Gebruikte elektrische auto kopen/hebben

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door spinningwheels »

Sven schreef: 16 okt 2022 11:52
Tonybryden schreef: 16 okt 2022 10:41 Die 8 pitters zijn heerlijk om te horen.
Als diesel helemaal : )
Zeker als het een schreaming Jimmy is
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door hainjedaf »

spinningwheels schreef: 16 okt 2022 15:20
Sven schreef: 16 okt 2022 11:52
Tonybryden schreef: 16 okt 2022 10:41 Die 8 pitters zijn heerlijk om te horen.
Als diesel helemaal : )
Zeker als het een schreaming Jimmy is
doe mij een 3 cylinder tweetakt Commer TS-3 Nocker maar.....



of de echt mooiste, Napier Deltic D18-25 18 cylinder 2-takt:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door Kars-cnc »

Dat is netjes "dubbel clutchen" wat de man in het eerste filmpje doet! Dat moesten we vroeger in militaire dienst ook leren voor zowel de jeeps als de 1, 2 en 3 tonners. Het op-schakelen gaat meestal wel maar terugschakelen zonder tandwiel ge-klapper is nog niet zo gemakkelijk...
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door keesfrees »

Ik ben ook in de markt voor een EV(-tje).
En ik heb genoeg fossiel opgestookt in allerlei voertuigen, in het verleden, laatste jaren niet (veel).
En op het geluid van plofmotoren zit ik al helemaal niet te wachten, daar denken die lui die hier voor de lol langs komen rijden anders over :-/

Tussengas heb ik ook moeten doen ooit, in een oude ex BB wagen.
En ik werkte eens ergens waar we met een mercedes 508 (oid) reden, daar lagen op het dashboard 2 peltors klaar.
Laatst gewijzigd door keesfrees op 18 okt 2022 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door benkr »

Vele jaren geleden wilde ik op mijn afdeling een eigen busje, standaard was dat een VW combi.
Geen denken aan dat ik dat voor elkaar kreeg, tot ik er achter kwam dat er ergens in het land enkele tientallen 'nieuwe' MercedesBenz 508D stonden, al ruim 10 jaar lang die nog nooit één kilometer hadden gereden, ze waren ingericht als ziekenwagen.
Na flink touwtrekken kregen we er eentje. Omdat naast ons, op hetzelfde terrein een TD onderdeel zat was het ontdoen van die ziekenhuis inrichting geen enkele probleem, dat was zo geregeld. Maar toen begon de ellende, die dingen hadden dus echt nooit gereden en dat merk je na 10 jaar buitenstaan echt wel, vrijwel elke keer als er mensen met dat ding weg moesten stopten ze al bij de buren, het bewust TD onderdeel, meestal omdat de remmen niet goed werkten. Ik denk dat die remmen wel 5 keer compleet vervangen zijn en het bleef nog steeds aanmodderen met die auto.
Ook het lawaai in de cabine was dusdanig dat wij verplicht waren gehoorbeschermers te dragen, het gemiddelde geluidsnivo was iets van 85 dB.
Ik had ook continu hommeles met onze financiële mensen want zo'n ziekenwagen stond voor heel ruim een ton in de boeken terwijl wij hem kregen omdat ze hem aan de straatstenen niet kwijt konden.
Na een jaar of 2 a 3 werd ik gebeld door iemand uit het Haagse die mij ging vertellen dat we die auto op korte termijn moesten vervangen omdat die veel te duur voor ons was, een VW combi was stukken goedkoper. Na enkele weken werd er een gloednieuwe VW conbi geleverd. Eindelijk......
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door spinningwheels »

keesfrees schreef: 17 okt 2022 23:17
En op het geluid van plofmotoren zit ik al helemaal niet te wachten, daar denken die lui die hier voor de lol langs komen rijden anders over :-/
Dan heb je het waarschijnlijk over de petjes. in hun afgetrapte GTI,tjes met brulpijp, en de stereo op standje 13 1/3 met bosjesmannengestamp
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door Kars-cnc »

spinningwheels schreef: 17 okt 2022 23:49 Dan heb je het waarschijnlijk over de petjes
Haha, dat is een mooie typering voor stoere jongelui in dat soort auto's. Wij noemen ze ook wel "De Stoertjes".

Nou ja, we zijn allemaal jong geweest en de meesten van ons zullen ook dingen hebben gedaan waar je (heel veel) later van zegt; "wat een dom gedoe was dat eigenlijk" (en toch geeft het leuke herinneringen).
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door keesfrees »

Dan ben je nu in engeland, als ik het goed heb.
En met welke wagen ?
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door Sven »

Bijna vertrokken...

Gisteren kregen we de bevestiging dat we toch eerst wat beter thuis moeten raken in de ev.
Waarschijnlijk heb ik per ongeluk met twee pedalen proberen te rijden in een parkeergarage, evt gecombineerd met gaan rijden voor de auto vond dat ie klaar was of zo..

Dat resulteerde een een hypersensitief en "hard/stevig/stug" rempedaal wat bij nadering van mijn voet (zweetluchtdetectie?) de auto in noodstop gooide. Gedoseerd remmen was totaal onmogelijk.

Buitengewoon onprettig als je tegelijk een drammend meisje achterin hebt "mag de radio aan?" "mag de radio aan?" "mag de radio aan?"
Dus gaan we met het dieselbakje.
Tank niet helemaal volgooien wegens verkoop.... Oeps. Per ongeluk 100 kilometer te veel toegevoegd...

Verder rijd het zo ontzetten lekker en blijkt mijn rustige rijstijl (schildpad) nog zuiniger dan ik in de praktijktests ben tegengekomen: 10 kwh per 100 km.
Maar dit was met relatief weinig snelweg, het zal dus wel richting de 11.5 gaan die elders gemeld wordt.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dat zijn toch wel berichten waar ik graag van wil weten wat er nu echt aan de hand was.
Ook al was die kabouter het niet eens met die 2 pedalen, je zou toch verwachten dat je nadat de auto op uit en op slot geweest is de boel opnieuw weer gezond en vrolijk wakker wordt.

Kennis van me nam een drempeltje iets te vrolijk, auto (EV dus) kon gelijk afgesleept worden, reed alleen nog maar in noodloop (stapvoets)
Waarschijnlijk de connector van het accu pakket / bots beveiliging.
Nog erger garage wist dus op voorhand niet wat er aan de hand was, terwijl dit toch wel zo'n beetje de standaard beveiligingen zijn die bij een beetje product training aan de orde horen te komen. Benzine auto's hebben volgens mij ook zo'n beveiliging in de brandstof leiding zitten. (beetje te hard de klep van de veerpont op rijden en je auto wil daarna niet meer starten :lol: )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door kawarider »

Inderdaad. Moet niet aan de gang blijven.

Net verbruik. Wij zitten rond de 180 Wh/ km gemiddeld voor inmiddels 56.000 km
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 23 okt 2022 10:15 Benzine auto's hebben volgens mij ook zo'n beveiliging in de brandstof leiding zitten. (beetje te hard de klep van de veerpont op rijden en je auto wil daarna niet meer starten :lol: )
Wij hebben 2 Fiat Panda's gehad die ook zoiets hadden, drukknop die ergens onder de bestuurdersstoel verborgen was, soms wilde het ding inderdaad niet starten en moest die knop ingedrukt worden.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door Kars-cnc »

kawarider schreef: 23 okt 2022 11:01 Wij zitten rond de 180 Wh/ km gemiddeld voor inmiddels 56.000 km
Dat is toch wel een duidelijke indicator dat jij je niet aan die 100km/u max op de snelweg houdt :mrgreen:
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1677
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Gebruikte elektrische auto kopen

Bericht door kawarider »

:lol: :lol: Vind je? Meestal rijdt de directie erin, soms ben ik aan de beurt. Wat doe jij met je S dan?
Plaats reactie