CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: 16 jan 2023 07:50 Nou, ik heb een haspel met van die kinderveilige meuk erop en dat ding blijkt soms toch een onneembare vesting te zijn.
Ja, daar zit een schuifje in bediend door 2 gelijktijdig er in gedrukte stekkerpoten op een vlak van 45 graden. Als dat een beetje zanderig wordt in de geleidingen wil dat natuurlijk niet meer lekker opzij schuiven.
Misschien gewoon doorboren met 5.5mm?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11016
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door DaBit »

hainjedaf schreef: 16 jan 2023 09:51 Lichtgevende kinderen zijn leuke kerstverlichting.
Daarna is het heerlijk rustig en ruikt het naar gebraden vlees.
Valt best mee. Ik had op 3-jarige leeftijd allang uitgevonden dat je dat pinnetje van een broekriem in een stopcontact kon duwen.
Volgens moeders kwam er daarna alleen een hoop herrie uit. Ik vraag me inderdaad af hoeveel gewonden en dooien dat soort klepjesmaatregelen nou daadwerkelijk schelen op jaarbasis.

Dat kaarsvlammetjes warm zijn heb ik ook al zelf moeten ontdekken. Daar zit nog steeds niet verplicht een kapje overheen. Het is een schande.
hugo stoutjesdijk schreef: 16 jan 2023 10:39 Misschien gewoon doorboren met 5.5mm?
Als ik dat probeer dan klapt het wel weg :lol:

Zoals met het innemen van vestingen de gewoonte is: grof geweld is vaak een prima oplossing.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
PE1BEY
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 aug 2013 14:50
Locatie: Best

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door PE1BEY »

IJs en weder dienende ( je weet tegenwoordig maar nooit ) ben ik er ook weer bij....

Kees
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door hainjedaf »

DaBit schreef: 16 jan 2023 11:48
hainjedaf schreef: 16 jan 2023 09:51 Lichtgevende kinderen zijn leuke kerstverlichting.
Daarna is het heerlijk rustig en ruikt het naar gebraden vlees.
Valt best mee. Ik had op 3-jarige leeftijd allang uitgevonden dat je dat pinnetje van een broekriem in een stopcontact kon duwen.
Volgens moeders kwam er daarna alleen een hoop herrie uit. Ik vraag me inderdaad af hoeveel gewonden en dooien dat soort klepjesmaatregelen nou daadwerkelijk schelen op jaarbasis.
Het verbaast mij altijd hoe niet dodelijk 230V is...
Ik leef nog steeds na bijna 50 jaar van 'auw daar staat stroom op'....
Dat kaarsvlammetjes warm zijn heb ik ook al zelf moeten ontdekken. Daar zit nog steeds niet verplicht een kapje overheen. Het is een schande.
Idd schandalig.

Net als die aluminium overgang van de koekenpan naar de steel... Staat niet eens een waarschuwing op...
hugo stoutjesdijk schreef: 16 jan 2023 10:39 Misschien gewoon doorboren met 5.5mm?
Als ik dat probeer dan klapt het wel weg :lol:
Zoals met het innemen van vestingen de gewoonte is: grof geweld is vaak een prima oplossing.
Hmmm en dan heb je opeens een contactdoos met 6 gaten waarvan er 3 niet meer werken......

5.5 mm? Rammelen met 5mm want 5.5 zat niet in de cassette.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door kawarider »

Hey mannen, als jullie zo beginnen weet ik niet of het goed komt met die frees :lol:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11016
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door DaBit »

Nou, die frees vast wel. Maar we laten jou de draadjes vasthouden. En om nou te voorkomen dat jij gaat discrimineren door alleen witte draadjes vast te houden en de zwarte, rooie en gele te negeren laten we ze je bij het roodbruine deel vasthouden want onder het omhulsel is elke draad gelijkwaardig. Dus we kunnen Hainjedaf zich best nog wel een keer laten verbazen. Ter leering ende vermaeck kunnen we ook wel kijken of het met 400V ook nog steeds zo werkt.

Maar gelukkig voor jou heb je wel 1 geldig excuus om je draadjesvasthoudtaak te verzaken: als het bruine fruit op is heeft dat een hogere prioriteit.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door kawarider »

:lol: :lol: :lol:

Ik was er al bang voor dat er zo'n antwoord zou komen.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door bartL »

DaBit schreef: 17 jan 2023 14:41 Nou, die frees vast wel. Maar we laten jou de draadjes vasthouden. En om nou te voorkomen dat jij gaat discrimineren door alleen witte draadjes vast te houden en de zwarte, rooie en gele te negeren laten we ze je bij het roodbruine deel vasthouden want onder het omhulsel is elke draad gelijkwaardig. Dus we kunnen Hainjedaf zich best nog wel een keer laten verbazen. Ter leering ende vermaeck kunnen we ook wel kijken of het met 400V ook nog steeds zo werkt.

Maar gelukkig voor jou heb je wel 1 geldig excuus om je draadjesvasthoudtaak te verzaken: als het bruine fruit op is heeft dat een hogere prioriteit.
Dit doet me op de één of andere manier wel een beetje denken aan de rivaliteit tussen Edison en Westinghouse. En dan met name de "testen" waarmee Edison aan wilde tonen dat wisselstroom echt veeuuul gevaarlijker was. :lol:
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door hainjedaf »

DaBit schreef: 17 jan 2023 14:41 Nou, die frees vast wel. Maar we laten jou de draadjes vasthouden. En om nou te voorkomen dat jij gaat discrimineren door alleen witte draadjes vast te houden en de zwarte, rooie en gele te negeren laten we ze je bij het roodbruine deel vasthouden want onder het omhulsel is elke draad gelijkwaardig. Dus we kunnen Hainjedaf zich best nog wel een keer laten verbazen. Ter leering ende vermaeck kunnen we ook wel kijken of het met 400V ook nog steeds zo werkt.

Maar gelukkig voor jou heb je wel 1 geldig excuus om je draadjesvasthoudtaak te verzaken: als het bruine fruit op is heeft dat een hogere prioriteit.
En bedankt :) :)

(Ik weet wie het zegt :mrgreen: )
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door andrefc101 »

kawarider schreef: 17 jan 2023 12:52 Hey mannen, als jullie zo beginnen weet ik niet of het goed komt met die frees :lol:
nou en, als je er net zoveel mee doet als met die draaibank ;-)
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11016
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door DaBit »

hainjedaf schreef: 17 jan 2023 18:17 En bedankt :) :)

(Ik weet wie het zegt :mrgreen: )
Graag gedaan! :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door benkr »

benkr schreef: 14 jan 2023 18:51 Wellicht hebben jullie het al gelezen, maar op 1 april 2023 hebben we weer een 'Brabant' meeting in Drongelen bij kawarider.
Wat we (ik) in ieder geval ga proberen is zijn portaalfreesmachine aan de praat te krijgen.

Het is nog erg vroeg, maar ik start alvast de intekenlijst.

Code: Selecteer alles

 
Datum             	01-04-2023
benkr       	 	ja	
Omdat er tot op heden vrijwel niemand heeft gereageerd om te komen, zal wel aan de datum liggen, maar ook omdat kawarider liever een latere datum wil is deze datum bij deze formeel geschrapt en zal worden verplaatst naar een latere datum.
Ik wacht even op kawarider voor een nieuwe datum.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door hainjedaf »

+1
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: CNCzone 'Brabant' meeting bij kawarider op 1 april 2023

Bericht door kawarider »

Dankje Ben, nieuwe machine zit 1-4 nog in de krat vrees ik. Plasma blijft bokken. Eerst die twee eens op de rit zien te krijgen anders is er ook weinig te zien. Die frees blijft wel wachten tot je er een stekker aan zet 😃
Plaats reactie