Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swift
Donateur
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:43
Locatie: Teutoburgerwald
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Swift »

HD13 schreef: 20 nov 2022 14:06
Arie Kabaalstra schreef: 18 nov 2022 18:24 eigenlijk zit ik er stiekum aan te denken om er een 750 F1 Santamonica Kuip op te zetten..dat vind ik persoonlijk één van de mooiste designs van Ducati, Op de voet gevolgd door de Witte Paso en de 851 Tricolore ...
+1, Santa Monica.
851 Tricolore, ook leuk.
Witte Paso........ :roll:
witte paso in dit filmpje, inclusief Jan Kabaalstra :lol:
https://sl851.nl/paso/verhuizen.mp4
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Arie Kabaalstra »

Dat was een mooie dag!.. vooral lekker gereden.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Arie Kabaalstra »

Jongelui.. ik ben inmiddels weer thuis..

Gisteren ontslagen uit de revalidatiekliniek, maandag komt hier de fysio, om verder te revalideren.

Lopen gaat inmiddels goed met een wandelstok, ik heb mezelf een mooie aangeschaft van echt kreupelhout.. :lol:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door serum »

Dat klinkt goed Jan! Vooruitgang!

Hoe is het met je oog/zicht?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Arie Kabaalstra »

Mijn ogen zijn iets meer in lijn gekomen, Ik kijk dus niet meer zo scheel als eerst.

Morgen moet ik naar het ziekenhuis in Leeuwarden, om me te laten controleren door de oogarts.. hopelijk heeft ie goed nieuws voor me..
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door hainjedaf »

Arie Kabaalstra schreef: 08 dec 2022 11:25 Mijn ogen zijn iets meer in lijn gekomen, Ik kijk dus niet meer zo scheel als eerst.

Morgen moet ik naar het ziekenhuis in Leeuwarden, om me te laten controleren door de oogarts.. hopelijk heeft ie goed nieuws voor me..
Sterkte. Ik hoop het ook voor je. In iieder geval i het positief dat het beter lijkt te gaan.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 215
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door André-R »

Goed om te horen dat je weer thuis bent. Sterkte en nog een verder goed herstel gewenst
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door kawarider »

Je krijgt weer praatjes Arie, het gaat de goede kant op. Nondeju wat een klapper is het geweest.
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Tonybryden »

Goed te horen Arie, nu weer lekker thuis en rustig aan weer de oude zien te worden.
Kunnen we weer genieten van je input hier op het forum.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door hobbybob »

Man man man, wat een klapper moet dat geweest zijn, teringjantje. net helemaal bijgelezen, schrok me een hoedje.
Gaandeweg het topic kwam je humor ook weer terug, ik wens je alle goeds en heel veel succes met het herstel.
Ik was al benieuwd of ze nog nieuwe titanium onderdelen aan je hadden toegevoegd (in mijn hoofd zie ik jou dan aan een chirurg uitleggen hoe je dat echt heel fijn kan bewerken, en dat je dat prima kan met draaibankje XYZ.... ;-)

Hopelijk tot gauw weer eens ziens en dat je die stok van Kreupelhout gauw niet meer nodig hebt.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door Arie Kabaalstra »

Het is even stil geweest omtrent mijn persoonlijke situatie, maar er is een tunnel aan het eind van mijn licht..

Toen ik nog in Duitsland lag was mijn rechterbeen nagenoeg verlamd,, ik kon alleen mijn voet bewegen, de rest niet..
Inmiddels is die situatie wel wat verbeterd, begon het eerst met het been een klein beetje kunnen heffen zodat ik achter het looprek niet op mijn giechel ging, werd dat al snel een beetje meer toen ik met krukken ging lopen in Beetsterzwaag.

Ik was gewend om mijn been met de hand op te tillen als ik een paar schoenen aan moest trekken, of in de auto wilde stappen, of zelfs maar in bed komen.. van 2 handen, werd het 1 hand, en van net boven de knie, ging het naar net onder de heup..

echter!.. sinds deze wee, dank zij intensieve fysiotherapie kan ik als ik op mijn rug lig, mijn gestrekte been optillen, ook optrekken gaat , en als ik zit, dan poot ik mijn voet ook zo in een schoen..

Lopen doe ik nog altijd met een stok, maar de hoeveelheid kracht die ik daarvoor nodig heb is ook veel minder geworden.
Voor mijn gevoel zit ik dicht op het moment dat ik zonder stok kan gaan lopen, maar dat kan nog steeds wel even duren, de vooruitzichten zijn in elk geval goed.

Ook het zicht is iet wat stukje bij beetje beter wordt, volgende week weer naar de Orthoptist, eens zien wat ze me deze keer te vertellen heeft.
het bovenste deel van mijn blikveld is nagenoeg Ok, met name rechts, dus eigenlijk zit het probleel nu nog linksonder in mijn blikveld, maar das nog wel 80% van mijn beeld..en da's te veel..

Wat momenteel het lastigste is, ik kan niet te lang staan, en niet te lang zitten.. die tijden worden wel steeds langer, maar een hele dag gaat nog niet lukken.. mijn handen beginnen te jeuken en ik wil mijn motor graag weer op gaan bouwen..meteen van de gelegenheid gebruik maken om het blok op te frissen (nieuwe lagers, keerringen, de tussen pakking ERUIT) kleppen stellen (makkelijk, want geen klepveren) en.. ik heb ook op Internet mooi Kuipwerk gevonden.. voor niet al te veel terreuro's.. Ducati F1 Santamonica Delen!!.. Wat zal dat haar goed staan.

Verder binnenlands nieuws.. de slaap vatten zonder slaaptablet gaat ook nog niet, maar ik neem nu een half tabletje, en geen hele meer, 'k wordt snachts doorgaans nog maar 1 keer wakker, maar voor de rest slaap ik goed door, en inmiddels is de genezing van mijn heup dusdanig dat ik ook weer zonder pijn op mijn zij kan liggen.. op beide zijden zelfs..

Vandeweek na de Fysio ook even langs huis gereden om de post op te rapen, er lag alleen het lokale sufferdje, en de UIO 10 kaart op te halen om mee te experimenteren, helaas heb ik dat kaartje nog niet teruggevonden.. ik weet dat ik er eerder dit jaar wat mee gespeeld heb.. misschien dat ik de komende week nog een keer die kant op ga..(ofwel mee kan rijden met mijn ouders, want zelf rijden zit er nog even niet in..) en Hopelijk kan ik em dan wel vinden..'k heb ideetjes genoeg om even wat uit te proberen.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door zeeschuim »

sjessuss wat een toestand!
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door serum »

Zo te lezen gaat het met stapjes de goede kant op Jan! Dat is goed nieuws. De prikkel die je hebt om dingen te ondernemen is een goed teken.

Vreselijk hoe zo'n minimoment van ongeluk zo'n impact heeft.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Ongeval Arie Kabaalstra ( Jan B )

Bericht door benkr »

Jan, sterkte en houd de moed er in, het zal nog best wel een tijd duren, maar wat je schetst geeft wel aan dat er op een bepaald moment een eind aan komt.
En als je het echt niet meer ziet zitten kom je gewoon een keer naar Brabant, hier schijnt altijd de zon.
Plaats reactie