M3 werkt niet meer

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

M3 werkt niet meer

Bericht door benkr »

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat M3 (spindel start) niet meer werkt, ik kan geen oorzaak vinden waar ik ook zoek.
Het gaat om een PC met Pokeys57CNC en Mach3.
Als ik spindle toggle doe (softkey in Mach3) dan doet die het gewoon, maar M3 doet helemaal niets.

Heeft iemand enig idee waar dit te zoeken?
Goudgele
Berichten: 517
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: M3 werkt niet meer

Bericht door Goudgele »

Je ziet dit probleem op Google een redelijk aantal keren terugkomen, maar niemand heeft echt een oplossing zo te zien. De meesten denken dat het een corrupt bestandje is ergens in Mach3.
Misschien Mach3 even opnieuw installeren? Je settings kun je geloof ik met een XML file zo overnemen.
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: M3 werkt niet meer

Bericht door benkr »

Ga ik proberen, heb ik nog niet gedaan, maar is inderdaad zo gebeurd.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: M3 werkt niet meer

Bericht door Grafjan »

Doet ie het weer?
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: M3 werkt niet meer

Bericht door benkr »

Hey, rustig aan, het was weekend en dus geen schuurtijd.
Misschien morgen, wie weet.
Bovendien kan ik ook frezen zonder die M3, de PC wacht op een toolwissel, kleine moeite om dan de een spindle toggle te doen, dat werkt wel.
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: M3 werkt niet meer

Bericht door benkr »

Ik heb gisteren voordat ik met een freesklus begon Mach3 opnieuw geïnstalleerd, het meeste werk was nog om de goede XML file er bij te zoeken, vaak maak ik een kopie daarvan om wat te klooien met wat instellingen en ruim ik die nadien niet op, dan zijn er dus meerdere files die het zouden kunnen zijn, maar na een paar keer de verkeerde te hebben gekozen werkte het weer helemaal.
Ik kwam er alleen tijdens de freesklus achter dat ik de licentiefile niet had overgezet, maar daar heb ik verder geen last van gehad, 500 regels code is toch best wel flink blijkt wel. En M3 werkt weer zoals die het hoort te doen en daar ging het om.
Goudgele
Berichten: 517
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: M3 werkt niet meer

Bericht door Goudgele »

benkr schreef: 07 sep 2022 11:58 500 regels code is toch best wel flink blijkt wel
Totdat er wat letters gegraveerd moeten worden of er veel kleine bochtjes in het ontwerp zitten :lol:
Plaats reactie