Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door André-R »

Ik heb hetzelfde probleem met dat verschil dat ik slechthorend ben. Ik kan mijn gehoor apparaten via bluetooth koppelen aan mij Samsung S10. Als de telefoon over gaat hoor ik dat op mijn gehoor apparaten.
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door serum »

Ik vind die oplossing van Jacala mooi, als je herrie hebt, heb je toch je gehoorbescherming op en hoor je alsnog je telefoon.

met iftt is mijn ervaring dat het niet wisseled 'realtime' werkt. (ik zou er niet van afhankelijk willen zijn in ieder geval) met sommige regels duurt het toch wel een seconde of 30-45 voordat er eindelijk een lui pushkaboutertje opstaat om die handle over te halen die ervoor zorgt dat er iets in je werkplaats gebeurt.

Als je het wilt doen, iftt ondersteunt zo ongekend veel leveranciers dat je er prima mee kan beunen.

Ik heb als beltoon al jaren 'old phone' en als ik die op de hoogste stand heb staan hoor ik hem overal bovenuit, afzuiging aan, zagen aan de formaatzaat, bij de cnc frees, bij de kantenlijmer. Die beltoon heeft gewoon een diversiteit aan toonhoogten die overal wel bovenuit piept.

Dat gezegd hebbende; voor mij is bereikbaarheid van ondergeschikt belang. Maar in jouw geval ligt dat duidelijk anders.

Onderaan de streep heb ik het meeste vertrouwen in de oplossing van Jacala.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2449
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door hainjedaf »

Home Assistant kan detecteren of je telefoon overgaat.

Middels een zigbee/wifi/433Mhz schakelaar en een automation regel , kan je dan vb de verlichting, een zwaailicht, whatever laten afgaan....
Een melding op je machine interface geven....

Je kan HomeAssistant ook 'op de rode knop laten heien'.... als dat je aandacht niet trekt....

En je kan zelfs dat laten afhangen van het nummer dat belt.....
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2136
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door spinningwheels »

Telefoon in het hok is eigenlijk net zo iets als een debiele telefoon achter het stuur.
Met dat verschil dat je als je in,t hok door de telefoon afgeleid wordt alleen jezelf schade to kan brengen.
In het geval van de TS zou ik echt alleen dat persoonlijk alarm nummer dan af laten gaan.
Maar voor de rest, probeer het eens een maand zonder zo,n stoorzender op zak.
Ik heb zelfs de vaste lijn eigenlijk altijd uit staan, en zo,n mobiel ding heb ik niet.
Ben bereikbaar via Email, postduif, messenger en deurbel en dat is meer dan zat .
In theorie kan ik praktisch alles
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door Jacala »


Ik zoek ook zoiets, maar dan voor in-ear gebruik. In verband met lashelm of gelaatscherm.
Isotunes schijnt vooral goede marketing te zijn, kwaliteit des te minder?
Ik heb ze gehad. Waardeloos geluid. Mensen konden mij niet verstaan en dus terug gestuurd
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door WillyH »

Mijn werkplaats is in de kelder, zowat 6x3.5 meter. Een flinke knipperende led zal heus wel opgemerkt worden, eventueel zelfs een ledstrip van 2x1 meter kan overwogen worden. Nu wordt ik niet zoveel gebeld, soms gaat er een week voorbij zonder oproep. E-mails en messengers kunnen heus wel wachten. Het is alleen de telefoon van een persoonlijk alarm dat ik niet wil missen, ook al wil ik die nooit geactiveerd zien.
Ondertussen ook wat bijgelezen, die IFTTT lijkt me ook niet 100% betrouwbaar als het gaat over oproepen direct opvangen en verwerken. Op dat vlak lijkt Home Assistent wel wat beter. Maar voor beide opties geldt twee of drie extra apps en een extra toestel over internet. En dus ook extra zaken die mis kunnen lopen. Met internet heb ik toch moeten vaststellen dat 100% connectie een utopie is. Dat heb ik gemerkt door het streamen van muziek die af en toe even uitvalt met de melding "geen internet".
De oplossing van Jacala is wel een goede, al is die voor mij persoonlijk wat minder omdat ik nogal wat in en uit de werkplaats loop.

@Jacala, verloopt de koppeling tussen smartphone en hoofdtelefoon telkens vlot en eenvoudig of is het een gedoe? Ik heb ook zo'n (gewone) BT hoofdtelefoon, maar dan moet ik bij iedere koppeling in de instellingen van de telefoon dat specifieke toestel gaan zoeken en koppelen.
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door Jacala »

Hoi!
De verbinding verloopt verbazend snel. Ding aan en binnen 2 seconde verbonden.

Het is voor mij sneller om de hoofdtelefoon aan te zetten en even te wachten op verbinding als de telefoon gaat dan weg lopen en zo opnemen. Dit natuurlijk alleen in het geval dat je het ding vergeet aan te zetten (overkomt iedereen).

Als hij eenmaal aanstaat en verbonden is druk je gewoon op een knopje op de headset en je neemt op. Lekker met klanten kletsen terwijl je naar een CNC staat te kijken. Als je gevaarlijk werk doet moet je natuurlijk niet afgeleid raken maar als ik echt lang moet praten ga ik gewoon een beetje opruimen. Beetje rondom de CNC vegen, houtbak legen. Je hebt immers 2 handen vrij.

Zonder muziek er bij gaat hij denk ik een dag of 2 mee.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Lawaai in de werkplaats - gemiste oproepen project

Bericht door André-R »

AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Plaats reactie