Cnc freesmachine voor aluminium.

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Cnc freesmachine voor aluminium.

Bericht door P1-Engineering »

Een centrale KO hoeft absoluut geen probleem te zijn zoals hier wordt aangegeven, zeker met een kleinere overspanning. Het staat of valt met de opbouw van de rest van de machine en de juiste voorspanning van de lineaire geleidingen.

Voor de gevraagde afmetingen is een router ook al snel te groot, daar gaan dan onnodige kosten in zitten om dit weer stijf genoeg te krijgen, dan zal je toch al vrij snel het budget moeten verdubbelen.
Heb zelf geen ervaring met een BF25 maar dit lijkt mij dan een betere oplossing voor de toepassing.

Qua router zou je een Sorotec CL0404 kunnen overwegen, je zit dan alleen met de kale machine wel al aan het budget. Door te starten met een wat simpelere besturing en spindle zou het misschien een optie zijn. Dat zou je dan later nog eenvoudig kunnen upgraden.

https://www.sorotec.de/shop/Portalfraes ... -0404.html



Zelf heb ik laatst zo'n klein CNC1419 machientje gekocht, puur om mijn LinuxCNC configuratie en macro's mee te testen alvorens de grote machine om te bouwen:
https://www.banggood.com/nl/Fanensheng- ... rehouse=CZ

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was over de stijfheid en algehele gewicht, had echt meer een stukje speelgoed verwacht, met wat aanpassingen zie ik andere daar ook gewoon aluminium mee verspanen.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Cnc freesmachine voor aluminium.

Bericht door Goudgele »

Bart1982 schreef: 14 sep 2022 13:23 En de freesmachine die jij verkoopt heeft er 2 of niet. De meeste verkopers zeiden ook dat de moor best zwaar/sterk moest zijn.
Mijn machine heeft aan beide kanten een kogelomloop spindel (diameter 16, spoed 5). Ze worden beiden apart aangedreven door een JMC servomotor
Plaats reactie