Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door WillyH »

Nu krijg ik niet zoveel telefoontjes, maar ik wil ze wel niet missen. Vooral ook omdat een hoogbejaarde persoon een noodoproepsysteem heeft waarop ik zeker snel moet reageren. Helaas is er in de werkplaats regelmatig kabaal, en die trilfunctie maakt me ook niet altijd attent op een inkomende oproep -misschien moet ik die gsm wel in mijn onderbroek dragen :mrgreen: - . Nu bestaan er wel commerciële producten maar die rekenen erop dat je een apart toestel aansluit. Dat is geen optie, aangezien ik soms 10 of twintig keer op een dag in en uit de werkplaats loop is de kans weer heel groot dat ik dat ding laat liggen en op die manier oproepen mis.
Ik ben dus op zoek naar een bluetooth ontvanger die automatisch verbinding maakt met de smartphone en bij een oproep een felle ledlamp laat knipperen. Heel het internet doorgeploegd, er zijn wel een paar experimenten met Arduino die zouden kunnen werken maar die app's die erbij horen zijn dan weer niet meer te vinden of niet meer compatibel met Android (mijn systeem). Er zijn nog mensen die op zoek zijn naar zo'n oplossing, vaak mensen ook met gehoorproblemen. Er wordt melding gemaakt van een stand-alone systeem rond een BT module waar zelfs geen arduino of app voor nodig is. In feite zou het moeten werken zoals BT in de auto; je stapt in en die auto neemt het voor je over. Geen gedoe met extra toestellen aansluiten of apps installeren.
Iemand in de zaal die al iets dergelijks heeft gemaakt of me in de juiste richting kan duwen? Ik kan wel een arduino of ESP32 schakeling samenstellen aan de hand van een schema en een soldeerbout, echter geen ervaring in eventuele programmatie. Misschien is dit wel een probleem waar meerdere forumleden een oplossing voor zoeken.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door zeeschuim »

Neem een smartwatch met bel functie. bijv de galaxy S3
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb ook zo'n smartwatch en dat werkt prima. Hij gaat bellen, het lichtje gaat aan en begint ook nog om je pols te trillen. Dat kun je bijna niet missen ;-)
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door Bjornski1976 »

Je kan ook kiezen voor een hoofdtelefoon met Bluetooth functie. Bescherm je jezelf ook tegen het lawaai.

Maar als je de telefoon ergens laat liggen, en dat geld ook voor de smartwatch, is de afstand die Bluetooth kan overbrug ook beperkt.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door Ballegooijen »

Maar als je de telefoon ergens laat liggen, en dat geld ook voor de smartwatch,
Maar ik draag deze meestal om mijn pols, en die gaat toch echt vanzelf mee als ik wegloop :lol:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door andrefc101 »

Bjornski1976 schreef: 08 jan 2023 13:10 Je kan ook kiezen voor een hoofdtelefoon met Bluetooth functie. Bescherm je jezelf ook tegen het lawaai.

Maar als je de telefoon ergens laat liggen, en dat geld ook voor de smartwatch, is de afstand die Bluetooth kan overbrug ook beperkt.
Of je neemt een snartwatch met een esim 😊
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door Bjornski1976 »

Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door Jacala »

Hoi!

Deze heb ik:
https://www.amazon.com/Honeywell-Wirele ... B01LZAG265

Gewoon terwijl je aan het werk bent de telefoon op nemen en zelfs bij de zaagtafel gewoon een gesprek kunnen voeren. De microfoon onderdrukt het omgevingsgeluid echt geweldig.

Ineens heb ik tijd voor klanten aan de telefoon en hoef ik niet continu de werkplaats uit te lopen.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
keesfrees
Berichten: 3118
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door keesfrees »

Het is inderdaad ongelofelijk hoe goed dit soort dingen kunnen werken, maar heb je jezelf wel eens gebeld op dit systeem ?
Ik bedoel je ruilt even van telefoons met iemand anders voor de test.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door WillyH »

Leuke reacties, waar best wat voor te zeggen is. Helaas ook met wat minpunten. Commercieel zal er wel wat ergens te vinden zijn, maar 300 à 400 euro's voor zo'n oplossing heb ik er niet voor over. Meestal zijn die dingen voor doven/slechthorenden alleen geschikt voor een vaste telefoonlijn of ze werken akoestisch wat in een lawaaierige omgeving niet lukt. Smartwatch... ik heb er een en heb er een grondige hekel aan, draag nooit een horloge enkel bij "speciale" gelegenheden. Oorkleppen, als dat is zoals mijn BT hoofdtelefoon en oortjes, dat is iedere keer koppelen met de smartphone. Vervelend om dit tig keer per dag te moeten doen.
Wees nou eerlijk, zou het niet handiger zijn zoals BT in een auto? Je stapt in en het werkt. Alleen zou ik graag een een LED lampje laten flitsen. Hoe moeilijk kan het zijn? Misschien ook geen vraag om in een cnc forum te stellen.
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door P1-Engineering »

Kan heel simpel, heb je al een versterker, geluidinstallatie in de werkplaats?.

Ik heb zo'n bluetooth naar aux adaptertje voor mijn oude versterker in de werkplaats. Telefoon maakt automatisch verbinding daarmee wanneer ik in de werkplaats ben. Als de telefoon afgaat hoor je dat via de speakers van de installatie. Als je het volume maar hoog genoeg zet hoor je dat overal bovenuit.

Andere optie is iets van een IOT schakelaar met een IFTTT regel. Wanneer telefoonoproep dan deze schakelaar activeren. Kan gewoon zo'n slimme stekker zijn.

Voorbeeldje voor Andriod: https://ifttt.com/applets/UKxnmHLq-blin ... sed-a-call
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door Jacala »

keesfrees schreef: 08 jan 2023 14:41 Het is inderdaad ongelofelijk hoe goed dit soort dingen kunnen werken, maar heb je jezelf wel eens gebeld op dit systeem ?
Ik bedoel je ruilt even van telefoons met iemand anders voor de test.
Gaat dit over mijn headset? Zoja, dan heb ik het hele personeel aan de lijn gehad en die waren verbaasd dat ik naast de afzuiging of cnc stond.

Van klanten nooit gehoord dat ze mij slecht verstaan, bij vaste klanten vraag ik er incidenteel na, om te kijken of het stabiel is.

Toevallig van de week de eerste keer gehoord dat het slecht was. Maar zo slecht dat het lijkt op problemen met telefoon. Niet consistent met de reacties van afgelopen tijd met "wat een goed geluid voor in een werkplaats".

Voor 120 euro heb je niet veel te verliezen
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door assink »

Jacala schreef: 08 jan 2023 14:11 Hoi!

Deze heb ik:
https://www.amazon.com/Honeywell-Wirele ... B01LZAG265

Gewoon terwijl je aan het werk bent de telefoon op nemen en zelfs bij de zaagtafel gewoon een gesprek kunnen voeren. De microfoon onderdrukt het omgevingsgeluid echt geweldig.

Ineens heb ik tijd voor klanten aan de telefoon en hoef ik niet continu de werkplaats uit te lopen.
Ik zoek ook zoiets, maar dan voor in-ear gebruik. In verband met lashelm of gelaatscherm.
Isotunes schijnt vooral goede marketing te zijn, kwaliteit des te minder?
TestCase
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jun 2020 22:50

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door TestCase »

WillyH schreef: 08 jan 2023 11:43 Ik ben dus op zoek naar een bluetooth ontvanger die automatisch verbinding maakt met de smartphone en bij een oproep een felle ledlamp laat knipperen.
WillyH schreef: 08 jan 2023 17:04 Leuke reacties, waar best wat voor te zeggen is. Helaas ook met wat minpunten. Commercieel zal er wel wat ergens te vinden zijn, maar 300 à 400 euro's voor zo'n oplossing heb ik er niet voor over. Meestal zijn die dingen voor doven/slechthorenden alleen geschikt voor een vaste telefoonlijn of ze werken akoestisch wat in een lawaaierige omgeving niet lukt. Smartwatch... ik heb er een en heb er een grondige hekel aan, draag nooit een horloge enkel bij "speciale" gelegenheden. Oorkleppen, als dat is zoals mijn BT hoofdtelefoon en oortjes, dat is iedere keer koppelen met de smartphone. Vervelend om dit tig keer per dag te moeten doen.
Wees nou eerlijk, zou het niet handiger zijn zoals BT in een auto? Je stapt in en het werkt. Alleen zou ik graag een een LED lampje laten flitsen. Hoe moeilijk kan het zijn? Misschien ook geen vraag om in een cnc forum te stellen.
En als je die ledlamp om een of andere reden niet ziet flitsen? Dan heb je nog je oproep gemist.
Kan je niet voor een paar euro zo'n taser kopen, die je dan aan de tril functie van je telefoon koppelt. Liefst met een kabel ipv bluetooth, dan liggen beiden nooit meer dan pakweg 2m van elkaar. Die taser kan je dan in je onderbroek dragen, zodat je telefoon vrij is om oproepen aan te nemen. Je gaat gegarandeerd geen oproep meer missen. :mrgreen:

Altijd bereikbaar willen zijn valt niet mee, zeker in jouw situatie. Ik ben blij dat die periode in mijn leven achter me ligt.
Plaats reactie