Ervaringen met ProtoTRAK KMX2 2000

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Verspaner81
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2020 12:33

Re: Ervaringen met ProtoTRAK KMX2 2000

Bericht door Verspaner81 »

hugo stoutjesdijk schreef: 28 sep 2022 13:40 https://bmtmachines.nl/gebruikte-machines/

Gewoon es bellen, als het deze niet wordt hebben ze misschien wel een andere op het oog.

Dan koop je bij degene die je ook de service gaat verlenen, ik vind zo'n vmc met Heidenhain echt wel een mooie machine voor de meeste toepassingen, en er zijn hele volksstammen die heel gelukkig worden van Heidenhain.
Helaas, deze is verkocht..
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Ervaringen met ProtoTRAK KMX2 2000

Bericht door P1-Engineering »

Verspaner81 schreef: 04 okt 2022 16:41 Dank voor reacties allen :).

Ik overweeg op dit moment de volgende machines (waarbij ProtoTrak is afgevallen):
- Emco concept mill 105 --> ziet er compact en heel degelijk uit, nadeel is de Easy2Control besturing?
- Haas mini mill --> kan nieuw aangeschaft worden voor ongeveer 45K incl. tools. Nadeel, Haas besturing?
- FS3MG2.0 of FS4MG --> Onbekend voor mij deze machines, ik kwam het hier op het forum tegen. Kan iemand mij er meer over vertellen? Machine ziet er degelijk uit met kogelomloopspillen en Siemens besturing.
- Bridgeport VMC of een GX model --> Dit wordt een tweedehands

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/meningen over desbetreffende machines.

Gr,
De Haas besturing vind ik zelf erg intuïtief, en de combinatie met Fusion360 werkt echt perfect.
Je kan in feiten via Youtube leren hoe de machine te bedienen. Enige nadeel van een Haas zou de duurzaamheid zijn, die van ons is na 15 jaar echt op en kan bij het oud ijzer.

De FS3, FS4 machines van Muller zijn erg mooi, maar zelf zou ik ze als bedrijf niet overwegen. Het is een eenmanszaak die erachter zit dus qua support ben je erg beperkt. Of je moet zelf ook behoorlijk verstand hebben van CNC-machines. Dan heb je voor het geld een zeer hoogwaardige machine.
Dan zou ik zelf nog eerder een Syil X7 overwegen. Zit in dezelfde prijsklasse, maar zit wel een serieus bedrijf achter.

Deze toevallig gezien?.

https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-ze ... 45826d5acd
Verspaner81
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2020 12:33

Re: Ervaringen met ProtoTRAK KMX2 2000

Bericht door Verspaner81 »

P1-Engineering schreef: 04 okt 2022 22:46
Verspaner81 schreef: 04 okt 2022 16:41 Dank voor reacties allen :).

Ik overweeg op dit moment de volgende machines (waarbij ProtoTrak is afgevallen):
- Emco concept mill 105 --> ziet er compact en heel degelijk uit, nadeel is de Easy2Control besturing?
- Haas mini mill --> kan nieuw aangeschaft worden voor ongeveer 45K incl. tools. Nadeel, Haas besturing?
- FS3MG2.0 of FS4MG --> Onbekend voor mij deze machines, ik kwam het hier op het forum tegen. Kan iemand mij er meer over vertellen? Machine ziet er degelijk uit met kogelomloopspillen en Siemens besturing.
- Bridgeport VMC of een GX model --> Dit wordt een tweedehands

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/meningen over desbetreffende machines.

Gr,
De Haas besturing vind ik zelf erg intuïtief, en de combinatie met Fusion360 werkt echt perfect.
Je kan in feiten via Youtube leren hoe de machine te bedienen. Enige nadeel van een Haas zou de duurzaamheid zijn, die van ons is na 15 jaar echt op en kan bij het oud ijzer.

De FS3, FS4 machines van Muller zijn erg mooi, maar zelf zou ik ze als bedrijf niet overwegen. Het is een eenmanszaak die erachter zit dus qua support ben je erg beperkt. Of je moet zelf ook behoorlijk verstand hebben van CNC-machines. Dan heb je voor het geld een zeer hoogwaardige machine.
Dan zou ik zelf nog eerder een Syil X7 overwegen. Zit in dezelfde prijsklasse, maar zit wel een serieus bedrijf achter.

Deze toevallig gezien?.

https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-ze ... 45826d5acd
Dank.

Die Haas TM2 ziet er netjes uit!

Wat betreft de Syll machine, is daar wel een Nederlands gevestigd bedrijf die onderhoud/service aan deze machines doet? Wat zijn de ervaringen met dit merk? Ik speur wat rond hier op het forum maar kom voornamelijk tegen dat het Chinees is.
Plaats reactie