Lasermachines van overleden neef

Zelfbouw en koopmachine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Berry
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2023 16:16

Lasermachines van overleden neef

Bericht door Berry »

Beste leden van het forum,

Twee maanden geleden is mijn neef overleden die het huis vol heeft staan met apparatuur waar wij geen idee van hebben wat het is en wat het nog eventueel waard is op de tweedehands markt. Om mijn tante en oom te helpen ben ik op internet gaan zoeken, maar verder dat het lasermachines zijn kom ik niet. Hopelijk kunnen jullie ons helpen met het identificeren van het apparatuur en een richtprijs geven waarvoor het eventueel verkocht zou kunnen worden.

Ik weet dat ik niet veel kan helpen qua kennis binnen dit forum, aangezien ik hier echt geen verstand van heb. Maar hoop dat jullie dit geen probleem vinden en ons willen helpen met jullie kennis.

Alvast bedankt voor de moeite!

Het gaat om het volgende:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1021
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door Markus »

1: Nieuwwarde 2780 voor 50 watt , 1784 voor 30 watt, en daar moet nog BTW overheen https://nl.aliexpress.com/item/1005004031058233.html

2: Nieuwwarde 4995 £ engelse Pond https://thunderlaser.co.uk/products/nova-24-lite/

3: Nieuwwaarde 3109 Euro https://www.cncworld.nl/cnc-freesmachin ... -p-65.html

Gebruikt gaat het denk ik misschien maximaal (als je veel geluk hebt) de helft opleveren, waarbij ik denk dat de lasersnijder flink minder dan de helft gaat opleveren omdat deze nogal aan de prijs is en er vergelijkbare machines zijn voor veel minder geld



Greezt,

Markus
Laatst gewijzigd door Markus op 07 jan 2023 13:08, 3 keer totaal gewijzigd.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door benkr »

Hoewel ik erg slechte ervaringen heb met hulp bij dit soort situaties, en bovendien niet de enige ben die dergelijke ervaringen heeft, wil ik best een poging wagen om jullie te helpen.
Eigenlijk is de spullen echt live zien en goede relevante foto's maken het meest belangrijke, maar wanneer je aan het andere einde van Nederland woont is dat geen echte optie, als het in de buurt is natuurlijk wel, daarom als eerste vraag waar de spullen te bekijken zijn.

Wanneer je een serie goede foto's hebt is marktplaats denk ik de beste plek (naast dit forum natuurlijk) om dit soort dingen te verkopen.
Voorwaarde is wel dat heel duidelijk is wat je gaat verkopen, vooral moeten de verschillende machines duidelijk los van elkaar gegroepeerd worden, dit om discussies na de verkoop te voorkomen.

Ook is het eigenlijk erg wenselijk om de zaak werkend te kunnen demonstreren, maar dat wordt moeilijk, dan zou je alles bij iemand met verstand van zaken neer moeten zetten en het vandaar verkopen.

Wat ik nu zo zie hebben we het echt wel over een behoorlijk bedrag, zeg > 2000 Euro, maar dan moet het wel werken en gedemonstreerd worden.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door benkr »

Markus, ik vind het knap dat je zo veel details uit die paar foto's weet te halen.
Maar wanneer blijkt dat je aannames niet kloppen stel je deze mensen wel heel erg teleur, dat zou ik zelf niet willen.
Vandaar dat ik vraag om meer detail informatie en foto's die die details ook helder maken.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1021
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door Markus »

Markus, ik vind het knap dat je zo veel details uit die paar foto's weet te halen.
:), de links zijn van optisch indentieke machines, die natuurlijk bij verschillende leveranciers vercshillende prijzen zullen hebben
Zoektocht kan natuurlijk beter door de type nummers en merknaam te gebruiken maar Chinese spullen worden vaak onder vele merknamen verkocht en er zijn ook regelrechte namaak versies te koop.

Ronduit verwarrend
Maar wanneer blijkt dat je aannames niet kloppen stel je deze mensen wel heel erg teleur, dat zou ik zelf niet willen.
Vraag is niet de nieuwprijs (das slechts een beginpunt) vraag is wat het 2dehands oplevert, ik vermoed dat het erg gaat tegenvallen wat men er voor over heeft. Het is een hele kleine markt, laserbuizen moeten na een poos vervangen worden, wie weet hoeveel uur deze al gedraaid heeft (hebben). En zonder goede demo kan een ieder idd denken dat het defekte spullen zijn.

Pas dan ook mijn vorige post even aan

Greezt,

Markus
Berry
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2023 16:16

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door Berry »

Bedankt alvast voor de reacties!

Antwoord op de vraag waar de spullen staan is Nieuwleusen (vlakbij Zwolle). Natuurlijk zijn jullie van harte welkom mochten jullie toevallig in de buurt wonen. Zou graag een werkende demonstratie willen geven... Maar zou niet weten hoe? Neem aan dat deze apparaten worden aangestuurd door een computer met de juiste software..? Maar dat heb ik niet, is zoiets vanaf een laptop aan te sturen, die als één van jullie langs komt mee kan nemen?

mvg. Berry
Berry
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2023 16:16

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door Berry »

Evt kan ik ook met 2 van deze apparaten naar jullie toekomen (mist het inderdaad niet aan de andere kant van Nederland is ;-) ) als het daar wel mogelijk is om het aan de praat te krijgen? Alleen dat grote licht grijze apparaat moet ik een bus voor huren, dus dat wordt lastig.
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door Swake »

Leuke foto's nemen, ook van de opties. Extra spulletjes die er bij horen dat zijn altijd leuke hebbedingen. Toestellen optisch beetje opruimen/aantrekkelijk maken. En dan zet je 3 zoekertjes op Marktplaats en laat 'ze' maar bieden.

Genoeg geïnteresseerden die zo'n dingen willen vermoed ik. Als de prijs na een tijd toch niet zo hoog gaat als wat je verwacht kan je het zoekertje gewoon weghalen zonder verplichting en het op een andere manier proberen. Soms wel nodig beetje geduld te hebben.

We kunnen helpen met het verbeteren van de tekst.
When it fits stop using the hammer.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door benkr »

Ja, Zwolle is voor mij niet echt naast de deur en dus denk ik geen optie om langs te komen of met de spullen naar mij toe te komen, dat is niet realistisch. Maar er zijn wel enkele forumleden die wel dicht in de buurt wonen, wellicht willen die je helpen.
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door Jacala »

De bovenste laser is een galvo. Daar kunnen veel verschillende laser types in zitten.

De ene graveerd staal, de ander plastic, de ander weer hout.

Als er een co2 buis in zit dan wil ik er wel een net bod voor uitbrengen. Een goede co2 laser met 40 watt kost 2900 euro inclusief transport vanuit China. Dus als het ding werkt is hij zeker wat waard.

Kun je betere foto's maken van de type plaatjes? Daar kan ik hopelijk wel wat info uit halen.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Berry
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2023 16:16

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door Berry »

Nogmaals bedankt allemaal voor de reacties. Hier nog een aantal foto's met de spullen die er naar mijn mening bij elkaar horen...
De eerste foto van mijn eerste post:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de laatste 2 foto's van mijn eerste post:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

overig materiaal, denk het meeste voor de tweede foto van mijn eerste post.
Afbeelding
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door javanree »

De CarvingCNC router is een ouder model, nog met ronde (ondersteunde) geleidingen, LPT kaart en zonder limit switches.
Met 4e as optie zo te zien en een 1500W watergekoelde spindel.
Nieuw waren die circa 2500-3000 euro , gok dat ze nu gebruikt maximaal 1000 euro opbrengen mits in goede staat.
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door Jacala »

Hoi!
De galvo is voor staal, helaas niet geschikt voor ons werk.

Wel een mooi ding dat voor de juiste koper wel wat geld waard moet zijn.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Lasermachines van overleden neef

Bericht door RoBie »

https://nl.aliexpress.com/item/10050044 ... 46113%21sh

De Rock Solid Laser. Prijzig apparaat dus maar er zou nog wel een laptop of pc met software bij moeten horen.
Laatst gewijzigd door RoBie op 08 jan 2023 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie