Upgrade van Openbuilds Blackbox naar Eding CNC 720?

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Upgrade van Openbuilds Blackbox naar Eding CNC 720?

Bericht door De houtdraaier »

Dag allen,

Ik ben sinds dit jaar in het bezig van een RatRig Killerbee, op het moment draaiend met een openbuilds blackbox, een systeem gebaseerd op grbl. Nu is het in de basis een prima systeem, maar ik begin sinds een tijdje toch weer heimwee te krijgen naar eding cnc, waarmee mijn vorige machine uitgerust was :). Denken jullie dat het een waardig upgrade is om van deze blackbox over te gaan naar Eding cnc? Ik overweeg dan het CNC-720 systeem aan te schaffen met BOB, en een PC. Ik hoor graag jullie mening hierover:)
Goudgele
Berichten: 517
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Upgrade van Openbuilds Blackbox naar Eding CNC 720?

Bericht door Goudgele »

Welke functies/gebruiksgemakken mis je in GRBL, die je met Eding wel hebt? Zet dat eerst eens op een rijtje en bekijk dan of de kosten van het ombouwen het je nog waard is voor deze machine.
H.C
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2021 15:14

Re: Upgrade van Openbuilds Blackbox naar Eding CNC 720?

Bericht door H.C »

let wel dat eding nog steeds geen laser mode heeft. (contour lukt wel nog...maar geen pic's)
De houtdraaier
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:48
Locatie: Bennekom

Re: Upgrade van Openbuilds Blackbox naar Eding CNC 720?

Bericht door De houtdraaier »

Ik vind de UI van eding cnc wat fijner, maar met name de offset functies, en instellen van steppers en spindle bevallen mij zeer goed. Plus het veranderen/aanpassen van macro’s, en tandemhomen. Dat zijn met name de functies die ik in Eding cnc prettiger vindt.
Plaats reactie