Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door hugo stoutjesdijk »

serum schreef: 17 nov 2022 10:51 blindtypen op een qwertzklavier. Alles went kennelijk..
Ctrl-Alt-F1 werkt zeker niet meer? Zo deed ik dat altijd als ik in Duitsland bezig was en weer eens één van de speciale characters niet kon vinden.

Voor de jonge garde: Ctrl-Alt-F1 zet het toetsenbord in de default (amerikaans) toetsenbord, Ctrl-Alt-F2 weer terug naar het land ingestelde toetsenbord.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door wstoof »

Fijne opsomming Serum , dat scheelt veel leeswerk .
Kun je z’n samenvatting niet elke week maken ?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Ballegooijen »

Veel voorspoed toegewenst bij je herstel Arie! Goed te lezen dat je weer terug bent!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Arie Kabaalstra »

thanx..

de revalidatie gaat de goede kant op.. kon ik net na het ongeval alleen maar op mijn rug liggen, en mijn rechter arm gebruiken, nu is de situatie heel anders..

in Duitsland al geleerd om op te staan van mijn bed, eerst met hulp, later zelfstandig, rolstoeltje geregeld, en ik was weer een beetje mobiel..
Daar ook mijn eerste stapjes weer gezet, achter een speciaal type rollator, waar je met je ellebogen op kon steunen,
terug in Nederland kreeg ik een looprekje, en daar kon ik me goed mee verplaatsen.. later nog een paar krukken gekregen, en daar kan ik me ook goed mee redden...

Volgende week, zo is de bedoeling gaat er 1 kruk "af", en raak ik mijn looprekje kwijt, maar dat is ook om er voor te zorgen dat ik meer en meer ga lopen..
Zitvlees ben ik echter helemaal kwijt.. ik kan momenteel niet langdurig op een stoel zitten.. ik ben dan ook 13 Kg kwijt... van de 90 is nog maar 77 Kg over...
Gebruikersavatar
Swift
Donateur
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:43
Locatie: Teutoburgerwald
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Swift »

kijk dat gaat de goede kant op, Jan kletst weer alles aan elkaar :lol:
binnenkort weer op de motor ;-) maar hoe is het nu met het Sportje :?:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Arie Kabaalstra »

het Sportje, oftewel de Dikke Banden Racer is er goed afgekomen.. voornamelijk glijschade..

Blijkbaar ben ik van de motor afgevallen/geslingerd, en is de motor zonder iets te raken doorgerold en in de berm tot stilstand gekomen.. dus dat lijkt alles mee te vallen..
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door kawarider »

Sterkte Arie/Jan, verdorie, dat maak je maar een keer in je leven mee. De volgende keer.... Je bent echt door het oog van de naald gegaan lijkt het. Sterkte man, goed je weer te horen.

Serum bedankt voor de samenvatting. Dat is het inderdaad wel zon beetje.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Kars-cnc »

Arie Kabaalstra schreef: 17 nov 2022 16:42 de revalidatie gaat de goede kant op..
Fijn te horen Arie! Zo'n valpartij hakt er flink in en zoals anderen al opmerkten, het had ook heel anders kunnen aflopen.
wstoof schreef: 17 nov 2022 14:08 Fijne opsomming Serum , dat scheelt veel leeswerk .
Kun je z’n samenvatting niet elke week maken ?
Liikt me een goed idee! Staat zoiets niet in de taakomschrijving van een moderator? :mrgreen:

Helpt Arie ook flink; minder om op te reageren dus minder zoeken op dat Duitse toetsenbord...
Gebruikersavatar
Swift
Donateur
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:43
Locatie: Teutoburgerwald
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Swift »

Arie Kabaalstra schreef: 17 nov 2022 21:44 het Sportje, oftewel de Dikke Banden Racer is er goed afgekomen.. voornamelijk glijschade..

Blijkbaar ben ik van de motor afgevallen/geslingerd, en is de motor zonder iets te raken doorgerold en in de berm tot stilstand gekomen.. dus dat lijkt alles mee te vallen..
mocht je tzt nog wat missen om het Sportje weer in orde te krijgen, ik heb best nog wel wat onderdelen liggen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Arie Kabaalstra »

eigenlijk zit ik er stiekum aan te denken om er een 750 F1 Santamonica Kuip op te zetten..dat vind ik persoonlijk één van de mooiste designs van Ducati, Op de voet gevolgd door de Witte Paso en de 851 Tricolore ...
Gebruikersavatar
Swift
Donateur
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:43
Locatie: Teutoburgerwald
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Swift »

De witte Paso is te koop :idea:
maar met de belangstelling die er is blijft hij op jou wachten :lol:
Papaatje
Berichten: 444
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Papaatje »

Blij dat je terug bent Jan!
Hoe zijn de fryske dumkes in Beetsterzwaag? ;-)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb in Beetsterzwaag nog geen fryske dûmkes geproefd..en momenteel ben ik daar ook nier eens.. ik ben met "weekendverlof"..
Ik heb gisteren doorgebracht bij mijn ouders, en ik ga later vandaag pas terug naar het revalidatiecentrum.

Vanaf morgen zou ik met slechts 1 kruk moeten lopen, maar dat heb ik stiekem al geoefend...
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door HD13 »

Arie Kabaalstra schreef: 18 nov 2022 18:24 eigenlijk zit ik er stiekum aan te denken om er een 750 F1 Santamonica Kuip op te zetten..dat vind ik persoonlijk één van de mooiste designs van Ducati, Op de voet gevolgd door de Witte Paso en de 851 Tricolore ...
+1, Santa Monica.
851 Tricolore, ook leuk.
Witte Paso........ :roll:
Plaats reactie