Geprint tandwiel draaibank.

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kevertje
Donateur
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:13
Locatie: Bussum

Re: Geprint tandwiel draaibank.

Bericht door kevertje »

Ik moest Imperial-draad snijden op een metrische draaibank (24TPI). Dat zit dicht in de buurt van een spoed van 1mm. heb mijn 60z tandwiel vervangen door een PETG geprint exemplaar met 57z. Werkt prima voor incidenteel gebruik. Gear-generator plugin in Fusion360; werkt snel en makkelijk:

24520
Papaatje
Berichten: 444
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Geprint tandwiel draaibank.

Bericht door Papaatje »

kevertje schreef: 09 sep 2022 10:58 Gear-generator plugin in Fusion360; werkt snel en makkelijk:
die plugin heb ik ook gebruikt, werkte perfect! :P
Gebruikersavatar
newhumanoid
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2022 17:23
Locatie: Oekraïne, Nikolajev

Re: Geprint tandwiel draaibank.

Bericht door newhumanoid »

kevertje schreef: 09 sep 2022 10:58 Ik moest Imperial-draad snijden op een metrische draaibank (24TPI).
Sorry voor het onderbreken van het gesprek.
Ik heb een draaibank met verwisselbare tandwielen voor draadsnijden, er was een taak om een ​​draad in een onderdeel te snijden. enkele versnellingen ontbraken. Op basis van de gegevens van het machinepaspoort was het niet mogelijk om met deze kit zo'n schroefdraad op de onderdelen te maken.
maar ik twijfelde eraan. Ik heb een programma geschreven dat een set versnellingen selecteert voor de gewenste toonhoogte.
Het bleek dat draden van deze toonhoogte met verschillende combinaties van tandwielen kunnen worden gesneden.
Misschien heeft iemand interesse. Hier is de software.
Het is ontworpen voor gitaarmachines van het type MH80.
OuySMrTpF775pWLJm1BmRB8ZM8p0wVJ2LfrlCw5V.jpeg
OuySMrTpF775pWLJm1BmRB8ZM8p0wVJ2LfrlCw5V.jpeg (49.61 KiB) 418 keer bekeken
Dat wil zeggen, een trens en vier versnellingen in aangrijping.
http://www.myhandiwork.org/gearnl.html

Met andere woorden, je kunt minder versnellingen hebben, maar allerlei stappen kunnen knippen.
Plaats reactie