Pakjes bezorgen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hainjedaf »

motormuis schreef: 05 dec 2022 07:48
kawarider schreef: 04 dec 2022 23:26 Meestal gaat het hier goed, maar nu had ik wat VDO meters nodig. Bij elke auto of tuningshop te koop. Ik ben er allemaal niet goed in thuis, specs uitgedokterd enz enz, site van VDO is ok. Nou laat ik daar dan maar bestellen. Afgelopen maandag gedaan, krijg ik op zaterdag een mailtje dat een enkele meter 20 januari verwacht wordt. Ze willen alles in een keer versturen. Ben je wel helemaal fris in je bovenkamer? We zijn een week verder en je hebt nog niets verstuurd? Bij wijze van hoge uitzondering wordt het morgen verstuurd. Bedankt en tot nooit meer, wat een prutsers. VDO zelf notabene.
sorry maar dit vind ik niet correct

je betaalt een keer verzendkosten maar verwacht dat eer twee zendingen van gemaakt worden voor het zelfde bedrag
Het probleem is het gebrek aan oplossend vermogen. Ik bestelde 9 maanden geleden 2 uitbreidingen op een spel bij spellenhuis.nl
Prompt een telefoontje: deel een ligt op de plank, deel 2 is pas in september leverbaar. Na overleg krijg ik keurig een betaalverzoekje
voor extra verzendkosten en deel 1 wordt opgestuurd.

Na 6 maanden krijg ik een tweede telefoontje: men verwacht dat deel 2 pas in november beschikbaar komt: wil ik het dan nog hebben? (ja)
Ik besluit een paar andere dingen ook te willen hebben. Deze worden zonder verzendkosten toegevoegd aan de openstaande order.
Betaalverzoek voor aanvulling op de order.

Eind oktober krijg ik een telefoontje, of ik mijn spullen al binnen heb, omdat deze order al 9 maanden in backorder staat.
Na overleg gaat alles 2e week november op de post (na uitlevering vertraagde uitbreiding).

De crux is dat ze bnij spellenhuis iemand hebben rondlopen die wekelijks de orders doorloopt op backorders en gesegmenteerde leveringen.
Gewoon een stukje service om je logistieke proces te volgen en eventuele missers te signaleren en bij te sturen.

Dat is wat 99,9999999999% van de webshop exploitenten gewoon vergeten. (Want ja, dat kost geld.)
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door kawarider »

Dat is keurig netjes. Ik ben ook keurig netjes geinformeerd, daar gaat het echt niet om. Maar een webshop die na een week zijn spullen bij elkaar gaat rapen heeft mijns inziens geen bestaansrecht. Spullen zijn ook niet bijzonder.
Geen idee wat jij besteld hebt, en eerlijk gezegd durf/hoef ik het ook niet te weten :roll:
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door javanree »

Heel veel kleine webshops worden gedraaid door een parttimer , met voorraad die ze niet eens zelf fysiek hebben liggen maar via een soort van "JIT" bij hun leveranciers betrekken en doorsturen. In de ICT zijn zelfs enkele vrij grote namen mede groot geworden door bovenstaand model waarbij de risico's nihil zijn voor de webshop eigenaar. Dat daarmee de service naar de klant naar vrijwel 0 gaat ...
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door kawarider »

Mwa, dat dropshippen werkt behoorlijk hoor. Niets mis mee.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door benkr »

Ik heb op 12 december het een en ander bij Ali besteld, vrijwel bij alles kwam de melding 15 dagen levertijd.
Afgelopen zaterdag werd op één ding na alles in een grote zak bezorgd, net geen 15 dagen levertijd maar wel boven verwachting snel, en niets kwijt deze keer ook wel zo leuk. En voor de verandering ook bij ons aan de deur, dat is ook best wel opmerkelijk.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Kjelt »

kawarider schreef: 05 dec 2022 17:34 Mwa, dat dropshippen werkt behoorlijk hoor. Niets mis mee.
Hangt van de dropveter af :mrgreen:
Mijn vrouw kreeg twee maanden geleden iets binnen wat ze niet meer wist dat ze besteld had.
Terug gezocht bleek het 10 maanden eerder besteld te zijn bij zo'n dropship clown.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door kawarider »

:lol: :lol: :lol:
We hebben het eigenlijk toch aar goed he?
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hainjedaf »

kawarider schreef: 05 dec 2022 13:12 Dat is keurig netjes. Ik ben ook keurig netjes geinformeerd, daar gaat het echt niet om. Maar een webshop die na een week zijn spullen bij elkaar gaat rapen heeft mijns inziens geen bestaansrecht. Spullen zijn ook niet bijzonder.
Geen idee wat jij besteld hebt, en eerlijk gezegd durf/hoef ik het ook niet te weten :roll:
Eieren voor een prachtig bordspel over weidevogels :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3056
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hfjbuis »

Ik kreeg vandaag een levering van StepperOnline. De veel te grote slappe dunne doos was zuinig met 2 strippen plakband dicht gemaakt. Hij was gedeukt en de bovenkant was al half los. In de doos lagen een 5 tal andere losse dozen met als vulling een opgepropte grote plastic zak die van binnen ook nog smering was. Dit is wel de allerslechtste levering van de afgelopen 10 jaar.
De zending was, als een wonder, toch nog compleet afgezien van een ontbrekende pakbon.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door joopbos »

hfjbuis schreef: 06 dec 2022 00:38 Ik kreeg vandaag een levering van StepperOnline. De veel te grote slappe dunne doos was zuinig met 2 strippen plakband dicht gemaakt. Hij was gedeukt en de bovenkant was al half los. In de doos lagen een 5 tal andere losse dozen met als vulling een opgepropte grote plastic zak die van binnen ook nog smering was. Dit is wel de allerslechtste levering van de afgelopen 10 jaar.
De zending was, als een wonder, toch nog compleet afgezien van een ontbrekende pakbon.
Gisteren bijna de zelfde ervaring van StepperOnline. Grote doos met 4 kleine steppers en een reuze plastic zak er ingepropt. Doos wel netjes dicht geplakt en heel. Wel een snelle levering van uit Duitsland
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Swake »

benkr schreef: 05 dec 2022 19:24 Ik heb op 12 december het een en ander bij Ali besteld, vrijwel bij alles kwam de melding 15 dagen levertijd.
Afgelopen zaterdag werd op één ding na alles in een grote zak bezorgd
:shock: Volgende week besteld en vorige week al in huis? Ja ze worden goed !

ps: Er komen hier ook gegroepeerde bestellingen binnen van hen sinds de nieuwe BTW/import regeling.
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Kjelt »

De bezorgtijden lopen wel flink op.
Gisteren besteld en nu nog 5411 jaar wachten :mrgreen:

Afbeelding
MeMoRy
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door MeMoRy »

Als programmeur/websitebouwer voel ik plaatsvervangende schaamte voor degene die dit heeft gemaakt. :oops:
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3056
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hfjbuis »

Het is niet alleen de programmeur die een fout gemaakt heeft, maar ook de afdeling die moet testen. Het lijkt wel Microsoft, laat de gebruiker maar testen.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Plaats reactie