijk simpel klusje 8)
zoiets schreef ik toch ook al?.. als je't ding in je takken hebt, en een goede uitleg van wat de bedoeling is.. dan ros je't er zo even in.. :lol:

't is maar Aluminihilium tenslotte :roll:
Mooi dat het voor de bakker is gekomen.. daar gaat het tenslotte om..
Plaats reactie