Pakjes bezorgen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Pakjes bezorgen

Bericht door benkr »

Het lijkt wel of ze het afspreken, er lijkt er niet een meer betrouwbaar te leveren.
Vorige week iets besteld bij Lidl online shop, zou vrijdag door DHL geleverd worden.... nee, sorry het wordt morgen...... nee, sorry het wordt maandag (want op zaterdag wordt ons gebied niet door DHL bezorgd omdat het een industrieterrein is en daar is op zaterdag toch niemand) ..... u was niet huis, daarom sturen we het naar een afhaalpunt (zo'n automaat bij de dichtstbij zijnde Lidl winkel) _ u hoort nog wanneer u het daar op kunt halen... waarschijnlijk morgen na 12:00 uur ..... nee toch niet, wordt toch weer morgen..... uiteindelijk lag woensdag middag het pakje in de automaat.
Waardeloos onbetrouwbaar rotbedrijf.
Nu weer een pakje van Ali via PostNL, bericht dat het vrijdag geleevrd wordt tussen 09:00 en 18:00 uur ..... sorry, het loopt wat uit, het komt wel maar het kan wel 21:00 uur worden .... sorry, we hebben het niet gehaald, het wordt morgen tussen 08:00 en 18:00 uur ,,,, sorry, we hebben het niet gehaald , houd de T&T pagina in de gaten, we laten het u weten wanneer we nu weer komen ... inmiddels is het maandagavond en er is nog niet gewijzigd dus ook morgen geen pakje. Waardeloos onbetrouwbaar rotbedrijf.
En op dat pakje zit ik met smart op te wachten, anders kan ik niet verder met de portaalfrees waar ik volop mee bezig ben.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hfjbuis »

Ik heb dezelfde ervaringen met eigenlijk alle bezorgers, zelfs als het door de brievenbus past. Nu ze ook geen "niet thuis briefje" in de bus hoeven te gooien is het nog erger geworden. Ik blijf voor een pakje ook niet thuis maar ga het bij zo'n afhaalpunt halen als ze melden dat het klaar ligt.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Kjelt »

Bij PostNL het directe gevolg door ipv werknemers met een vast salaris en pensioen al jaren zogenaamde "bezorgondernemers" te gebruiken die steeds minder krijgen per pakje.
Minimumloon geldt nietbvoor deze schijnzelfstandigen en een vergoeding van nog geen 0,75 per pakje dan loont het de moeite niet om extra om te rijden of meer moeite te doen als het adres niet standaard en duidelijk is.
PostNL erkent trouwens deze problematiek en wil duizenden weer in vaste dienst nemen, vraag niet naar het maandsalaris want dat zal wel weer ondermaats zijn.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Swake »

Hier komt vooral bpost en daar ben ik echt happy mee. Ze zijn altijd op tijd en vriendelijk, soms komt het een dag vroeger dan verwacht en daar heb ik geen probleem mee. Er is hier ook bijna altijd iemand thuis en die enkele keer dat dit niet zo is zetten ze het pakje wel onder het afdakje. Ik moet er bij zeggen dat we ietwat afgelegen wonen en nog niet echt last hebben van diefstal.

Maar als het een andere bezorger wordt dan is het altijd even paniek...
UPS durf ik niet aan denken, komen hier zeer zelden en is nog geen enkele keer helemaal goed gegaan.
DHL draagt over aan bpost en alleen dan komt het goed, als ze zelf rechtstreeks leveren gaat het doorgaans mis en moeten we het pakje ergens 10km hier vandaan gaan afhalen in één of ander pompstation dat nooit open is. 5+ jaar geleden kwam het nochtans wel altijd goed, dan was het duidelijk een andere chauffeur die wel zijn weg kende.
Als er alleen geleverd wordt met PostNL dan bestel ik elders en vermeld ik dat ook aan die mensen.
DPD heeft eerder dit jaar een Chinees pakje à 200€ afgezet bij god-weet-waar in plaats van hier thuis en daar zal ik nog de kleur van het pakje nog de kleur van mijn geld van terug zien. Onlangs planten besteld, keurig verpakt in 2 stevige dozen en dat werd ook door DPD afgeleverd. Bij aankomst leek het meer op compost dan op planten. Eén van die 2 dozen was niets goed meer aan en er werd een kilometer plaklint rond gedaan de andere viel ook zo goed als uit elkaar...

Dat verkeerd leveren blijft niet bij kleine pakjes. Ook als het palletten zijn loopt het wel eens mis. En al zeker als het vanuit een naburig land komt. Zo staat hier al 2 maand een pallet dat volgens het bonnetje en de sticker op de palet keurig op het goede adres werd afgezet (bij ons dus) maar met dure spullen op die helemaal niets met ons te maken hebben en we natuurlijk ook nooit besteld of betaald hebben. Er zat geen vrachtbrief bij en de transporteurs (en 2 onderaannemers) hebben ook geen idee vanwaar het komt of bij wie het nu echt moest zijn... kan me niet voorstellen dat ze geen klacht hebben ontvangen langs de andere kant en dat niet kunnen linken met ons geval, of het moet wel veel meer gebeuren.

Je moet weten dat we zelf jaarlijks tienduizenden pakjes versturen, en daarvan hebben we er dit jaar 3 die niet goed zijn toegekomen (potentieel is het fraude door de klant maar dat kunnen we niet uitmaken) en 2 die uiteindelijk niet konden bezorgd worden omdat de klant niet capabel was van zijn eigen adres in te tikken. Die pakjes komen dus over de 99,99% goed en dat bewijst dat het ook anders kan.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door serum »

Het directe resultaat van mensen die onderbetaald een flinke werkdruk hebben. Wat verwacht je dan.. We hebben hier nu een coureur van DHL die met stampende muziek zijn bus in de straat ramt, uit de auto springt (muziek gaat nooit uit), de huizen langs rent (echt, permanent rennend, Dolf Jansen is er moddervet bij).

Rambam, zet het pakketje neer en rent weer weg. Onze bezorgninja.

Hier in de straat is ondertussen een muurtje bij de buurman vervangen, omdat een bezorger zijn bus er tegenaan had geparkeerd, het RVS paaltje dat hier in de straat staat ligt ondertussen op een graad of 30 richting de klinkers.

bol.com, amazon, coolblue. besteld, zelfde dag in huis. Heb je een prul nodig, bestel je het en de volgende dag heb je het in huis. (meestal dan, Ben)..

Coolblue, recent op een dijk bijna van de sokken gereden door een ridder van coolblue, zat lachend en toeterend achter het stuur met zijn bezorgmaatje en vond het leuk om met zijn bus mij in de berm te drukken, hij sneed de bocht af, waar ik fietste. (ging echt hard, snel handelen was geboden). Helaas stopte die obese etter niet, ben tegen fysiek geweld, maar had in een vlaag van emotie vermoedelijk een uitzondering gemaakt voor dat principe). Nederland zit vol beperkte mensen. Vlucht nu het nog kan!
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Kjelt »

serum schreef: 06 sep 2022 09:31 Het directe resultaat van mensen die onderbetaald een flinke werkdruk hebben. Wat verwacht je dan.. We hebben hier nu een coureur van DHL die met stampende muziek zijn bus in de straat ramt, uit de auto springt (muziek gaat nooit uit), de huizen langs rent (echt, permanent rennend, Dolf Jansen is er moddervet bij).
Tja ik zou wel eens willen weten hoeveel % vd pakjes niet juist aankomt/verdwijnt.
Op die enorme hoeveelheden denk ik dat het best eens zou kunnen mee allen.

Nu heeft Ben behalve het woongeluk ook de pech om onduidelijk achterin een klein industrieterrein te wonen. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat het daar vaak misgaat.
Wellicht een deal maken met het gezin dat vooraan aan de straat woont of ze het daar mogen bezorgen, geeft wel overlast maar vermoed veel minder bezorg problemen. En anders in een ophaalpunt.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hainjedaf »

DHL is een drama. Dat geeft zelfs de klantenservice toe. Als je ze te pakken krijgt.

Moet je eens proberen. Bel dat klantenservice nummer. Dan krijg je een Russisch roulette: hangt systeem op, krijg ik een bericht en hangt ie daarna op opf krijg ik een nieuwe vraag met keuzemenu.
Na 2 uur puzzelen en tientallen keren opnieuw bellen, had ik de rat race van het systeem gewonnen.
Ik kreeg een mens aan de telefoon.

Zij bevestigden dat dit bewust zo gedaan wordt om te voorkomen dat er geklaagd wordt.

Verder is het heel normaal om:
-pakket bezorgd te melden en pas 1-7 dagen later te bezorgen. Systeem is dan pakket kwijt want het is bezorgd en dus niet probleem DHL. En de bezorger heeft zijn munten want betaald per pakket.
-pakket opengemaakt en klungelig dichtgeplakt omdat het niet waardevol genoeg was om te jatten door hetzij bezorger danwel sorteerpersoneel.
-pakket open en bloot voor portiekflat neergooien op bel drukken en wegrennen. 99% kans dat je pakket gejat is voor je beneden bent.
-pakket in de lift gooien, liefst samen met 10 andere pakketten. Daarna alle liftknopjes indrukken en alle bellen bedienen. Zoek maar uit of je pakket er nog is.
-omdat de bezorger vind dat je niet boos mag zijn over zijn bezorgkwaliteiten, neemt ie je pakket weer mee en doet het retour afzender wegens geen gehoor. (of het is gewoon verdwenen)
-Geen briefje in de bus maar in systeem staat pakket bezorgd bij buren. Ik heb er 7x5+1=36 (ja zo zit de flat in elkaar). Twee weken bezig om te vinden welke buur mijn pakket had.

En de klapper:
'de bezorger was op vakantie dus alle pakketten die langer dan 3 dagen voor hem klaarstonden zijn indien mogelijk weer retour afzender'.

Ik smeek bedrijven altijd om _niet_ met DHL te versturen.....
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door mher »

Bij UPS is het niet veel beter...
Afgelopen week mijn servo motoren geleverd, er was niemand thuis dus wat doet de beste bezorger. Pakket voor de deur zetten en weg.
Niet eens een beetje verstopt, nee recht voor de deur die vanuit de straat heel goed zichtbaar is..

Met DHL ook altijd problemen, die zijn weg voor ze de bel aangeraakt hebben. PostNL gaat hier eigenlijk altijd goed en netjes, mogelijk vanwege het feit dat het altijd dezelfde bezorgers zijn en ik ze intussen een beetje ken. Als ze een pakketje voor me hebben en me toevallig zien lopen met de hond stoppen ze al om te vragen of ze het pakketje even achter de groene container kunnen zetten.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door spinningwheels »

Het zijn volgens mij meer de verkopers dan de pakket bezorgers die er een zooi van maken.
Lidl is een drama, reken maar op een week, Andere firma die zelfs adverteert met voor 22.00 besteld morgen in huis CROP is net zoiets, laatste 10 bestellingen gemiddeld 4 dagen.
Nu hebben wij hier in Diep Donker Drenthe vaste bezorgers, die de mensen ook kennen.
Stuk voor stuk even aangesproken dat ze helemaal niet aan hoeven te bellen, maar gewoon pakje op een afgesproken plaats neer mogen leggen.
Dat gaat altijd goed op een bezorger na, die weigert zelfs uit de bus te komen als blafding voor de poort staat.
Dat is dan ook een niet Drentse bezorger, moet net buiten bezig zijn of hem zien als ik de werkplaats ben, maar anders rijd hij zo weer weg.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Sven »

Ik heb al een paar keer gehad dat ik een pakketje aangetekend verstuurde> post maakt het zoek of kapot.

Aangetekend, dus dat wordt gerepareerd door post.

Of ik even mijn urenverantwoordig plus inkoopoverzicht wil opstellen. "We vergoeden namelijk geen winst"

Dus voor een ding van eu 100,-- mag ik dan aantonen dat ik er twee draadveertjes ingestopt heb die me 1,54 per stuk hebben gekost, een paar mm pom staf van 12 mm, draadeind, koolstof buisje, 25 mm pvc buis van 14 mm dik, en een uur werk, per handeling gespecificeerd?

Voortaan ging dat stokje van 90x1 centimeter dus in een doos van 15x15 cm en niet meer in een koker....
Verzekeren doe ik nu zo veel mogelijk zelf, via een prijsverhoging van tussen de 25 en 50%.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door benkr »

Als het goed is ligt mijn langverwachte pakje nu in de brievenbus, ik ga zo meteen kijken of dat ook zo is.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Swake »

Ben, we zijn curieus.... je blijft nu wel heel lang weg.... ;-)
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Kjelt »

Lijkt meer een blog zo.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door serum »

ik mis alleen de selfies, het veelvuldig (mis)gebruik van het woord letterlijk en de overload aan bijvoeglijk naamwoorden.
Plaats reactie